به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۷۰۸۶
با وجود تحمل 13 سال محكوميت حبس

چرا شهرام جزایری از زندان آزاد نمي‌شود؟

چرا شهرام جزایری از زندان آزاد نمي‌شود؟
گروه اقتصادي: مدیر کل زندان های استان تهران درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر وجود نام شهرام جزایری در فهرست مشمولان عفو به مناسبت روز جمهوری اسلامی ( 12 فروردین ) که اخیرا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد گفت: نام شهرام جزایری در کمیسیون عفو مطرح نشده است. ˈسهراب سلیمانیˈ در گفتگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: تا جایی که اطلاع دارم نام شهرام جزایری در کمیسیون عفو مطرح نشد. مشمولان عفو پس از تایید کمیسیون های عفو استانی و مرکزی به رییس قوه قضاییه ارایه می شود و وی نیز پس از تایید به محضر رهبر انقلاب تقدیم می کند. سلیمانی گفت: با توجه به شرایط یاد شده، بعید می دانم نام شهرام جزایری در فهرست مشمولان عفو و تخفیف مجازات به مناسبت سالروز جمهوری اسلامی باشد.

وکیل مدافع شهرام جزایری اعلام کرده رد مال موکلش 48.5 میلیون دلار بود که به طور کامل انجام شده است. به گفته علیزاده طباطبایی دوران محکومیت 11 ساله موکلش نیز تمام شده و این موضوع از سوی اجرای احکام به دادستانی اعلام شده است. وکیل مدافع شهرام جزایری ادامه داد: جزایری دو برابر مبلغ رد مال، جزای نقدی داشت که بابت این مساله به اتهام تحصیل مال نامشروع، حداکثر باید دو سال زندان می ماند که این دو سال را نیز تحمل کرده است. علیزاده طباطبایی گفت: جزایری به تازگی نیز شخصا نامه ای به رییس قوه قضاییه نوشته و از تمام کارهای خود اظهار ندامت و نیز تقاضای کمک کرده است.

تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیر مجاز از مرزهای کشور اتهامات شهرام جزایری است که بابت اتهامات فوق به 11 سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق الذکر (97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت 10 سال محکوم شد.