به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۷۴۹۶

Cortana مايکروسافت، رقیب Siri اپل/تصاوير

گروه علمي وفناوري: این روزها مایکروسافت خود را به آب و آتش می‌زند تا اکوسیستم ویندوزفون را با تجربه‌های جدید ارتقا بخشد و آهسته آهسته جایگاهی در خور نام ویندوز در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دست و پا کند. یکی دیگر از بنیادی‌ترین جای‌خالی‌های مایکروسافت در سیستم عامل تازه‌اش، وجود یک دستیار صوتی قابل قبول بود که با تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، به نظر می‌رسد این جای خالی با عرضه نسخه 8.1 پر خواهد شد.
 رقیب Siri سیستم عامل iOS و Google Now اندروید، Cortana نام دارد که به عنوان دستیار  صوتی، جایگزین جستجوگر داخلی Bing در نسخه 8.1 ویندوز فون شده است. یکی از قابلیت‌های Cortana، که نام آن نیز از یکی از شخصیت‌های سری محبوب HALO برداشته شده است، آن است که  می‌تواند شما را با نام دلخواهتان صدا بزند. کورتانا که بر مبنای آخرین نسخه از ویندوز 8.1 موبایل مایکروسافت ساخته می‌شود تا حد زیادی از سرچ “bing” استفاده می‌کند و برای تشخیص صدا از سیتسم تشخیص صدای مخصوص مایکروسافت بهره می برد. طبق گفته مایکروسافت "کورتانا" به مرور زمان باهوش تر می شود و می تواند نتایج ارایه شده را بر اساس هر کاربر تنظیم کند. از دیگر امکانات این منشی دنبال کردن برنامه های شما و یاد آواری آن ها و تنظیم زمان شما است. همچنین گفته شده که کروتانا می تواند به جای شما با یک هت تماس بگیرد و خود یک اتاق را به نام شما رزرو کند.



همچنین قرار است که سیستم دریافت صوتی کورتانا بسیار هوشمند باشد و حتی جملات عام را نیز به راحتی متوجه شود. در آزمایشات ابتدایی که انجام شده، کورتانا توانسته بسیار خوب عمل کند اما در حال حاضر ارایه نتایج هر سوال زمان زیادی طول می کشد. این نسخه در حال حاضر کاملا آزمایشی است اما مایکروسافت در صورتی که تصمیم داشته باشد تا با گوگل و اپل رقابت کند باید سرعت آن را بهبود بخشد.

مرجع : بازار خبر