به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۷۰۷۶

فصل جدید «بازی تاج و تخت» از فردا

گروه فرهنگ و هنر: چهارمین فصل مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» تولید شبکه اچ‌بی‌او یکشنبه شب (17 فروردین) آغاز می‌شود.
فصل جدید «بازی تاج و تخت» از فردا
فصل چهارم «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) با خون‌ریزی واژدهاهای پرنده روی آنتن شبکه اچ‌بی‌او می‌رود. این سریال فانتزی تاریخی در سراسر دنیا میلیون‌ها بیننده دارد و سازندگانش قول داده‌اند فصل چهارم سرشار از خشونت و انتقام و البته عشق باشد. این سریال محبوب شبکه اچ‌بی‌او از سال 2011 که روی آنتن رفت با استقبال گسترده در سراسر دنیا روبرو شد و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز از آن به عنوان یکی از سریال‌های محبوب خود نام برده است و بدین ترتیب سریال به یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه‌های کابلی آمریکا بدل شده است.

این سریال براساس مجموعه رمان‌هایی از جرج آر. آر. مارتین ساخته شده و داستان هفت قلمروی افسانه‌ای است که بر سر پادشاهی با هم در جنگ هستند. منتقدان بیش از هر چیزی از خط داستانی چندلایه سریال، کیفیت بالای تولید و تعارف نداشتن نویسندگان در حذف شخصیت‌ها (حتی شخصیت‌های محبوب) با کشتن آن‌ها به شکلی خونین تعریف کرده‌اند. به عقیده بسیاری عبارت چهار کلمه‌ای «هیچ‌کس در امان نیست» شعار این سریال و ورد زبان طرفداران آن است. برای همین بازی حدس زدن درباره آینده شخصیت‌ها و اینکه زنده می‌مانند یا نه به یکی از جذابیت‌های سریال بدل شده است.

برای مثال قسمت نهم فصل سوم «بازی تاج و تخت» یکی از اپیزودهای بدنام این مجموعه است که در آن در جریان یک مراسم ازدواج چند شخصیت اصلی به شکلی وحشیانه کشته شدند. این اپیزود یکی از پربحث‌ترین موضوعات شبکه اجتماعی توئیتر در سال 2013 بود. حتی در شبکه یوتیوب نیز کلیپی که در آن واکنش ناآگانه بینندگان سریال هنگام تماشای این بزم خونین ثبت شده بود، به یکی از پربیننده‌ترین کلیپ‌های یوتیوب بدل شد.

و این در حالی است که سازندگان سریال گفته‌اند در فصل جدید شوک‌های بیشتری در راه است. شواهد نشان می‌دهد که طرفداران سریال پس از تماشای 10 قسمت فصل جدید ناامید نخواهند شد. فصل جدید یکشنبه شب در آمریکا روی پرده می‌رود و در روزها و هفته‌های بعد در دیگر نقاط دنیا روی آنتن خواهد رفت. دیوید بنیوف، یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان سریال در کلیپی که اخیرا در شبکه اچ‌بی‌او منتشر شده، وعده داد: «چند تا از صحنه‌های تکان‌دهنده و حیرت‌انگیز سریال را در قسمت‌های انتهایی این فصل خواهید دید.»

در فصل جدید جدا از جدل‌ها و درگیری‌های گروه‌های مختلف برای رسیدن به تاج و تخت، یک تهدید جدید نیز وارد سریال می‌شود و آن حظور ارتشی از زامبی‌هاست که از سرزمین یخ‌زده شمالی به سمت قلب قلمرو وستروس حرکت می‌کنند. دو جمله تبلیغاتی «زمستان می‌رسد» و «اژدهاهای من کجا هستند؟» که دومی را دنیرس تارگارین، رهبر موطلایی فریاد می‌کشد به جملاتی شوم در ذهن طرفداران سریال بدل شده‌اند. و فصل چهارم با جمله تبلیغاتی «همه آدم‌ها باید بمیرند» آب پاکی را روی دست همه ریخته است.

در سه سالی که از پخش سریال می‌گذرد اقوام استارک، لنیستر، باراتئون و تارگارین همگی طرفداران خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و همگی باید منتظر باشند ببینند در فصل چهارم چه اتفاقی برای آن‌ها رخ می‌دهد. قسمت آخر فصل سوم «بازی تاج و تخت» را که نهم ژوئن 2013 روی آنتن رفت حدود 5.4 میلیون نفر تماشا کردند. با احتساب بازپخش این ایپزود، بینندگان این قسمت به 14 میلیون نفر رسید که یک رکورد برای شبکه اچ‌بی‌او بود. این درحالی بود که قسمت اول فصل اول سریال را در سال 2011 کمتر از سه میلیون نفر تماشا کردند.

اما محبوبیت سریال «بازی تاج و تخت» به همین جا ختم نمی‌شود؛ سایت تورنت‌فریک اعلام کرده این سریال بیش از هر سریال دیگری در اینترنت دانلود شده است و مثلا قسمت آخر فصل سوم بیش از 5.9 میلیون بار بطور غیرقانونی دانلود شده است. این سریال سال 2012 هم بیش از هر سریال دیگری بطور غیرقانونی دانلود شد و 4.3 میلیون بار دانلود شد. فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» فصل انتقام است. این وعده‌ای است که نویسندگان سریال داده‌اند و گفته‌اند با توجه به عروسی خونین اپیزود «The Rains of Castamere» که در آن راب استارک، قهرمان اصیل سریال به همراه مادر و همسر باردارش کشته شد، کاملا منطقی است که در فصل جدید شاهد انتقام خانواده استارک باشیم.

همچنین گفته شده در فصل جدید خطرهای بسیاری تایریون لنیستر، کوتوله بانمک و حیله‌گر (و البته بسیار محبوب) با بازی پیتر دینک‌لیج را تهدید می‌کند. در فصل چهارم همچنین یک شخصیت مرموز جدید وارد سریال می‌شود؛ او اوبرین مارتل نام دارد و پدرو پاسکال نقش او را بازی می‌کند. او در قسمت اول و مراسم عروسی پادشاه جفری باراتئون (با بازی جک گلیسن) که نوجوانی وحشی و سادیستی است ظاهر می‌شود و از نقشه‌ای برای انقتام از خاندان لنیستر می‌ریزد.

سریال «بازی تاج و تخت» تا کنون برنده جایزه گلدن گلوب برای دینک‌لیج و البته چندین جایزه امی در بخش‌های تکنیکی شده است و سازندگان امیدوارند با فصل جدید، جوایز دیگری را هم به خانه ببرند. تنها تهدید برای این سریال پیشی گرفتن خط داستانی آن از رمان‌های مارتین است. مارتین گفته مجموعه کتاب‌های «بازی تاج و تخت» هفت جلد خواهد داشت و تاکنون پنج جلد آن منتشر شده‌اند و با توجه به خط داستانی سریال، این مجموعه تلویزیونی در سال 2015 به انتهای جلد پنجم می‌رسد. مارتین در مصاحبه‌ای با ونتی‌فر گفت که سرعت ساخت سریال «هشداردهنده» بود و امیدوار است پیش از آنکه وقت فیلمبردای فصل‌های بعدی برسد، جلدهای جدید را منتشر کند.
مرجع : خبرآنلاين