به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۷۸۲۱

بازار مسکن به روند رکودی ادامه مي​دهد؟

گروه اقتصادي: بازار مسکن در سال جاری به روند رکودی خود ادامه خواهد داد و فقط در صورتی که در اقتصاد و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور تغییر خاصی ایجاد شود می‌توان توقع تغییر و تحول در بازار مسکن را هم داشت.
بازار مسکن به روند رکودی ادامه مي​دهد؟
محمد مهدی‌ مافی  بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران درباره‌ اولویت‌های بخش مسکن در سال جدید اظهار کرد: سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن باید به دنبال راه‌اندازی این بخش باشد تا رفته‌رفته از روند رکودی ایجاد شده در بخش مسکن کاسته شود. وی تاکید کرد: تولید و عرضه بازار مسکن در سال گذشته روند کاهشی را طی کرده که در حال حاضر دولت با برنامه‌ریزی سیاست‌های کوتاه‌مدت باید به کمک بازار مسکن بیاید تا این بازار را از رکود به وجود آمده خارج کند. مافی افزود: رکود در بازار مسکن با تورم همراه شد که باعث افزایش مشکلات در بخش مسکن شده اما اگر رونق در بازار ایجاد شود و همراه با تورم نباشد می‌تواند بار مشکلات را در این بخش سبک کند.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران درباره‌ اقدامات تحول‌زا در بخش مسکن تصریح کرد: راه‌اندازی در این بخش باید به شکلی باشد که تورم ایجاد نکند و با اهداف میانی و رویکرد استراتژیک در بخش قانون‌گذاری پیش رود. وی با بیان این‌که الگوی مصرف مسکن در کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: الگوی موجود در کشور مربوط به 50 سال پیش است و امروزه این الگو دیگر جوابگوی نیازهای کشور نیست. با تحول و تغییر الگوی مصرف مسکن در کشور می‌توان به این بخش کمک کرد که متاسفانه این قبیل برنامه‌ها در قوانین و سیاست‌گذاری سیاستمداران دیده نمی‌شود.

به گفته‌ بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران بازار مسکن در سال جاری به روند رکودی خود ادامه خواهد داد و فقط در صورتی که در اقتصاد و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور تغییر خاصی ایجاد شود، می‌توان توقع تغییر و تحول در بازار مسکن را هم متصور شد. مافی درباره‌ نام‌گذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اگر همه مسئولان کشور این شعار را سرلوحه‌ خود قرار دهند و با دید بلند‌مدت آن را به کل جامع تسری دهند و برنامه‌هایی را در همین راستا تدوین کنند می‌توانیم به پیشرفت خوبی یابیم. وی تاکید کرد: پیگیری این شعار همراه با بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را به سمت‌وسوی خوبی پیش ببرد.
مرجع : ايسنا