کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر جوانان شد

اين مدير بي‌حاشيه و مديران پرحاشيه فوتبال‌ ما!

مديري نمونه براي فوتبال از جنس فوتبال

19 فروردين 1393 ساعت 8:24

گروه ورزشي: تیم فوتبال جوانان فولاد خوزستان با گلباران کردن ملوان بندر انزلی، قهرمانی زودهنگام لیگ برتر جوانان فوتبال ایران در فصل 93-1392 را جشن گرفت.


از هفته نوزدهم لیگ برتر جوانان کشور عصر دوشنبه، تیم جوانان فولاد در زمین خود پذیرای تیم ملوان بندر انزلی بود و با نتیجه پرگل پنج بر صفر موفق شد این تیم را شکست داده و در فاصله سه هفته مانده به پایان این فصل از مسابقات سرود قهرمانی را با اقتدار سر داد. این قهرمانی برای نخستین بار برای باشگاه فولاد خوزستان در رده جوانان به دست آمده است این در حالی است که همگی بازیکنان این تیم آموزش یافته آکادمی فولاد خوزستان هستند.

پیش از این تیم زیر 13 سال فولاد خوزستان با هدایت علی محمد غیبی، نتایج خیره کننده ای کسب کرد و قهرمان لیگ مدارس استان خوزستان شده بود. در لیگ برتر نونهالان ايران نيز که با حضور تیم های مطرح و فعال کشور برگزار شد نونهالان فولاد به مربيگري حمید نادریان فر توانستند با شایستگی هرچه تمامتر برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این لیگ را از آن فولاد کنند.

در کنار این تیم ها، نوجوانان فولاد خوزستان نیز در میان چهار تیم صعود کننده به مرحله پایانی لیگ برتر نوجوانان قرار دارد و شاگردان موسی سواری در صورت ادامه موفقیت‌های خود می توانند چهارمین قهرمانی تیم‌های پایه فولاد در این فصل را نیز به جمع افتخارات فولاد خوزستان بیاورند.

اسامی بازیکنان تیم جوانان فولاد خوزستان در فصل 1393-1392


محمد برهانی، فرزاد طیبی پور، معین جوانبخت، رضا كرملاچعب، علی هزامی، ساسان جعفری، كمیل حق زاده، محمد یاسینی، سینا مریدی، شاهین عباسیان، علیرضا ناصری فرد، علی شكوهی نسب، محمدرضا شیرزادی، آرمین سبحانی، هادی حبیبی‌نژاد، سجاد خوگر، بهمن جهان‌تیغ، سید‌جمال میرسالاری، ایوب شراكی، میلاد بدرقه، ماجد گنیوری، رضا نعامی، صابر حردانی‌فرد، كیوان مكوندی، علی نوری‌زنیگر، سید‌محمد میرسالاری، مرتضی زهراوی‌زاده و رضا فرجی
كاظم سویلمی (سرپرست)، محمود جادری(سرمربی)، حمید نادریانفر، رحیم حلفی(مربی)،ابراهیم وكیلی (مربی)، منصور جباری (پزشكیار) و علی عقیلی (تداركات)

***********
مديري نمونه براي فوتبال از جنس فوتبال
اما پشت پرده اين همه موفقيت و رشد بي سابقه اين باشگاه كيست؟ تنها مديري كه بالغ بر 5 سال است در اين باشگاه مرد اول است اما هنوز يكبار هم حاضر نشده است در مقابل دوربين‌هاي تلويزيون و رسانه‌ها قرار بگيرد و مثل بسياري از مديران زياده‌گو و همچون شيوه و مدل امروزه مديريت‌هاي اين كشور، از حسنات مديريت خود بگويد.

سيف‌الله دهكردي مدير عامل با اخلاق و با شخصيت باشگاه فولاد خوزستان كه يكي از فوتباليست‌ها و مربيان و پيشكسوتان فوتبال خوزستان (بازيكن تيم گمرگ اهواز در دهه 50) و از مديران موفق اين رشته ورزشي مي‌باشد (و سالها رياست هيات فوتبال استان خوزستان را بر عهده داشت) بدون كمترين حاشيه و حتي حضور رسانه‌اي به طور تمام وقت در حال كار زيربنايي و دلسوزانه در اين باشگاه است و فولاد را طي چند سال مديريت آرام و بي سر و صداي خود به يك باشگاه حرفه‌اي تبديل كرده است. ورزشگاه اختصاصي و مدرن فولاد نيز مراحل نهايي احداث خود را پشت سر مي‌گذارد و اولين ورزشگاه داراي سايبان براي جايگاه‌هاي تماشاگران مي‌باشد كه 40 هزار نفر ظرفيت دارد و روزي كه به مرحله بهره برداري برسد (نهايتا تا پايان سال جاري يا اوايل سال 94) همه فوتبالدوستان ايراني را انگشت به دهان خواهد كرد.

به نظر مي‌رسد، مديران پرحاشيه‌ باشگاه‌‌هاي ايران خصوصا تيم‌هاي پرطرفدار پايتخت (استقلال و پرسپوليس) بايد براي برون‌رفت از مشكلات حاد خود قبل از هرچيز يك كلاس آموزشي را در باشگاه فولاد و خصوصا در نزد آقاي دهكردي بگذرانند و به جاي دعواها و جنگ اعصاب‌هاي شبانه‌روزي پيرامون مسائل حاشيه‌اي، دلالي، رسانه‌اي (كافي است فقط يك شب برنامه 90 را تماشا كنيم تا با وضع بلبشوي امروز فوتبال ايران كاملا آشنا شويم!) و خصوصا براي دريافت پول از حساب دولت و پرداخت‌هاي ميلياردي به بازيكنان اسمي، راه و رسم راه‌اندازي آكادمي فوتبال را ياد بگيرند. كاري كه فولاد با دهكردي كرد و حالا نتيجه‌اش را مي‌بيند:
1- دو سال قهرماني ليگ نونهالان ايران
2- در جمع 4 تيم برتر ليگ نوجوانان ايران
3- قهرمان ليگ جوانان ايران
4- رده سوم در ليگ اميدهاي ايران
و عملكرد موفق امور زيربنايي ديگر در اين باشگاه و ...

مدير عامل بي‌حاشيه‌اي كه اين باشگاه را به باشگاهي مدرن، مقتدر و با زيرساختارهاي مشابه باشگاه‌هاي مطرح جهان تبديل كرده است و سالها قبل در زمان رياست هيات فوتبال خوزستان، اين هيات را به مدت چند سال متوالي به عنوان هيات نمونه فوتبال استان‌هاي كشور مبدل ساخته بود. به نظر مي‌رسد در هم ريختگي امروز فوتبال، كه انباشته از نزاع و درگيري‌هاي، تباني، فساد، ريخت و پاش مالي و ... شده است نيازمند مديران پاكدست، توانمند و امتحان پس‌داده‌اي همچون دهكردي‌ها، دادكان‌ها، صفايي‌فراهاني‌‌ها است.


کد مطلب: 37367

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/37367/مدير-بي-حاشيه-مديران-پرحاشيه-فوتبال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir