به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۷۱۶۶

تیراندازی در عروسی،کودک 5ساله را کشت!

گروه حوادث: فرمانده انتظامی استان بوشهر با تشریح حادثه قتل یک کودک 5 ساله در مراسم عروسی به دلیل تیراندازی غیرعمد خواستار جلوگیری از فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عروسی شد.
تیراندازی در عروسی،کودک 5ساله را کشت!
حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: فردی که در یک مراسم عروسی با شلیک اسلحه موجب قتل کودک 5 ساله‌ای شده بود دستگیر شد. وی بیان کرد: نیمه شب 16 فروردین ماه سال جاری فردی با هویت «موسوی» در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان به پلیس مراجعه کرده و اصابت گلوله تفنگ ساچمه‌‌زنی به فرزند خردسالش در مراسم عروسی یکی از بستگان را خبر داد. فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: با حضور پلیس در محل حادثه و اعزام کودک مجروح به بیمارستان متاسفانه تلاش‌های درمانی و پزشکی بر روی کودک موثر واقع نشد و کودک به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

عباس‌زاده با بیان اینکه بلافاصله فرد ضارب به هویت «الف.پ» که از بستگان مقتول بوده به اتهام تیراندازی دستگیر و در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به تیراندازی توسط یکی از مهمانان که منجر به قتل در شب واقعه شد ،گفت: در حال پذیرایی از مهمانان بوده که ناخودآگاه گلوله شلیک و موجب حادثه می‌شود. وی با ابراز تاسف از این حادثه تاکید کرد: بزرگان طوایف و اقوام در جهت ریشه‌کنی فرهنگ غلط تیراندازی در عروسی‌ها توجه جدی ندارند و نتیجه آن هم بروز چنین حوادثی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تیراندازی در مراسمات عروسی را یک تهدید واقعی برای امنیت روانی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: جمع شدن تیراندازی در عروسی‌ها باید با همکاری و همراهی مردم انجام شود ولی متاسفانه صاحبان مراسم، تیراندازی در عروسی را یک شادی تلقی می‌کنند در حالی که به عواقب ناگوار آن توجه ندارند. عباس‌زاده با بیان اینکه در موارد متعددی که پلیس مداخله کند موجب گلایه‌مندی صاحبان مراسم می‌شود، بیان داشت: در همین مراسم نیز پلیس توصیه و تذکرات لازم یادآور شده بود ولی به علت بی‌توجهی و استفاده ناشیانه از سلاح مجوز‌دار این حادثه رخ داده است.

وی تاکید کرد: پلیس از آحاد مردم، مطبوعات، صاحبان قلم و منتقدین توقع و انتظار دارد با فرهنگ‌سازی نسبت به عدم تیراندازی در عروسی‌ها تلاش مؤثر داشته و با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.
مرجع : فارس