به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۷۳۰۶

اجازه ندادند پرستارها با روحاني گفتگو کنند

گروه جامعه: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به بازدید رئیس جمهور از مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، اظهارداشت: پرستاران، از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدند اما متاسفانه باید بگویم که خستگی کار عید بر تن پرستاران ماند.
اجازه ندادند پرستارها با روحاني گفتگو کنند
محمد شریفی مقدم به جزئیاتی از بازدید رئیس جمهور از مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) که جمعه گذشته انجام شد، اشاره کرد و افزود: آقای روحانی در زمانی به این بیمارستان آمدند که تنها شاهد حضور بیش از پیش پرستاران و پیراپزشکان بودیم و پزشکان هیئت علمی که کمتر در بیمارستانها حضور دارند، در ایام عید نیز حضورشان کم رنگ بوده و در روز بازدید رئیس جمهور، تنها تعداد اندکی از پزشکان هیئت علمی حضور داشتند که آنها نیز برای همراهی رئیس جمهور آمده بودند. دبیرکل خانه پرستار با اشاره به تلاش وصف ناپذیر پرستاران در خدمت به بیماران، گفت: جامعه پرستاری هرگز از کار و تلاش زیاد و خدمت به مردم و بیماران خسته نمی شود، بلکه از تبعیض در برخوردها گلایه دارد.

وی در همین زمینه افزود: اگر به بیمارستان امام(ره) آمده باشید، مشاهده می کنید که پشت شیشه بخشها زده اند اگر پرستاران به هر دلیلی غیبت کنند، به هیئت تخلفات اداری معرفی می​شوند. در حالی که چنین رفتارهایی با پزشکان هیئت علمی که موظف به حضور در بیمارستان هستند، نمی شود. شریفی مقدم همچنین از تبعیض در پرداختها به عنوان یکی دیگر از گلایه های جامعه پرستاری یاد کرد و گفت: متاسفانه، تبعیض ها به تضاد تبدیل شده اند و پرستاران از وجود چنین برخوردهایی گلایه دارند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اعتبار 6800 میلیارد تومانی که قرار است از محل هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یابد، اظهارداشت: وزارت بهداشت مثل چاهی است که اگر کل یارانه ها را هم داخل آن بریزند، باز هم هیچ تغییری در وضعیت سلامت مردم ایجاد نخواهد شد. چون 70 درصد اعتبارات وزارت بهداشت به جیب گروه خاصی می رود. وی با اشاره به بسته های خدمتی که وزیر بهداشت از آنها نام برده است، افزود: متاسفانه، جامعه پرستاری هیچ سهمی از بسته های خدمتی ندارند چون هیچ اعتباری برای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پیش بینی نشده است.

دبیرکل خانه پرستار به وضعیت پرستاران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت عدم توجه مسئولین بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت به مشکلات پرستاران، تاکنون چندین مورد اعتراض از سوی پرستاران صورت گرفته است که به جای اینکه به این اعتراضها توجه و رسیدگی شود، نمایندگان پرستاری را تهدید می کنند. شریفی مقدم با اشاره به حضور رئیس جمهور در بیمارستان امام خمینی(ره)، افزود: پرستاران از شنیدن این خبر خوشحال شدند اما همان گروه قلیل که حوزه بهداشت و درمان را در اختیار گرفته اند، اجازه ندادند پرستاران با رئیس جمهور گفتگو و مشکلات شان را بیان کنند.

وی با اشاره به نامه پرستاران که برای رئیس جمهور نوشته بودند، گفت: نمایندگان پرستاری می خواستند این نامه به دست شخص رئیس جمهور داده شود اما متاسفانه این خواسته عملی نشد و قرار شد این نامه به رویت وزیر بهداشت برسد. دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: جامعه پرستاری به چه زبانی بگوید که با وزارت بهداشت مشکل داریم و دوست داریم رئیس جمهور شخصا به مشکلات ما رسیدگی کند. زیرا، جامعه پرستاری از حل مشکلاتش نا امید شده است.

شریفی مقدم با اشاره به محدودیت هایی که برای دیدار و گفتگوی پرستاران با رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) ایجاد شد، افزود: متاسفانه باید بگویم که خستگی کار عید بر تن پرستاران ماند.
مرجع : مهر