به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۷۸۵۰
جنجال بي‌فايده‌ي ليگ سيزدهم

امتيازهاي‌کسرشده تاثيري در جدول نگذاشت

گروه ورزشي: سال گذشته پنج تيم از سوي کميته انضباطي با جريمه‌ي کسر امتياز روبرو شدند که در پايان ليگ اين جريمه‌ها تاثيري بر جايگاه تيم‌ها در جدول رده‌بندي نداشت.
پنج تيم داماش، استقلال، ملوان، پرسپوليس و تراکتورسازي از سوي کميته انضباطي با جريمه‌ي کسر امتياز روبرو شدند که در پايان ليگ سيزدهم اين جريمه‌ها تاثيري بر جايگاه تيم‌ها در جدول رده‌بندي نداشت. بدعت جديد کميته انضباطي در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر حواشي و جنجال‌هاي بسياري به راه انداخت، چراکه شانس قهرماني تيم‌هاي مدعي در صورت تاييد و يا لغو اين جريمه دستخوش تغيير بسياري مي‌شد.

تلاش تيم‌هاي جريمه شده براي لغو اين جريمه و در گام بعد تلاش برخي تيم‌هاي مدعي قهرماني براي متهم کردن ديگر مدعيان به سرانجام نرسيد تا در نهايت فولاد خوزستان فاتح ليگ سيزدهم شود. جدول رده‌بندي ليگ سيزدهم بيانگر اين است که حتي اگر اين امتيازات کسر شده به تيم‌ها بازگردانده مي‌شد بازهم ترکيب جدول تغييري نمي‌کرد. تنها درصورتيکه کسر امتياز از تيم تراکتورسازي پابرجا مي‌ماند و کسر امتياز از ملوان لغو مي‌شد جايگاه اين دو تيم در جدول رده بندي جابجا مي‌شد و ملوان به رتبه ششم و تراکتورسازي به رتبه هفتم دست مي‌يافت.