به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۷۳۷۹
جدول دریافتی‌های پرسپولیس در لیگ سیزدهم

گشنه‌ها و تشنه‌‌هاي ميلياردر آقاي پروين!

گروه ورزشي: «بچه ها را تشنه و گشنه ول کرده اند وسط بیابان» این تعبیر علی پروین است از اتفاقات اخیر پرسپولیس.
گشنه‌ها و تشنه‌‌هاي ميلياردر آقاي پروين!
به گزارش خبرآنلاین؛ ماجرای کمک 2 میلیارد تومانی به پرسپولیس که علی پروین و پرسپولیسی‌ها مي‌گویند قرار بوده از سوی وزارت ورزش اتفاق بیفتد، هر روز ابعاد جدیدتری پیدا مي‌کند. آش این قدر شور شده که علی پروین این بار رو به سوی شخص رئیس جمهور گلایه مي‌کند و از حسن روحانی مي‌خواهد تا مداخله کند: « آقای رئیس‌جمهور به داد 40 میلیون هوادار این تیم برس که بچه‌هاي ما را گشنه و تشنه ول کرده‌اند وسط بیابان. قهرمانی اگر از دست پرسپولیس پریده فقط تقصیر وزارت ورزش است.»
اما ماجرای این کمک دو میلیاردی چیست؟ حتی اگر محمود گودرزی گفته باشد پاسخی به حرف‌هاي علی پروین نمی دهد. از این گفته باشد هیچ پیش شرطی برای کمک به پرسپولیس نداشته و... نمی توان خط بطلانی روی این قانون کشید که اصلا وزارتی ها طبق قانون اجازه کمک به مستقیم به پرسپولیس را ندارند که اگر این اتفاق بیفتد باید پاسخگوی نهاد‌هاي نظارتی باشند. اما این دو میلیارد چگونه باید به قرمز‌هاي پایتخت مي‌رسیده و چگونه این انتقال پول به مشکل خورده است؟

وزارتی که پولی در بساط ندارد تا هزینه‌هاي جاری را در دل بی پولی‌هاي دولت انجام دهد، برای مسیری که اجازه انتقال مستقیم هم نداشته باید به دنبال میانبری مي‌رفته پس به همین دلیل فدراسیون فوتبال واسطه مي‌شود. 2 میلیارد تومان از محل درآمدهای سال بعد تیم باید برای امسال شاگردان پرسپولیس هزینه شود. توافق حاصل مي‌کنند اما لیست ارسالی از سوی علی پروین و لیست موجود در سازمان لیگ برتر که شامل رقم واقعی قراردادهای ثبتی بازیکنان مي‌شود چالشی به پا مي‌کند.

فدراسیون خواستار استعلام از وزارت ورزش مي‌شود. اینکه به بازیکنان باید این پرداخت ها انجام شود؟ لیست 30 نفره علی پروین و میزان دریافتی بازیکنان در 12 مورد چالش ساز مي‌شود. 12 بازیکن حاضر در این لیست اگر ارقام پیشنهادی پروین را مي‌گرفتند، دریافتی‌هاي شان از 100 درصد بالاتر مي‌رفت.
این استعلام فدراسیون فوتبال باعث مي‌شود تا پول به حساب پرسپولیس واریز نشود. اتفاقی که خشم دایی و اعتراض بازیکنان پرسپولیس را به همراه مي‌آورد.

درحالی که علی دایی میزان دریافتی بازیکنانش را 35 تا 40 درصد اعلام مي‌کند، آنها با استناد قراردادهای شان در سازمان لیگ به طور متوسط دریافتی شان بالاتر از 60 درصد است. پس پول ها بلوکه مي‌شوند تا یکی مثل محسن بنگر به سیم آخر بزند و به شدت از وزارت ورزش برای این رفتارش انتقاد کند. او که قرارداد ثبتی اش در سازمان لیگ رقم یک میلیارد تومان بود. یکی از آنهایی که بیشتر از همه از بی پولی نالیده است. او از ابتدای امسال 600 میلیون تومان گرفته و پروین برایش درخواست 90 میلیون دیگر کرده بود. یعنی بیش از 69 درصد دریافتی.

اگرچه درباره بنگر این بحث هست که او قرارداد متممی با باشگاه دارد که باید 1میلیارد و 110 میلیون تومان از سرخ ها در این فصل مي‌گرفته است. او در لیست حسابرسی شده از پرسپولیس طلب قبلی باقی مانده از سال قبل هم نداشته است. این اما تنها مورد از ابهام ها نیست. یکی دیگر از بازیکنان اسمی تیم که رقمی بیش از قرارداد ثبتی اش گرفته خلعتبری است که برایش 90 میلیون دیگر در لیست پروین در نظر گرفته شده است. اگر این پول به حساب او واریز شود، دریافتی اش مي‌شود، 200 میلیون بیش از قراردادش یعنی 130 درصد دریافتی برای یکسال.

این آمار یعنی قرارداد خلعتبری بدون پول رضایتنامه اش بر اساس آنچه در هیات فوتبال تهران ثبت شده است باید 700 میلیون تومان نوشته شده باشد. او به عکس بنگر سال قبل را در پرسپولیس نبوده که بخواهد طلب معوقه ای داشته باشد. محمد نوری اولین معترض به وضعیت پرداخت ها بود. او که قرارداد ثبتی 750 میلیونی و قرارداد داخلی يك میلیارد و 100 میلیون تومانی دارد، تا امروز 713 میلیون تومان از باشگاه گرفته است یعنی اگر 100 میلیون درخواستی پروین را بگیرد، مجوع دریافتی اش بالاتر از 100 درصد مي‌شود.

قاسم دهنوی یکی دیگر از خریدهای جدید پرسپولیس است که نتوانست در این فصل کارایی بالایی برای تیمش داشته باشد. او برای فصل قراردادی 400 میلیونی با پرسپولیس داشته اما در اسناد داخلی تیم رقم قرارداد او 1میلیارد و 100 میلیون تومان نوشته شده است. او تا همین جای فصل 630 میلیون تومان از پرسپولیس گرفته است و در لیست جدید پروین برایش رقم 70 میلیون تومان درنظر گرفته اند. یعنی او تا همین جا 185 درصد از کل قرارداد ثبتی اش را گرفته است.

این لیست نمونه‌هاي جالب دیگری مثل رضا محمدی، فرشاد قاسمی و... را هم دارد که کنار هم قرار دادن دو ردیف قراردادهای فدراسیونی بازیکنان با قراردادهای داخلی شان ابهامی بزرگ ایجاد مي‌کند. پرسپولیسی ها تا امروز 11 میلیارد تومان دریافتی داشته اند و اگر قراردادهای شان در فدراسیون مد نظر قرار بگیرد فقط باید 4 میلیارد تومان دیگر به آنها پرداخت کنند اما اگر قراردادهای داخلی شان مورد استناد باشد یعنی هنوز 10 میلیارد تومان دیگر باید میانشان تقسیم شود.

از میان پرسپولیسی ها شاید شفاف ترین قرارداد را علی دایی و امید عالیشاه دارند که رقم واقعی ثبتی و داخلی شان یکی است. دایی تا امروز 810 میلیون از قرارداد 1میلیارد و 750 میلون تومانی اش را گرفته و در لیست دو میلیاردی ارسالی علی پروین هم 100 میلیون برایش در نظر گرفته اند که مجموع دریافتی سرمربی را به عدد 910 میلیون و 52 درصد مي‌رساند.

پیام صادقیان یکی از بازیکنانی که در این مدت بارها از بی پولی نالیده، تا امروز بیش از 420 میلیون از قرارداد 700 میلیون تومانی خود را گرفته است. او در لیست جدید پروین هم قرار بوده، 70 میلیون تومان دیگر بگیرد. جلال حسینی که قراردادی 1میلیارد و 350 میلیون تومانی با پرسپولیس داشته و گران ترین بازیکن فصل این تیم لقب داشته هم تا امروز بیش از 750 میلیون تومان از این تیم گرفته است و در لیست جدید هم قرار بوده رقمی 100 میلیون تومانی بگیرد که دریافتی اش را از مرز 70 مي‌گذرانده است.

مهرداد پولادی یکی از آنهایی است که اصرار دارد کمترین دریافتی را داشته. او تا امروز تنها 220 میلیون از تیم گرفته و برای لیست جدید هم برای او عدد 150 میلیون را در نظر گرفته اند اما کل طلب فصل قبل این بازیکن هم 66 میلیون تومان بوده است. نگاهی به لیست حسابرسی شده قرارداد بازیکنان پرسپولیس در لیگ سیزدهم نشان مي‌دهد بازیکنانی که علی پروین آنها را گشنه و تشنه خوانده خیلی هم دریافتی‌هاي ناقابلی نسبت دیگر تیم‌هاي حال حاضر لیگ برتر نداشته اند.

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۰:۵۶
واقعا با چه رویی تو تلوزیون زیر نویس میکنند که مردم از دریافت یارانه انصراف بدن! (216151)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۰:۵۷
گشنه و تشنه اونایی هستند که با پول کارگری و کارمندی از صبح تا شب زحمت میکشند وتازه درامدشان جوابگوی زندگیشان نیست نه بازیکنان کاغدی میلیاردی واقعا متاسفم (216152)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۰:۵۸
یه سفره یی برای بعضی افراد پهن شده که کاشکی من هم می تونستم از نزدیکاش رد بشم (216153)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۰۱
آقاي بهار نيوز!!! معني قرارداد رومتوجه ميشي. باشگاه با اين بازيكنان قرارداد بسته و وقتي قراردادي بسته ميشه هردو طرف قرارداد بايستي متعهد به مفاد اون قرارداد باشن. كجاي دنيا شما از اين چيزا ميبيني. متاسفم براي شما كه با اين مسئله داريد احساسي برخورد ميكنيد (216154)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۰۳
اینها همه برای دورزدن مالیات است که ندهند.
حالا اداره مالیات میادازحقوق بگیران سهم اون مایه دارهاراکم میکند.
دولت محترم هم هی زورمیزند ازیارانه انصراف دهید.
بابا جلوی این ویژه خواری رااول بگیرید بعددنبال یارانه بگیران روستایی بروید وبپرسیدچندتابز دارید (216155)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۰۴
تیم محبوب ما پرسپولیس رو واقعا به گند کشیده اند.
جالبه که آقای رضا حقیقی میگه دو میلیارد رو اگه تقسیم کنند بین بازیکنا پول تو جیبیمون هم نمیشه!!!!!!!!!!!
مملکت جالبی داریم باید به امثال آقای حقیقی و امثالهم گفت این دو میلیارد پول حقوق ماهیانه یک شرکت تولیدی با حداقل 2000 نفر پرسنله.!!!!!!
البته حواسم نبود تولید در این مملکت جزء فرعیاته و اصل دلالی و واسطه گری و وارداته (ببخشید حواسم نبود.) (216156)
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۵:۱۱
من توی یک کارخانه ریخته گری کار میکردم که80نفر کارگر داشت جمع کل حقوق ومزایای پرداختی از مدیر شرکت تا کارگر ساده رویهم 70میلیون تومان بود یعنی دریافتی 80خانوار سالانه کمتر از یک میلیارد (216233)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۰۹
یه پیشنهاد سهم منصرفین از یارانه را به این تشنه وگشنه های پروین بدین طفلکی ها گناه دارند از تشنگی پول دارن هلاک میشن (216158)
صالحی
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۳۳
جناب آقای پروین ! گاهی وقتها خوب است قدری شرم و حیا را چاشنی زندگیمان کنیم !! جانبازان جنگ تحمیلی که 8 سال از زندگی خود را صرف دفاع از کشور و عزت ملی نمودند دریافتی آنها اکثراً کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه می باشد آنهم با هزاران درد و دارویی که بسختی پیدا می شود . مظل.مانه در تارکخانه های این کشور شمع وجودشان در حال خاموش شدن است . چگونه بی مهابا اینگونه سنگ این نابردگان رنج را بر سینه می زنید ؟ قرارداد یک میلیاردی یعنی ماهیانه 70 الی 80 میلیون تومان پول بی صاحب بیت المال ، آ (216163)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۳۵
حیف این پولهایی که به این بازیکنان بی تعهد و بی مسئولیت میدن ، بجای خرید این بازیکنان پولکی بی تعهد و اسمی بهتر بود روی بازیکنان جوان و با انگیزه سرمایه گذاری میکردند لااقل اینجوری دلمون نمی سوخت ، پرسپولیس محبوبمون رو نابود کردن. (216164)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۲:۱۰
یه مشت بازیکنی که ادعاشون گوش فلکو پر کرده،دریغ از دو ریال بازی.همین آقای نوری تو 90 گفت لنگ خرج زن و بچه اش مونده.فوتبالی که حساب و متاب نداشته باشه و مدیریتش درست نباشه نتیجه اش همین میشه.با اینکه پرسپولیسیم ولی درود به شرف قلعه نوعی و بازیکنای استقلال که نه مدام دم از بی پولی میزنن و نه اعتصاب میکنن و با اینکه چندتا از بهترین بازیکناشونو از دست دادن وضعشون تو جدول از پرسپولیس بهتره. (216185)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۲:۲۱
واقعا این بازیکنا در این حد ارزش دارن؟ تو اروپا اگه پولای کلانی می دن از جیب دولت نمیدن!تازه تا یه قراردادی بسته میشه اول دولت میاد مالیاتشو میگیره و خرج کشور میکنه. این چه وضعشه. حالم ازین فوتبال ایران بهم میخوره. (216188)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۳:۱۷
فایده و تاثیر این بساط فوتبال در رشد و ترقی و پیشرفت کشور چیست ؟
فوتبال شده محل مفت خوری عده ای و سوء استفاده از نام ورزش !
خیلی مدارس مناطق محروم حتی از حداقل امکانات ورزشی محرومند آنوقت
ریخت و پاش ها و .... به نام فوتبال خیانت و ظلم نیست ؟ چقدر هم طلبکارند ؟
آلبرت اینشتین و برندگان جایزه نوبل و متخصصین برجسته پزشکی که جان هزاران انسان را نجات می دهند هم نه اینقدر در رسانه ها مطرح اند و نه این همه ادعا دارند ..... (216210)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۳:۲۸
بی غیرتا حیا کنید
تیممونو رها کنید
یعنی اون موقع که ماشین می گرفتید و همه چیزو حاشا می کردید و خوش بحالتون بود خوب نتیجه می گرفتید ؟
شما عشق پولها هیچی نیستید (216215)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۶:۳۵
ما چقدر بدبختیم که رضا خان حقیقی که 4 کلاس سواد نداره تو برنامه 90 از 2 میلیارد تومنی که قرار بود وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس کمک کنه با این حرف یاد میکنه که : " این پول ، پول تو جیبیمونم نمیشه"!!!!!
اون وقت چقدر جوون تحصیل کرده بدبخت تو این مملکت هست!!! (216254)