به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۳۷۰۰۰

بنزین هزار تومانی در فاز دوم هدفمندی

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می رسد در فاز دوم هدفمندی بنزین با افزایش 30 الی 40 درصدی به صورت تک نرخی با قیمت 1000 تومان عرضه شود.
بنزین هزار تومانی در فاز دوم هدفمندی
عوض حیدرپور شهرضایی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر آغاز فاز دوم هدفمندی از ابتدای اردیبهشت سال جاری گفت: با افزایش حدود 40 درصدی قیمت حامل های انرژی در قیاس با قیمت های فعلی اعتبارات مورد نظر دولت که در لایحه بودجه سال 93 نیز تصویب شده محقق می شود و این طور که به نظر می رسد زمان این افزایش قیمت از جانب دولت ابتدای اردیبهشت اعلام شده است. نماینده شهرضا در مجلس افزود: تصور می کنم با این افزایش قیمت بنزین به صورت تک نرخی و با قیمت حول و حوش 1000 تومان عرضه شود.

حیدر پور هم چنین تصریح کرد:فرم های خود اظهاری در مرحله اول باید توسط مردم تکمیل شود و بعد از آن دولت می تواند برای پالایش یارانه بگیران از راستی آزمایی استفاده کند. وی ادامه داد:متاسفانه در دولت قبل رویه بسیار نادرست و بدی در خصوص توزیع یارانه نقدی پایه گذاری شده است و این موضوع به خودی خود کار دولت یازدهم را برای ساماندهی وضعیت هدفمندی یارانه ها سخت کرده است.

این نماینده مجلس با بیان این که نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی توسط مجلس بر عهده دولت گذاشته شده است گفت: دولت مختار است که در خصوص پالایش یارانه بگیران روش های لازم را اتخاذ کند اما در نهایت موظف است تنها به نیازمندان یارانه توزیع کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که شیب افزایش قیمت ها در فاز دوم تند نخواهد بود گفت: آقای نوبخت در مجلس بارها بیان کرد که دولت تصمیمی برای افزایش یکباره قیمت ها ندارد و برای کنترل تورم ناشی از افزایش قیمت ها نیز برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.
مرجع : مجلس​نيوز