به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۷۴۰۹

بشاراسد: جدایی دین از سیاست لازم‌است

گروه بين‌الملل: بشار اسد تاکید کرده که «اسلام سیاسی شکست خورده»، خواستار جدایی دین از سیاست شده، اعلام داشت که هرگز از کشورش خارج نخواهد شد.
بشاراسد: جدایی دین از سیاست لازم‌است
به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، بشار اسد که به مناسبت شصت و هفتمین سالگرد تاسیس حزب بعث -حزب حاکم در سوریه- در جمع مسئولان منطقه ای این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: «دو پدیده وجود دارد که حزب بعث باید برای تغییر آن‌ها تلاش کند، یکی تندروی است و دیگری کمبود آگاهی. طرح اسلام سیاسی شکست خورده است. باید فعالیت سیاسی از فعالیت دینی جدا شود.»

اسد همچنین تمام مخالفانش را «تروریست» خواند و گفت که در حال نبرد با "اندیشه‌های تندروانه و ارتجاعی" است. وی تاکید کرد: «به روند مصالحه ادامه می‌دهیم چرا که اولین هم و غم ما متوقف کردن خونریزی و ویرانی زیرساخت‌ها است.»

از هنگاه شروع بحران جرای در این کشور، مقام های سوریه مخالفان خود را «تروریست» و «اسلامگرای تندرو» توصیف می کنند. بحران کنونی سوریه سه سال پیش با تظاهرات اعتراض آمیز آغاز شد. اما پس از آن به دنبال سرکوب اعتراض ها با توسل به نیروی نظامی، مقابله مسلحانه با نیروهای دولتی نیز آغاز شد و پاي برخي گروه هاي بنيادگراي اسلامي و خشن به اين كشور باز شد. شمار کشته شدگان در سوریه تا کنون از مرز ۱۵۰ هزار نفر، عبور کرده است.