به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۷۵۳۳

کیم جونگ اون بار دیگر رهبر کره​شمالی شد!

گروه بين​الملل: رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون امروز (چهارشنبه)،‌با آغاز به کار پارلمان جدید این کشور بار دیگر به عنوان رهبر کره شمالی انتخاب شد.
کیم جونگ اون بار دیگر رهبر کره​شمالی شد!
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، امروز(چهارشنبه) توسط پارلمان جدید این کشور بار دیگر به عنوان نخستین رییس کمیسیون دفاع ملی کره شمالی تایید شد. پارلمان جدید کره شمالی به دنبال انتخابات پارلمانی از پیش تعیین شده ماه گذشته امروز اولین جلسه خود را تشکیل داد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، با انتخاب مجدد کیم جونگ اون، همه نماینده‌ها و شرکت کنندگان این نشست به شدت او را تشویق کرده و گرم ترین تبریکات را به او گفتند.

این خبرگزاری گفت این نتیجه بیانگر حمایت و اعتماد کامل همه کارکنان و مردم به او است. کیم جونگ اون همچنین دبیر اول حزب کارگران کره شمالی و رهبر عالی ارتش خلق کره نیز هست اما انتخاب مجدد وی به عنوان رییس کمیسیون دفاع ملی به او قدرت نهایی را در کشورش می دهد. این در حالی است که کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی،‌که در دسامبر 2011 درگذشت، به عنوان رییس دائمی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی منصوب شده بود و اکنون کیم جونگ اون، پسر وی به عنوان نخستین رییس این کمیسیون طی روز چهارشنبه منصوب شده است.

روز سه شنبه رهبران ارشد حزب کارگران کره شمالی نشستی را برگزار کردند تا درباره تغییر کارکنان در رده‌های بالای حکومت کره شمالی پس از اعدام جانگ سونگ تائک،‌شوهر عمه رهبر کره شمالی در ماه دسامبر گذشته تصمیم بگیرند. این نشست‌های پارلمان به منظور رصد تغییرات در داخل حکومت کره شمالی تحت نظر قرار دارند.
مرجع : ايسنا