به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۳۷۷۸۷

منتجب‌نیا: حجتیه به دنبال تفرقه‌افکنی است

گروه سياسي: دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به مشترکات شیعه و سنی در خصوص فضایل و بزرگی های حضرت زهرا (س) اظهار داشت: برخی ها همانند گروهک حجتیه به دنبال تفرقه افکنی هستند.
منتجب‌نیا: حجتیه به دنبال تفرقه‌افکنی است
حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه پنجشنبه در آیین فاطمیه که در روزنامه اعتماد برگزار شد، این مطلب را بیان کرد. وی گفت: ما مدعی هستیم ایران ام القری جهان اسلام است؛ اما هنوز تفکر ارتجاعی وجود دارد که اندیشه های دینی را تحت الشعاع قرار می دهد که باید با بازشناسی الگوی حضرت زهرا(س) این موضوع را رفع کنیم. منتجب نیا به مشترکات شیعه و سنی درباره فضایل و بزرگی های دخت پیامبر مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: این دو، بسیاری از فضایل بانوی نمونه اسلام را مورد تأکید قرار می دهند اما برخی ها همانند گروهک حجتیه به دنبال تفرقه افکنی هستند؛ در این شرایط یکی از کارهای مهم برای اتحاد، برگزاری همایش هایی با محوریت علمای شیعه و سنی در رابطه با فاطمه شناسی است.

وی به پیشنهاد هیأت دولت اصلاحات و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران اشاره کرد و گفت: در زمان ایشان، روز شهادت حضرت زهرا (س) تعطیل رسمی اعلام شد که این نشان دهنده اهتمام جامعه اسلامی است. دبیرکل حزب اعتماد ملی از رسانه ها خواست؛ سلسله درس هایی را بر مبنای سیره و فرمایش های حضرت زهرا (س) با بهره گیری از علمای باتجربه و باسواد در ارتباط با فاطمه شناسی برگزار کنند. منتجب نیا با بیان اینکه مسؤولان فرهنگی ابعاد این موضوع را باید بازتر کنند، گفت: از علما می خواهیم در برخی مسابل فقهی بازنگری کنند و مجلس نیز در این باره اهتمام به خرج دهد.

وی ادامه داد: در روزگاری که از یک سو فمینیسم و از سوی دیگر طالبان و وهابیت با هجمه های خود به زنان توهین می کنند، این بازشناسی تأثیر گذاری بسزایی در جهان خواهد داشت. دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا‌(س) فقط برای سوگواری نیست بلکه باید سیره ایشان را برای دختران و زنان خود بازشناسی کنیم تا ستاره های سینمایی را الگوی خود قرار ندهند.
مرجع : ايرنا