کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گناه امثال فركي و گل‌محمدي ايراني‌بودنشان است

مگر كي‌روش چه‌گلي به سر فوتبال‌ما زده است؟

حاتم‌بخشي 15 ميليارد توماني آقاي خنده‌رو!

21 فروردين 1393 ساعت 8:33

گروه ورزشي: اخيرا و در راستاي ناز و كرشمه‌هايي كه كارلوس كي‌روش سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران براي مسوولان فوتبال ايران و تمديد قراردادش مي‌كند، اخبار و آمار عجيب و غريبي راجع به مبالغ پرداختي به او طي اين مدت و همچنين سطح انتظار تازه‌اش براي تمديد قرارداد منتشر شده است.


همين ديروز رییس هميشه خنده‌روي فدراسیون فوتبال كه به اهواز سفر كرده بود با حاتم‌بخشي فراوان افاضه فرمودند كه: به نظرم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش ارزش دارد که دولت بودجه‌ای برای ما تامین کند! كفاشيان رقم درخواستي آقاي پرتغالي را هم حدود 5 ميليون دلار اعلام كرده است! گفتني اينكه، كي‌روش طي چند سال اخير، سالانه ارقامي ثابت بين 7 تا 10 ميليارد تومان + مزايا، مسكن، خودرو و كليه وسائل رفاهي و اياب و ذهاب از فدراسيون فوتبال ايران دريافت كرده‌ است و حالا براي ماندن نيز ارقامي  15 ميليارد تومان در سال را مطالبه مي‌كند! (مبلغي معادل 5 ميليون دلار ناقابل!!)

حال چندسئوال ساده از متوليان فوتبال ايران داريم:
1-‌ واقعا اين آقاي كي‌روش چه گلي بر سر ورزش و فوتبال ايران زده‌اند كه بايد اينگونه بر سر و رويش دلار ريخته شود؟! آن هم در سخت‌ترين شرايط اقتصادي ايران و ملت ايران؟!
2-‌ دانش كي‌روش و تاثيرگذاري او بر فوتبال ملي ايران چقدر از مربيان داخلي كشورمان بالاتر است؟! مگر امثال حسين فركي، يحيي گل‌محمدي، علي دايي، امير قلعه‌نويي و... چه چيزي از امثال آقاي كي‌روش كمتر دارند؟! براي مثال همين فركي كه با يك تيم جوان داخلي اينگونه نتيجه مي‌گيرد و يا گل‌محمدي كه يك تيم بدون تماشاگر را با بازيكناني گمنام و جوان را به صدر جدول مي‌آورد، مگر گناهي مرتكب شده‌اند كه «ايراني»‌اند و بايد همواره شاهد چنين تبعيض‌هايي باشند؟!

كي‌روش نهايت كاري كه كرده صعود شانسي و اتفاقي تيم ملي به جام‌جهاني بوده است كه عمدتا بر اساس مهارت‌هاي فردي بازيكنان ايراني تيم ملي بوده است. البته او يك كار شاق! ديگر هم كرده و آن بها دادن به هر بازيكني كه در هر جاي دنيا «رگه‌اي» ايراني داشته باشد، است! او ظاهرا از بازيكنان داخلي و جوانان بااستعداد هم همواره گريزان است كه همواره تيم ملي را با ميانگين سني بالا مي‌بندد و مي‌خواهد همينگونه نيز تيم ملي را به مصاف آرژانتين، نيجريه و بوسني بفرستد.

اما كفاشيان و فدراسيون فوتبال حق ندارند صرفا به خاطر اينكه آقاي كي‌روش مربي اروپايي است اين همه بذل و بخشش كند. فوتبال ايران با يك يا چند مربي خارجي، مشكلات نتيجه‌گيري‌اش در سطح بين‌المللي بهبود نمي‌يابد. ورزش امروز يك علم و صنعت است. كار پايه‌اي و زيربنايي مي‌طلبد. همين دو باشگاه فولاد و نفت را بنگريد كه چگونه اندكي به كار زيربنايي پرداخته‌اند ببينيد با مربيان داخلي چه نتيجه‌اي مي‌گيرند.

كي‌روش هر چقدر هم مربي خوبي باشد اما بايد بپذيريم بضاعت فوتبال ملي همين است و تا موقعي كه اكثر باشگاه‌هاي ما به امور پايه‌اي نپردازند و تيم‌هايي چون پرسپوليس و استقلال همواره فقط به فكر جذب بازيكن از اين تيم و آن تيم داخلي هستند و حتي يك بازيكن از تيم‌هاي پايه‌اي خود به فوتبال كشور معرفي نمي‌كنند نبايد انتظار خاصي از يك مربي تيم ملي هر چند خارجي و بزرگ داشت.

كي‌روش هيچ مزيتي به امثال فركي، گل‌محمدي، دايي و... ندارد فقط چون نامش و چهره‌اش اروپايي است، حلوا حلوايش كرده و مربيان مظلوم داخلي را به پايش فدا مي‌كنيم. به اضافه هدر دادن ميلياردها پول بي‌زبان اين ملت كه در اين ميان دود هوا مي‌شود!


کد مطلب: 37354

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/37354/مگر-كي-روش-چه-گلي-سر-فوتبال-ما-زده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir