به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۰
 
۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۷۲۱۲
در فرم ثبت​نام موافقت مي‌كنيد كه دولت حساب‌هاي بانكي‌تان را ببيند

جزئیات و نحوه ثبت​نام دریافت یارانه​ها

گروه اقتصادي: كار ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از بیستم تا آخر فروردین ماه انجام می شود، متقاضیان بر اساس رقم سمت راست شماره ملی خود باید به سامانه Refahi.ir مراجعه كنند.
متقاضیان در ابتدا صفحه‌ای www.refahi.ir مشاهده مي‌كنند كه شش بند توضیح دارد و مربوط به قوانین و مقرارت دریافت یارانه نقدی است در بند یك تأكید شده مطابق قانون فقط افراد نیازمند مي‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام كنند مورد بعدی از متقاضی تعهد مي‌خواهد تا صرفا مشخضات افرادی را كه هم اكنون تحت تكفل دارد درج كند. در بند سه متقاضی متعهد مي‌شود در صورت درخواست سازمان هدفمندی یارانه ها مدارك لازم را برای اثبات درستی اطلاعات اعلام شده در فرم ارائه كند.

مورد بعد كه انتظار مي‌رود مورد توجه متقاضی قرارگیرد این است كه اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرم ها اظهار شده به موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابر یارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار مي‌گیرد. در بند پنجم متقاضی یارانه نقدی تأیید مي‌كند اطلاعاتی كه در فرمهای تقاضای یارانه نقدی درج مي‌كند مي‌تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانكها و موسسسه های مالی قرار گیرد و دست آخر در بند ششم معنا و مفهوم سطح درآمد ماهانه توضیح داده شده است.

بر این اساس میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانكی، عایدی از مستقلات، حقوق ماهانه مستمری و مواد مشابه دقت شود قبل از پرداخت اقساط مورد نظر مي‌باشد. در انتهای صفحه اول متقاضی یارانه نقدی باید تمام شش بند دكر شده را تأیید كند كه این به منزله فهم دقیق ازمقررات دریافت یارانه نقدی تلقی مي‌شود صفحه دو شامل پرسش های متداول است در ابتدا سرپرست خانوار متقاضی یارانه نقدی باید شماره ملی خود را در محل تعبیه شده در سمت چپ صفحه بدون خط تیره و فاصله وارد كند.

سپس آخرین شماره حسابی كه جهت دریافت یارانه اعلام كرده اید را در مستطیل مربوطه وارد كنید دقت شود شماره كارت بانكی را وارد نكنید در ادامه متقاضی یارانه نقدی باید تعداد اعضای خانواده خود را شامل خود و افراد تحت تكفل در سمت چپ و محل مربوطه درج كند پس از تكمیل این سه بخش متقاضی باید كد امنیتی 5 رقمی را واردكند و اطلاعات درج شده را تأییدكند .

در صفحه سوم ابتدا متقاضی یارانه نقدی باید اسم خود و افراد تحت تكفلش را به همراه شماره ملی هر یك نوشته و وضعیت مالك بودن یا نبودن واحد مسكونی را برای هر یك جداگانه مشخص كند در ادامه متقاضی براساس تعریفی كه از سطح درآمد در بند شش صفحه اول مشخص شده كه البته یك بار دیگر هم در مستطیلی كه مشاهده مي‌كنید برایش یادآوری مي‌شود خود را در یكی از پنج گروه درآمدی قرار دهد گروه های درآمدی به این ترتیب است:كمتر از 600 هزار تومان، از 600 هزار تومان تا یك میلیون تومان، از یك تا 2 میلیون تومان، از 2 تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر از 2.5 میلیون تومان در ماه.

مرحله آخر اطلاعات محل سكونت خانوار است متقاضی مشخص مي‌كند ساكن شهر، روستا و یا در زمره عشایر كشور است. آنگاه استان و شهرستان محل سكونت را انتخاب مي‌كند درج كد پستی نیز در مرحله بعد قرار دارد و در نهایت بسیار مهم است كه متقاضی شماره تلفن همراه و ثابت خود را در محل تعبیه شده درج كند به تمام متقاضیان دریافت یارانه نقدی به جد توصیه مي‌شود پس از خواندن مندرجات مستطیل انتهای صفحه سوم و آگاهی از جنبه حقوقی اطلاعاتی كه اعلام كرده اند نسبت به تأیید آن اقدام كنند چنانچه تمام مراحل و اطلاعات درج شده باشد به متقاضی دریافت یارانه نقدی كد شناسایی یاز طریق پیامك به شماره تلفن همراه اعلام شده ارسال مي‌شود.



مرجع : باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۱:۵۶
این یارانه انرژی است و به همه ایرانیها تعلق میگیرد . این حق مردمی است که روی ثروت نفت خوابیده اند و لیکن با سوء مدیریت از آن بی بهر ه اند .

دولتمردان کشور هزینه ندانم کاری خودشان را از کیسه مردم می پردازند این ساده ترین و بی انصاف ترین روش حل مساله است (215789)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۰۹
نقش خود مردم در انتخاب افرادی که در هشت سال گذشته بر کار بودند را فر اموش نکنید و حتی انها که با عدم شرکت در انتخابات 84 باعث پیروزی میلیمتری محمود شدند در ایجاد وضع امروز کشور مسئولند و همه چیز را گردن دیگران نیاندازید . (215881)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۰۸
دادن این یارانه ها حق مردم ایران است حالا اگر کسی نمیتواند آن را اداره کند چرا در این میدان پا گذاشت اتفاقا کسانی که این دولت را بدون تدبیر انتخاب کردند مسول اند (215919)
غلی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۱۱
از موقعی که یارانه رو دادن قیمتها چندین برابر شده همچنان هم ادامه دارد . حالا خداییش اصلا این مبلغ واسه جبران چه چیزی میشه استفاده کرد ؟ یعنی این همه کشور توی دنیا دارن ابرو مند مردمشونو اداره میکنند و پاسخگو هم هستندالبته به غیر از برادر بشار و برادر کیم اون . خداوکیلی جرم ما مردم چیه همش باید تحمل کنیم بی درایتی کساتی که مدعی اداره کشور هستند . بابا به خدا خود خدا هم راضی به زجر مردمش نیست . (216039)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۳۰
هر رییس جمهوری بیاد یه پدر بیامرزی واسه رییس جمهور قبلی در میاره. این است سزای ایرانی. حقمونه به خدا (216097)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۱۴
دولت قصد دارد از زیر بار پرداخت یارانه شانه خالی کند حالا به هر بهانه شده (215884)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۷:۱۰
با این برنامه تنبل ها و بی خیال هایی که بزرگترین هنرشان افزایش جمعیت است سود می برند و آنانی که خود و همسر اشان از جان اشان مایه گذاشته اند و کار کرده اند حذف می شوند . در واقع گداپروری رسمیت می یابد. (215942)
يارانه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۸:۴۰
جناب روحاني راي داديم اين ناحقي ها جمع شود خرابتر شد.هم گران مي كنيد هم يارانه قطع مي كنيد.آيا بايد ما جواب كج انديشي سو مديريت قطع رابطه با دنيا/كمك به صد جاي بيهوده/هدر دادن منابع رو ما پاسخ بديم/من وهمسرم كارمنديم حمك ما حدود 2/5 است اما با وام وقسط وماليات وفيش گازو...500 توان برايمان مي ماند.انوقت ما رو گذاشتين داخل بالتر از 3 تومن كه يك دندانپزشك جز ماهي 100 توان در آمد دارد.گفتيم دوران هرج ومرج تموم شده چه خوش خيال بوديم ما راي داديم امنيت فكري داشته باشيم جناب ريس جمهور (215971)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۱:۵۷
واقعا وقتی میگن یک دیوانه سنگی رو در چاه میاندازه صد تا پروفسور هم نمی تونن درش بیارن ، حکایت این یارانه هاست . (215790)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۱
مجلس قبل دولت را مکلف به اجرای قانون هدفمندی یارانه کرد! البته که یادتون رفته! (215800)
ایرانی تر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۲۶
عمه منم اومد تو رسانه میلی خوشحال خوشخال پز میداد که بله چنین کردیم و چنان کردیم و این پول امام زمانه شما هم که اینو یادتون نرفته رفته ؟ (215842)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۷
اونایی که ادعاشون میشه پروفسورند چه نیازی دارند به در آوردن این سنگ از چاه؟؟؟ (215808)
هههههه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۰
بدرستی (215820)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۸
سلام،انشالله ارزیابی اطلاعات هم پس از بررسی،به سرعت موردتوجه دولت واساس برنامه ریزی های کلان درمدیریت کشوری قرارگیردوبه زودی شاهدِ اشتغالِ بیکاران ،بیمه سلامت همگانی ،رونق کشاورزی ،حمایت اجتماعی ورفاهِ عمومی باشیم.درضمن بهتربودجریمه سنگین تری برای دروغگویان مقررمی شد. . . (215794)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۱
احمدی نژادم را آرزوست... (215795)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۳
خدایا توبه اشتباهی مثبت دادم (215850)
ریحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۱۹
واقعا کسانی که ماهی 2میلیون درامد دارد و 1میلیون اجاره مغازه می دهد و 500 تومان هزینه ی وام های دریافتی دیگر چیزی نمی ماند که به عنوان درآمد حساب شود آنوقت این درست است که اینگونه می خواهندیارانه بدهند واقعه جای تاسف دارد (215923)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۱۰
این احمدی نژاد جونت زده، 45 تومن گذاشت تو جیبمون 450 تومن از توش درآورد، حالا هم نمیشه جمش کرد. (216089)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۸
چقد جالب پول خودمون رو میخوان بدن بهمون تهدید میشیم که دروغ بگی فلان و بهمان میشه ولی امثال بابک زنجانی راس راس میچرخن حتی اسمشونم نمیبرن از ترس ولی برای مردم راحت از زبان تهدید استفاده میشه ! این روال درستی نیست مردم صاحب نعمت اند نه دولت (215797)
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۱
خدا کنه عدالت در این مورد رعایت بشه چون در ارتباط با توزیع سبد کالا این اتفاق صورت نگرفت .حالا اگر ما یارانه نخواهیم ولی قیمتها برگرده به زمان سابق چکار باید بکنیم؟؟؟؟؟؟ (215801)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۳
ببخشید کسانی که تازه میخوان ثبت نام کنن و قبلا شماره حساب نداشتن باید کجا ثبت نام کنن.
با تشکر (215802)
درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۶
طبق کدام قانون جریمه میکنند؟ مگر قانون نباید در مجلس تصویب شود؟ ماده تبصره و.... داشته باشد؟
چگونه میخواهد جریمه از فرد خاطی بگیرند طرف اگر نداشته باشد زندان میرود؟ (215804)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۴۱
یعنی کسی که ماهی 100 میلیون درآمد داره و بنزین 400 تومانی مصرف میکنه باید بیاد دروغ بنویسه و یارانه هم بگیرد ؟ حتما باید جریمه شوند و درآمدهای بیش از 3 میلیون نباید یارانه بگیرند هر چند خودم جزوشون هستم (215855)
پاسخ به کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۰۵
اونی که 100 میلیون ماهی درآمد داره احتمالا" یا دلال است یا بساز و بفروش یا یا از عزیزان ویژه خور !

یقینا" چنین کسانی تا به حال 1 ریال مالیات نداده اند ودولت به اطلاعات آنها یا دسترسی ندارد یا توانایی حسابرسی واخذ مالیات ازانها را

اگر دولت سیستم مالیات وحسابرسی قوی داشت نیازمند 3بار ثبت نام (از زمان شروع هدفمندی تاکنون) نمی شد (215876)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۰:۰۳
در حال کسی که آمار دروغ بگوید در هر جای دنیا جریمه میشود و حتی صرف تهدید به جریمه نیز بهتر
از هیچ است (216009)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۰:۱۱
دوست عزیزخیالت راحت از سیستم مالیاتی .منه کاسب 4میلیون سال 90 مالیات میدادم که با سیستم مدیریت بحران عزیزان 13میلیوندر سال91 شد.خدا رحم کنه به سال 92 ما کاسبا. (216113)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۷
ای برادر !!!!!
من هم همین فکر را میکردم ! ولی انگار نه این دولت هم دست کمی از محمود جان ندارد!!!آخه این چه طرز یارانه دادنه!! چقدر مردم را تحقیر میکنید.بابا یارانه حق ماست باید بدهید وحق ندارید تمام زندگی مارا زیر و رو کنید.حق ندارید به اطلاعات مردم دسترسی داشته باشید!!!!! (215809)
درویشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۷
کسی که هشتصد هزار تومان حقوق بگیرد وماهیانه 350هزارتومان اقساط پرداخت کند درآمد خود را زیر 600هزار اعلام کند یا بالای 600هزار (215810)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۸
عجب! برای محاسبه درآمد باید "اجاره بها، سود سهام و..." لحاظ بشه ولی وقتی قراره حقوقمون رو وارد کنیم باید "حقوق قبل از اقساط" عنوان بشه!! خوب من دو میلیون درآمدم هست ولی ماهی یک میلیون و هفتصد قسط میدم. عجب تدبیری... (215811)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۵۴
در خصوص میزان هزینه ها صحبتی نشده ودرفرم درج نگردیده است ؟؟؟ اجاره منزل ، کرایه خودرو ، اقساط وام های دریافتی و ...... ممکن است کسی 1 میلیون درآمد داشته باشد اما 800 هزار اجاره منزل بدهد . اقساط وام و.... را هم حساب کنیم یک چیزی هم طبکار میشود . در فرمهای مرحله اول هزینه ها هم دیده شده بود . لطفآ اطلع رسانی فرمایید. (215813)
hosien
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۴
بگید کم اوردیم خیال همه را راحت کنید . دروغگو دشمن خدا است (215815)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۲۴
امیدواریم که به تاخیر نندازنش واقعا مردم نیاز دارند وخواهشا یارانه ها را سر وقت خودش بپردازند تا حق هیچ کس زایع نشود (215818)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۴۶
فقط کم مونده رنگ لباس زیر مردم رو هم بپرسن! (215821)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۵۳
اگر اجرای هدفمندی یارانه در مرحله اول موفق نیست پس چرا مرحله دوم را می خواهید اجرا کنید. تورم واقعاً بیداد می کند مخصوصاً برای قشر حقوق بگیر و روستایی و جوانان بی کار و ... (215825)
آذري نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۵۷
دولت محترم كاري به قطع يارانه نداشته باشد شمااگرراست ميگوئيد ماليات قانوني راازداراها بگيريد آنوقت خواهيدديد درآمددولت ميليونها برابر ازمبلغ يارانه هاي قطع شده بيشتر خواهدبود. (215828)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۸
یک گله: آیا مردم حق ندارند در مورد خبر زیر نظر بدهند؟

"بازي کامپيوتري افراطيون: شليك به موسوي!"

صرفا می خواستم بپرسم که چقدر پول ما مردم جهت این ......... هزینه شده؟ لطفا به وظیفه خود عمل کنید و تحقیق کنید و این کسانی را که سر سفره کینه و نفرت نشسته اند را رسوا کتید (215831)
روحانی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۰۸
مطمئن باش
هم هزینه این بازی
هم هزینه بیل بوردهای سطح شهر علیه منافع ملی ومذاکرات دولت با 5+1
هم پیامک تبریک سال نوع آقای روحانی
هم ثروت نامشروع بابک ز. و صدها نفر مانند بابک مستقیما" از جیب مردم مظلوم و سلحشور ایران پرداخت می شود. (215880)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۲
فقط باید درآمدهای سرپرست خانوار محاسبه گردد

دولت حقوق و مزایای خانوم های کارمند را بعد از 30 سال کارکردن در صورت فوت قطع میکند وبه خانواده انها نمی دهد چون قانونا" آنها را سرپرست خانوار به حساب نمی آورد(در صورت وجود همسر)

اما برای پرداخت یارانه هم حقوق مرد هم حقوق زن هم درآمد احتمالی فرزندان مجرد که با پدر مادرشان زندگی میکنند را محاسبه میکند!! (215835)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۲۰
امیدوارم کسی برای انصراف هم پیدا بشه (215837)
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۲۱
مردم دارن چوب دولت احمدی نژاد را می خورند اگر این دولت هم بیاد اینگونه مردم را از یارانه محروم کند قطعا مردم از دولت روحانی نا امید می شوند پس کو شعار تدبیر وامید ضمنا چرا باید مردم ما همیشه در اظطراب واسترس باشند !!!!!!!!!!!!!!! (215838)
اسماء
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۲۱
تو را خدا هر قدر میتوانید به مردم فشار بیاورید مردم را مشغول کنید یه روز با یارانه یروز باسبد کالا و......آیا ازلبریزی صبر مردم نمی ترسید بخدا مردم آرامش میخواهد (215839)
من یه جوونم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۵۰
من یه جوونم آرزو دارم ... میخوام برم زن بگیرم ولی نمی تونم :-(
من یه جوونم آرزو دارم ... میخوام برم من سرکار، کار نمی بینم :-(
من یه جوونم آرزو دارم ... میخوام تو آرامش باشم ولی نمیذارن :-( (216004)
علي غلامي از شيراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۲
يك كارمند بازنشسته كه حكم وي 120000تومان است و قسط كرايه خانه خرجي منزل و غيره دارد چگونه ميتواند گزينهيك تا دو ميليون رابزند پس با اين كار يارانه به وي تعلق نميگيرد (215848)
حسين پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۴:۴۱
بايد شرايط دريافت يارانه هم درج شود يعني اينكه اساسا" چه كساني با چه سطح درآمدي مشمول دريافت آن مي شوند؟! اينكه فقط بترسانند كه اين مي شود و آن مي كنيم كه نشد كار!!
اما نكته مهمتر اينكه نبايد اينطور باشد كه فقط در حد حرف و شعار و ايجاد نوعي ترس از جريمه، عده‌اي را از ثبت نام منصرف و از دور خارج كنند؟!
نكته ديگر اينكه در حوزه مسائل مالي، اساسا" جماعت كارگر و كارمند كه مالياتش را قبل از دريافت حقوق پرداخت مي كند دلهره و واهمه‌اي نبايد داشته باشد بلكه كساني در جامعه هستند وفعاليت اقتصادي دارند اما ... (215856)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۱۹
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من این سر معما نه تو خوانی و نه من
هست در پس پرده گفتگوی من و تو چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
خوشا آنانکه الله یارشون بی الحمد وقل هوالله کارشون بی (215889)
اقا دایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۲
به نحوه اعلام درامد اشکالاتی وارداست. مثلا زیر حکم من به عنوان یک فرهنگی 1230000تومان است ولی دریافتی من 900000تومان است. بنابه اعلام سازمان باید زیر حکم خود را به عنوان درامد خود اعلام کنیم. این دور از عدالت است و هم تشویق مردم به دروغگویی است. (215901)
پاكزادكرمانشاهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۶
به نظر اينجانب كساني كه مسكن ندارند و توانايي تامين آن را ندارند(مستاجر مي باشند) مي بايست يارانه بگيرند. (215906)
یک ایران پابرهنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۵:۵۳
ای اغااین جماعت هرکاری بخوان میکنن کاری هم به مردم ندارن که فشارروی مردم بدبخت است وهمه به فکرخودشان هستن ومطمئن باشید که یک قدم به سوی مردم برنخواهندداشت یارانه حق مردمه چرامردم راتحت فشارقرارمدهید؟واقعا زشته که هرفیلمی پخش میشه حرف هنرپیشهاانصرافه مثلااینجوری فرهنگ سازی میکنندوازطرف دیگه مردم راتهدید واقعازشته (215912)
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۱۴
آخ آخ 45هزار میخوان به هر نفر بدن چه مسخره بازی راه انداختن.
این 1درصد از پول نفتی که 35سال پیش قولشو دادن بدن هم نیست
در ضمن همین یارانه هم حق همه مردم است.
متاسفم واسه خودمون
بچاب بهار جان (215922)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۲
میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 یعنی چه؟
آیا منظور مجوع درآمد تقسیم بر تعدادنفرات خانوار میباشد؟ (215936)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۰۳
نخیر.منظور تمام درآمد کل افراد خانواده به صورت تقریبی است (215985)
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۰:۵۸
بله دولتم زرنگه...میدونند چی کار کنن
ای خدا....... (216032)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۹
چه خواستیم چه بیس . گفتم 100روزه مشکلات حل می شود ولی افراد ی آوردیم که پایشان لب گور است و تا زمانی که سقوط نکنند در گور چشم طمع آنها پر نمی شود پس باید این چندر غاز را از مردم بگیرند شاید بتوانند مشکلی از مشکلات خود که طی این 30 سال حل نکرده اند حل کنند چون جناب عزرائیل شاید آمان بهشون ندهد وفرزندانشان در کشورهای غربت بی یاور بمانند این یک تدبیر است وامید واری به فرزندان (215938)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۷:۵۵
فکرنکنم با این تورم فعلی کسی به فکر انصراف باشد بی جهت تبلیغات نکنید (215954)
ایرانی دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۸:۰۰
درتبلیغات انتخابی ریاست جمهوری نهم یادهم بود که یکی ازافراد گفته بود اگر بمن رای بدهید نفری پنجاه هزار تومن ماهیانه پرداخت میکنم به او خندیدیم و بهش رای ندادیم گفتیم او دورغ میگد. بابا بسه آبروی ملت شریف وعزیز ایران را در دنیا بردی بخدا قسم . قبل از یارانه ها این پول کجا خرج میشده اگر درامر فرهنگ " ابادانی مملکت خرج میشده وزیادی آنرا به ما می پرداختید این حرفها یعنی چه اگر دگر درآمدی ندارید و درتحریم هستیم راست ودرست انرا به مردم بگوئید مردم قبول میکنند. نه فرم میخاد ونه اطلاعات شخصی کسی را . (215957)
مکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۸:۴۵
مگر ثروت ملی نفت به همه تعلق ندارد پس اول سهم نفت را مثل کشورهای عربی به همه مردم تقسیم کنید البته بعد از کسر مخارج دولت و چه نیاز به اینکه حامل انرژی را گران کنیم و بعد یارانه بدهیم قبوض ما که با یارانه ها نقدی مطابقت ندارد و در انتها ما همه میحتاج خودمان با مبلغ بسیار زیاد در حال تهیه کردن هستیم و ایراد این است که کسانی برای ما قانون می گذارند که حال ما را درک نمی کنند (215974)
افرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۰:۰۵
بااحترامی که برای آیت ا......مکارم وسایر آیت ا.....ها قاعلم چرا به مسعولین درمورد گرانی وظلمی که درحق مردم میشود فتوا نمیدهند.وبه دولت نمیگویندشماهم باگران کردن مایحتاج و.......کارناشایست وحرام انجام میدهید. کوشند وکلای ملت بدولت قبلی تکلیف میکردند باید همه یارانه بگیرند.من حاظرم 45هزارتومان بدم بدولت نرخها را به قبل از هدفمندی برگردانند.چرا باید ملت ندانم کاری مسعلولین ووکلا را بیردازند. (216110)
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۸:۵۹
مطمئنا مردم مظلوم بدون یارانه هم تحمل میکنند مثل اقشار محرومی که هنوز در حسرت سبد کالایی که شکم بیدردان را بیشتر پر کرد ماندند اما مسئول محترم شما به سنگینی بار مسئو لیتت بیندیش (215984)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۴۹
همه میدانند این با عدالت هیچ شباهتی نداره.اگه کسی مدتها از عمر و سرمایه خود و خانواده اش را صرف مثلا تصحیلاتی کرده. ودیگری روزگارش را به عیاشی گذرانده ، فرد دوم حالا باید مفت تر از قبل زندگی کنه!! ولی شاید منظور اغایان همان گداپروری باشد ؟ که انتخابات ها را به لطف کثرت و البته ... آن جماعت ببرند!!! (216003)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۰:۱۶
بعید میدونم کسی انصراف بده زیرا یارانه حق مردم است وکسی ازحقش نمیگذره (216012)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۰:۴۴
رای من دکتر محمود احمدی نژاد (216027)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۰:۵۹
او با نماد کلید و با رای مردم امد خدا کنه تغییر رای ندهد و کلید را در قلب مردم فرو نکند و اگر کرد خدا کنه نچرخونه و اگر چرخوند خدا کنه نشکونه (216033)
مردان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۳۷
خزانه خالی به یغما رفته نباید از جیب مردم تامین بشه یارانه حق بنده است انصراف نمیدم (216053)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۳۸
با سلام باز همگی دارین اشتباه سری قبل رو تکرار می کنینن به اسم حمایت هیچ کس انتقاد نمی کنه و واقعیت رو نمیگه
دو نمونه از دروغ های دولتی ها
1.افزایش قیمت برق خانگی 24% در صوریتکه قبض این سری که چاپ شده برای سطح اول مصرف افزایش 34%لحاظ شده
2.دیشب در برنامه پایش معاون وزیر:پس کسر اقساط درامد خالص لحاظ می شود در صورتیکه در فرم ها پیش از کسر
این سری هم ملت بدبخت می شوند و شماها بعد شروع به حرف زدن می کنید (216055)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۴۱
آقای روحانی عدالت واقعی زمانی شکل میگیرد که پول نفت بر سر سفره ما هم بیاید/آقای روحانی عدالت موقعی شکل میگیرد که اول مسئولین خود را از بطن مردم بداند /آقای روحانی مردم ما خیلی خوبند خواهش میکنم جلوی رانت خواران، آقا زاده ها، ثروتمندانی که از راه نامشروع ثروتمند شده اند و ..... را بگیرید و به این پولی که حق ملت است را به ملت برگردانید (216057)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۲:۱۹
مقداری که از حقوق کم میشه بعنوان اقصاط و بیمه و ...
حساب میشه؟ (216065)
ستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۲:۵۶
قطعا مردم از دولت روحانی نا امید می شوند پس کو شعار تدبیر وامید ضمنا چرا باید مردم ما همیشه در اظطراب واسترس باشند !!! (216084)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۲۶
دوستان عزیز به نظر من این کار دولت باعث میشه اون چند ملیون مرده ای که یارانه دریافت میکردن محروم بشن و سلام . (216095)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۰:۱۷
هان ای دولت تدبیر و امید: نا امیدمان کردید، دست کم از امام علی (ع) یاد بگیرید اگر قرار است حقی پرداخته شود آن سه درهم ، ههههههههههههههههم به فقیر و هم به غنی داده شود چون حق مردم است. هرچند پرداخت یارانه ها از اول بدون کارشناسی بود، و اکنون نیز بدتر از دیروز (216114)
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۰:۳۸
اين نوع مديريت توهين به ايران و ايراني است و مسئولان محترم توانايي مديريت اين همه ثروت را ندارند و به درغ همه را به باد مي دهند و در ضمن 75 ميليون جمعيت فعلا با يارانه مشغولند و خوش به حال اختلاس كننده ها و مفسدان اقتصادي كه سال خوبي خواهند داشت (216115)
امیر از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۰:۴۲
خوب بود در باره شکل و راهکارهای گوناگون بحث پرداخت یارانه از مردم نظر سنجی می شد حتماً نتیجه بهتری میداد.بطور مثال ممکن بود بعضی از افراد با نگرفتن بخشی از یارانه موافق باشند. (216116)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۱:۲۰
.. بدانید حق این ملت این نیست که این گونه زندگی شان را دراورید چه دارند یا خیر .. شماها چرااموالتان را رو نمیکنید برای ملت یا .خدابه جایی ملت را رسانده اید که به همه چیز شک کرده اند واقعا شما برای ملت کار میکنید یا برای بیشتر در جیبتان برود بیایید جلوی این بخور بخورهای کلان را بگیرید این پولها که پولی نیست این همه بالا پایین کردید.من به عنوان یه جانباز دستم به جایی بندنیست ولی به جای شما از ملت شرم می کنم ....واقعا شرمنده ام (216122)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۶:۴۹
بسیار متاسفم،یارانه متعلق به همه ایرانیان است چه فقیر و چه غنی،مردم را تشویق کنید انصراف دهند نه اینکه مجبور به انصراف کنید،من خودم یارانه ام را به یک خانواده فقیر میدهم و دولت انرژی را گران نکند ما از یارانه گرفتن انصراف می‌دهیم. (216128)