به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۷۸۳۸

حکم قصاص چشم برای متهم به اسیدپاشی

گروه حوادث: وکیل مدافع معصومه عطایی گفت: حکم قصاص چشم برای متهم پرونده معصومه عطایی صادر شده و متهم برای وارد کردن جراحات به بدن موکل نیز به پرداخت دیه محکوم شد.
حکم قصاص چشم برای متهم به اسیدپاشی
عبدالصمد خرمشاهی درباره پرونده معصومه عطایی یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی اظهار کرد: در دادگاهی که پنجم اسفندماه سال گذشته در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد، پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی مدعی بودند که موکلم علیرغم ادعای خودش بینایی‌اش را از دست نداده و به مجالس مختلف رفت و آمد می‌کند. وی ادامه داد: همانند گذشته پدر شوهر معصومه مدعی شد که من قصد ریختن اسید بر روی زمین را داشتم، اما به طور غیرعمد اسید به صورت معصومه ریخته است.

وکیل مدافع این قربانی اسیدپاشی اظهار کرد: به دنبال دفاعیات ما، دادنامه‌ای در دادگاه صادر و بر اساس آن دادنامه وضعیت بینایی معصومه مورد بررسی دقیق قرار گرفت، که از نظر هیات پزشکی حاذق اعلام شد، معصومه بینایی‌اش را به طور کامل از دست داده است همچنین در دادگاه نیز قضات موضوع را بررسی کردند و مشخص شد که ادعای پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی درباره عدم بینایی موکلم صحت ندارد.

خرمشاهی تصریح کرد: بنابراین دادگاه حکم قصاص چشم را صادر کرد و برای جراحات وارد شده به صورت و بدن موکلم نیز بر اساس نظریه کارشناس متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد. وی با بیان این‌که «حکم صادر شده هنوز قطعی نیست» افزود: محکوم‌علیه می‌تواند ظرف مدت 20 روز در رابطه با حکم صادر شده به دیوان عالی کشور اعتراض کند. در شهریور ماه سال 89 پدرشوهر معصومه عطایی به دلیل اینکه وی از شوهرش جدا شده بود اصرار داشت که معصومه به زندگی برگردد، اما معصومه درخواست پدرشوهرش را قبول نکرد و به همین دلیل بر روی صورتش اسید پاشید.
مرجع : ايسنا