به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۳۷۲۴۵
"درآمد متوسط " براي دريافت يارانه مدنظر است

با انصراف از یارانه، به رفع‌مشکلات کمک کنید

گروه اقتصادي: مشاور اقتصادی رییس جمهوری گفت: افرادی که نیاز به یارانه ندارند برای پیشبرد اهداف بلندمدت کشور انصراف دهند تا از این طریق دولت را در توسعه زیرساخت های سلامت، انرژی، صنعت، محیط زیست و آموزش و پرورش یاری کنند.
با انصراف از یارانه، به رفع‌مشکلات کمک کنید
دکتر مسعود نیلی یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی با تاکید بر اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه در سال جاری، افزود: عزم دولت تدبیر و امید بر این است که همچون سال 1389 (زمان اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها) به اقتصاد کشور شوک وارد نکند. وی با تاکید براینکه شوک اقتصادی منجر شد کشور تا پایان سال 1392 از رکود تورمی رنج ببرد، ادامه داد: دولت جدید توانست در 6 ماهه دوم سال گذشته تورم را کنترل و تا حدود زیادی پایین آورد. نیلی افزود: برنامه دولت بر این است تا در فاز دوم هدفمندی یارانه ها علاوه بر کنترل تورم، بخش تولید و اشتغال را نیز رونق ببخشد.

* تاکید بر هماهنگ شدن قیمت حامل های انرژی در کشور با جهان

مشاور اقتصادی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید قیمت های حامل های انرژی در ایران با قیمت های جهانی و بین المللی هماهنگ باشد، افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور نمی توان همچون سال های گذشته به یک باره قیمت حامل های انرژی را افزایش داد. وی ادامه داد: متاسفانه نرخ پایین قیمت انرژی در ایران موجب شده است تا پدیده قاچاق سوخت همواره ادامه داشته باشد اما با اصلاح تدریجی قیمت حامل های انرژی، بهای آن در کشور واقعی مي‌شود و مردم با ایجاد زیرساخت های قوی اقتصادی به رفاه ایده آل خواهند رسید.

نیلی با بیان اینکه افرادی همچون استادان دانشگاه، فرهیختگان و سایر افراد مقبول در جامعه داوطلبانه حاضر به انصراف از دریافت یارانه شده اند، گفت: اکنون بیش از 77 میلیون تن در ایران یارانه دریافت مي‌کنند که متناقض با اساس هدفمندی یارانه ها است.

به گفته وی، طبق مصوبه قرار بر این بود بخشی از هدفمندی یارانه ها به مردم و بخشی هم به صنعت، تولید و سرمایه گذاری اختصاص یابد اما نه تنها به آن عمل نشد بلکه دولت بیش از درآمدهای هدفمندی، یارانه پرداخت کرده است. مشاور اقتصادی رییس جمهوری تاکید کرد: اگر همین روال ادامه داشته باشد در بخش زیرساخت های تولید همچون برق و سایر مراکز مهم اقتصادی با مشکل مواجه مي‌شویم. ایران از معدود کشورهایی است که منابع عظیم زیر زمینی دارد اما اگر در کشور به درستی تصمیم گیری نشود خیلی زود با مشکلات عدیده انرژی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر گروه های از مردم از دریافت یارانه انصراف دهند، مبالغ آنها در زیرساخت‌های صنعتی، حمل و نقل و محیط زیست سرمایه گذاری مي‌شود. این مهم در آینده نه چندان دور سبب پیشرفت کشور در بخش های سلامت و بهداشت و آموزش خواهد شد.

نیلی با یادآوری اینکه در سازمان هدفمندی یارانه ها سایتی برای افرادی که مي‌خواهند از دریافت یارانه انصراف دهند راه اندازی خواهد شد، گفت: نام انصراف دهندگان به عنوان قهرمانان توسعه و پیشرفت کشور درج مي‌شود. وی افزود: در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، درآمد افراد و شهری که در آن زندگی مي‌کند در نظر گرفته مي‌شود؛ در واقع مواردی مانند مالک بودن و میزان درآمد نیز در نظر گرفته مي‌شود تا به کسی اجحاف نشود.

معاون اقتصادي وزير اقتصاد:
"درآمد متوسط " براي دريافت يارانه مدنظر است

معاون اقتصادي وزير اقتصاد نيز در برنامه پايش سيما با بيان اينكه شرايط دريافت يارانه به طور كامل توسط دولت در سايت به صورت فرم عنوان شده است اظهار داشت: درآمد مدنظر، درآمد متوسط است ولي از طرفي تمام درآمدها موردنظر هستند.

شاپور محمدي افزود: به عنوان مثال سود سپرده بانكي، دريافت اجاره‌بها و حقوق مستمري افراد بايد لحاظ شود تا دولت تصميم‌گيري كند. محمدي با بيان اينكه اختيار اطلاعات اقتصادي مردم كاملا در اختيار خودشان است گفت: از اين رو تا زماني كه افراد اطلاعات خود را ارائه ندهند دولت ورودي نخواهد داشت. معاون اقتصادي وزير اقتصاد در خصوص نيروهاي مسلح تصريح كرد: قانون تفاوتي ميان افراد قائل نشده است ولي ممكن است در اين خصوص اختياراتي به دولت داده شود از اين رو بهتر است اين مسئله را از معاون اجرايي رئيس جمهور جويا شويم.

وي با يادآوري اينكه اگر منابعي از يارانه‌هاي نقدي آزاد شود صرف بهداشت، بيمه، امنيت غذايي و كمك به توليد مي‌شود گفت: انصراف افراد بي‌نياز از دريافت يارانه به نفع همه مردم است چرا كه در اين صورت شرايط رفاه مردم بهتر خواهد شد. به گفته محمدي تمام افراد جامعه از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۲۳
هر وقت تضمینی بود که این پول تبدیل به رانت و هدیه وپاداش به مدیران دولتی نشه ما از جیبمون هم روش میزاریم وبه دولت کمک میکنیم. (215749)
حقوق زنان را پایمال نکنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۳۰
فقط باید درآمد سرپرست خانواده ملاک قضاوت باشد

برای پرداخت یارانه

دولت بد جوری به حقوق زنان چشم دوخته است

اما دولت در صورت فوت یک خانم کارمند بعد از سالها زحمت همه حقوق و پاداشهای او را ضایع می کند و به فرزندانش نمی دهد(به بهانه نبودن سرپرست خانواده) اما حالا حقوق اورا محاسبه می کند !

این تضییع مسلم حقوق بانوان کشور است

لطفا" زنان کشور تا دیر نشده از حقوق خودشون دفاع کنند (215750)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۳۱
دلم میخواد بدونم چند نفر از دولتیها و مسئولین از یارانه انصراف میدن که انتظار دارن مردم عادی این کار رو انجام بدن اینم تو این اوضاع (215751)
سوبسيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۳۸
مرگ بر يارانه (215752)
همیشه در صف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۳۹
توی این فرم قسمتی برای وارد کردن اجاره بهای ماهانه نیست ؟! یعنی اجاره بها را باید از درآمد کم کرد یا نه ؟! (215753)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۰۹:۴۷
من یه سوال دارم درآمد پسر مجرد چه ربطی به سرپرست خانواده داره؟ (215758)
جواب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۲
همه را سر کار دارن (215935)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۰:۲۹
همه وظیفه داریم به حل مشکلات میهنمان کمک کنیم اما خوبست قبل از همه جلوی حیف ومیل ودزدیها گرفته شود. (215765)