به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۳۷۴۸۵

چاپ دوم کتاب دکتر «عارف» منتشر شد

گروه سياسي: بهروز تقی‌پور، مدیر انتشارات سیمای شرق با بیان این مطلب گفت: این کتاب گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی، از کاندیداتوری انصراف داد.
چاپ دوم کتاب دکتر «عارف» منتشر شد
وی افزود: این کتاب در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران عرضه شد که با توجه به استقبال علاقمندان، چاپ دوم آن نیز با همان قیمت چاپ اول (40.000 ریال) در 40صفحه منتشر و بزودی در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی سایر استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

* شما قبل از اعلام کانديداتوري، با رهبري جلسه‌اي داشتيد يا خير؟
فکر مي‌کنم اگر روند کانديداتوري را بگويم بد نباشد. اتفاقات سال 88 تقريباً همه را نگران کرده بود و خود من بيش از آنچه بيان مي‌کردم، نگران بودم. نگراني من بيشتر نسبت به آينده جوانان بود چرا که تقريباً نااميدي و يأس بر بخشي از جوانان حاکم شده بود. خب، من معلم هم هستم و مي‌ديدم بعد از اين اتفاقات بچه‌هايي که هميشه شاداب بودند، برخوردهاي تندي مي‌کردند و پرخاشگر شده بودند. در بهترين شرايط آنها به افرادي بي‌انگيزه بدل شده بودند که هدفشان صرفاً اين بود که درسشان را تمام کنند و به خارج از کشور بروند. به‌ويژه در دانشگاه صنعتي شريف اين فضا حاکم بود. احساس کردم بايد يک اتفاقي بيفتد و من کاري بکنم. حقيقتاً اينکه چه جايگاهي را براي خودم ترسيم کنم تا بتوانم تأثيرگذار باشم، برايم بحث چالش‌برانگيزي بود. در بنياد اميد با همفکري دوستان به اين نتيجه رسيديم که بياييم و در انتخابات مجلس نهم مشارکت داشته باشيم. برآوردمان اين بود که مي‌توانيم حداقل 70 نماينده از شهرستان‌هاي مختلف به مجلس بفرستيم.

* ولي در نهايت در انتخابات مجلس مشارکت نکرديد. چرا؟
چون من هميشه به کلمه «جمع» اعتقاد داشتم و به نظر جمع عمل مي‌کردم. جمع‌بندي نهايي اين بود که فضاي حاکم بر جريان اصلاحات خيلي اين روش را نمي‌پذيرد. به همين دليل ما هم خيلي حرکتي را انجام نداديم.

* فکر مي‌کنيد اين نگاه، نگاه درستي بود؟
خوشبختانه بعد از انتخابات مجلس بعضي از دوستان اذعان کردند که اشتباه کرديم کانديدا معرفي نکرديم و در انتخابات مجلس حضور جدي نداشتيم. البته من مطمئن بودم که خيلي زود به اين اشتباه پي خواهند برد. بنابراين انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري براي من فرصتي بود که تلاش کنم اين فضاي يأس و نااميدي را تغيير دهم. نمي‌دانستم چقدر موفق مي‌شوم، چون فضا خيلي بسته بود.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه کتابفروشی‌ها و یا کیوسک‌های مطبوعاتی یا مراجعه به سایت prshop.ir و تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام نمایند. انتشارات سیمای شرق پیش از این، کتاب صراحت‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دیپلماسی منوچهر متکی، سانسور مهدی کلهر، سیاست مطبوعات محمدجعفر محمدزاده و بازمهندسی فرهنگی امیر خوراکیان را نیز منتشر کرده است.
مرجع : آفتاب