کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ربیعی:شیب افزایش قیمت بنزین آرام است

15 فروردين 1393 ساعت 12:14

گروه اقتصادي:​ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شیب افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه که امسال اجرا می‌شود، بسیار آرام خواهد بود، از مردم درخواست کرد، آنهایی که نیاز به یارانه ندارند، انصراف دهند.


علی ربیعی در گفت‌وگو با شبکه خبر در پاسخ به پرسشی مبنی بر شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که قرار است، در سال جاری اجرا شود، گفت: گر چه در دولت قرار بر این شده که هیچ یک از اعضا قبل از اجرای فاز دوم در مورد مقدار افزایش قیمت صحبت نکنند، اما این اطمینان را به مردم می‌دهم که شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین بسیار آرام و کند خواهد بود، به گونه‌ای که وقتی اجرا شود مردم تصدیق خواهند کرد که شیب زیاد افزایش نیافته است.گرچه بنزین آثار اجتماعی و اقتصادی هم دارد.

وی در مورد حداقل حقوق کارگران در سال جاری و اینکه آیا باید کارگران هم از دریافت یارانه انصراف دهند، گفت: کسانی که واقعاً نیاز به یارانه نقدی ندارند، ثبت‌نام نکنند و یا انصراف دهند تا یارانه به نیازمندان واقعی برسد، البته کسانی که دارای فرزند معلول و یا تعداد زیادی فرزند هستند، باید یارانه دریافت کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نگاه به یارانه‌ها باید عوض شود، اینکه عده‌ای فکر می‌کنند یارانه یک حق عمومی است و باید همه از آن برخوردار شوند، این فکر اشتباه است و باید یارانه واقعاً به افراد نیازمند تعلق گیرد و آنهایی که نیاز به یارانه ندارند، از دریافت یارانه انصراف دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حداقل دستمزد کارگری در سال جاری افزود: طوری طراحی شده است که کسانی که در سال جاری کار می‌کنند با توجه به حداقل حقوق طراحی شده و مزایای جانبی و یارانه در ماه حداقل 900 هزار تومان دریافت خواهند کرد که می‌توانند به راحتی زندگی کنند. ربیعی افزود: سال جدید همه احتیاج به تغییر دارند و در دولت هم باید رویکردها عوض شود و کارگران به فکر کار و تولید باشند و همه باید به فکر سازندگی مملکت باشیم.

وی با بیان این که وزارت کار به تنهایی نمی‌تواند همه اشتغال کشور را ایجاد کند، افزود: در سال جدید باید همه به فکر افزایش تولید و در نتیجه اشتغال باشیم و کشور از نظر تولید داخلی تأمین شود. ربیعی همچنین از تعطیلات زیاد در کشور انتقاد کرد و گفت: از ناحیه تعطیلی زیان اقتصادی فراوانی متوجه تولید می‌شود.


کد مطلب: 36957

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/36957/ربیعی-شیب-افزایش-قیمت-بنزین-آرام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir