به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۷۲۶۸

امسال میزان ارز مسافرتی تغییر نکرده است

گروه اقتصادي: بخشنامه‌های ارزی بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی از سال 91 تغییر نکرده و همچنان به مسافران 300 دلار ارز با نرخ مبادله‌ای اختصاص داده می‌شد.
امسال میزان ارز مسافرتی تغییر نکرده است
میزان ارز مسافرتی در سال 93 هنوز تغییر نکرده و همچنان در سال برای یک بار به کلیه مسافرانی که به صورت هوایی، زمینی و ریلی به کشورهای خارجی سفر می‌کنند 300 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها،ارز به نرخ مبادله‌ای تعلق می‌گیرد. بر این اساس فروش ارز مسافرتی به مسافران با سن قانونی کمتر از 12 سال امکان پذیر نیست.

بنا به این گزارش بانک‌های ارائه دهنده ارز مسافرتی پس از دریافت معادل ریالی به جای پرداخت ارز به متقاضی نسبت به صدور سند حسابداری و یا رسید که در آن مبلغ و مشخصات مسافر درج شده باشد اقدام کرده و سند مورد نظر را که دارای مهر و امضای شعبه است به متقاضی تحویل می‌دهند. شعبه و یا باجه بانک مستقر در مبادی خروجی فرودگاه در مقابل دریافت سند حسابداری و یا رسید نسبت به پرداخت ارز مسافری مربوطه اقدام می‌کند. بر این اساس فروش ارز مسافرتی به ایرانیان خارج از کشور مجاز نیست.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی
گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت، ویزای کشور مقصد، اصل فیش پرداخت عوارض خروج از کشور و تعهد کتبی مسافر مبنی بر خرید ارز مسافرتی فقط از یک منبع اعم از بانک و صرافی مجاز از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی هستند. همچنین فروش ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده فقط از طریق بانک ملت و با ارائه لیست مشخصات زائران که توسط دفاتر سازمان حج و زیارت تایید شده باشد بدون ارائه بلیت و گذرنامه بلامانع است.
مرجع : ايسنا