به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۷۵۵۲

لذت تماشای فوتبال در سینما تکرار می‌شود؟

گروه فرهنگ و هنر: پخش بازی فوتبال در سالن‌های سینما حکایت تازه‌ای نیست و در سال‌های اخیر در مقاطع مختلف و به بهانه‌های مختلف اجرایی شده است اما در برخی مقاطع بنا بر برخی مصلحت‌ها انجام نشد یا با محدودیت روبه‌رو شده است.
لذت تماشای فوتبال در سینما تکرار می‌شود؟
اما این روزها همزمان با لیگ قهرمانان اروپا سالن اصلی همایش‌های برج میلاد با ظرفیت 1400 صندلی، این بازی‌ها را برای تمامی مخاطبان پخش می‌کند. براساس تعداد بلیت‌های فروش رفته در سایت برج میلاد، از پخش این بازی‌ها استقبال شده است. سالن اصلی برج میلاد در حالی مسابقات مهم فوتبال لیگ برتر ایران را در برخی روزها و بیشتر لیگ قهرمانان اروپا را پخش می‌کند که در سالن‌های دیگر این مکان، فیلم‌های «چ»، «معراجی‌ها» و «طبقه حساس» هم نمایش داده می‌شوند.

بنا بر این گزارش، بلیت مسابقات فوتبال و فیلم با تخفیف در سایت‌هایی به رقم 5 هزار و 400 تومان و خارج از تخفیف در گیشه 9 هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که برج میلاد چندی است به دلیل برخی حواشی گشت ارشاد در اجرای کنسرت‌های پاپ، اجرای این کنسرت‌ها را متوقف کرده است. معاون بهره‌برداری برج میلاد درباره برنامه نمایش فوتبال و فیلم‌های سینمایی در این محل گفت:تا به حال بازی‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در سالن‌های برج میلاد نمایش داده شده و امشب هم دو بازی منچستر یونایتد و بایرمونیخ در سالن اصلی و بارسلونا و اتلتیکو مادرید در یکی از سالن‌های فرعی برج میلاد نمایش داده خواهد شد.

مجتبی خشایار با بیان اینکه برای نمایش بازی‌های نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌ریزی صورت گرفته و بازی‌ها در سالن اصلی برج میلاد پخش خواهند شد، اضافه کرد: میزان استقبال علاقه‌مندان به فوتبال به تماشای مسابقات در برج میلاد بسیار خوب بوده و فضای فرهنگی خوبی را در اینجا شاهد هستیم. علاوه بر این مشکلی برای حضور خانم‌ها و آقایان به طور همزمان نیست و برای این کار مجوزهای لازم اخذ شده است. او درباره فیلم‌های سینمایی که در سالن‌های فرعی برج میلاد نمایش داده می‌شوند نیز گفت: فیلم‌های سینمایی نوروز با استقبال خوبی در برج میلاد روبرو شده‌اند و تقریبا 80 درصد صندلی‌های سالن ها در این ایام پر بود.

خشایار افزود: البته میزان استقبال از «طبقه حساس» بیشتر بود و این فیلم دو برابر «معراجی‌ها» و «چ» در برج میلاد فروش داشت. معاون بهره‌برداری برج میلاد درباره انتخاب فیلم‌هایی که در این محل نمایش داده می‌شوند نیز توضیح داد: این فیلم‌ها براساس برآوردی که از فروش فیلم‌ها داریم و نیز براساس سرگروه سینمایی برج میلاد انتخاب می‌شوند.

همچنین احتمالا مسابقات جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال به طور زنده در برج میلاد نمایش داده خواهند شد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره در حال انجام است. اما پخش بازی فوتبال در سینما دو سال قبل با حواشی روبه‌رو شد، مدیر وقت اداره‌ی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، رسما مجوز پخش فوتبال را برای همه، در سینماها داد درحالیکه اداره اماکن سینماها را از پخش فوتبال برای خانم‌ها منع کرده بود و اتفاقا دو سینماها هم به دلیل اینکه به بانوان بلیت فروخته بودند، چند روزی پلمپ شدند و برخی دیگر هم به دلیل اینکه بلیت فروشی فقط باید برای آقایان باشد،مسابقات را پخش نکردند.

در آن مقطع سجادپور یکی از مدیران وقت سازمان سینمایی معتقد بود که « تمامی تصمیمات و اتفاقات مربوط به سالن نمایش‌های فیلم منحصرا به اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای کشور مربوط می‌شود و دیگر نهادها و مراکز در این باب هیچ مسوولیتی ندارند و حیطه مسوولیت دیگر نهادها به خارج از سالن‌ها و سطح جامعه مربوط می‌شود». در همان مقطع یک کارشناس سینمایی اینگونه ابراز عقیده کرد: نمایش فوتبال در سالن‌های سینما بخشی از مشکلات نیروی انتظامی را کم می‌کند.

امیرحسین علم​الهدی گفته بود: پخش مسابقات فوتبال در سینماها را از دو منظر اقتصادی و اجتماعی مفید است. وقتی با افت 50 درصدی مخاطب مواجه هستیم، نمایش فوتبال در سینماها برای خانواده‌ها راهی برای امرار معاش سینماها است. مدیر سابق پردیس سینمایی ملت همچنین به منظر اجتماعی این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت:‌ پایین بودن سطح تفریحات مردم در ایران یک عارضه است و نمایش فوتبال در سینماها می‌تواند، بخشی از مشکلات نیروی انتظامی را حل کند. مردم به دلیل تفریحات دسته جمعی می‌توانند داخل سینما بیایند و بخشی از هیجانات سالم را تخلیه کنند، مانند تجربه موفقی که پیش از این داشته‌ایم.
****
حال با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی این امید می‌رود که شرایط پخش فوتبال برای آقایان و خانم‌ها در سینماها فراهم شود و از حواشی چند ساله قبل خبری نباشد؛ همان‌طور که این تجربه در برج میلاد در حال انجام است و دست‌اندرکاران آن امیدوار هستند که فوتبال جام جهانی را نیز در سالن همایش‌های برج میلاد بتوانند پخش کنند.
مرجع : ايسنا