به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۷۲۹۶

خبرهای وزیر راه از آزادراه تهران - شمال

گروه اقتصادي: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مباحث فنی، مالی و حقوقی آزادراه تهران – شمال در حال بررسی است و گزارشاتی تهیه شده اما تا زمانی که نتایج نهایی اعلام نشود هیچ وعده‌ای اعلام نمی‌کنیم.
خبرهای وزیر راه از آزادراه تهران - شمال
عباس آخوندی در حاشیه نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور درباره " از دستور کار خارج شدن آزادراه تهران – شمال" اظهار کرد: مباحث مرتبط با این آزادراه در حال پیگیری است و دربازدیدی که بنده از محور هراز در ایام نوروز داشتم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین اخبار از وضعیت آزادراه اعلام کردم که " در حال حاضر و در حین بازدید از محور هراز، اولویت ما این محور است و موضوعات مرتبط با آزادراه تهران - شمال را همچنان ترغیب می‌کنیم". به گفته وی محور هراز می‌تواند ظرف دو به سال به نتیجه برسد و محور فیروزکوه نیز می‌تواند ظرف سال جاری به نتیجه برسد.

در بخش مسکن و هدفمندی‌ یارانه‌ها موضوع روشنی پیش‌بینی نشده است
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فعلا در بخش مسکن و در بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها موضوع روشنی پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل تمام علاقه‌مندی ما در مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها کاهش مصرف گازوئیل است که این کار را از دو طریق انجام می‌دهیم. آخوندی افزود: افزایش سهم ریل در حمل و نقل مسافری و باری و نوسازی ناوگان جاده‌ای از مهمترین برنامه‌هایی است که در این راستا دنبال می‌کنیم و برنامه‌هایی در این زمینه تهیه کرده و به دولت ارائه می‌کنیم. همچنین آیین‌نامه‌هایی در حال تهیه است.

وی گفت:‌ در بودجه 93 رقمی از بودجه وزارت نفت در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شده که اگر هر بخشی بتواند مصرف انرژی را کاهش دهد بخشی از مابه‌التفاوت آن در اختیار آن بخش قرار می‌گیرد و ما نیز در این راستا برنامه‌هایی داریم.
مرجع : ايسنا