به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۷۹۶۸

کارتون «ریو 2»، کاپیتان آمریکا را شکست داد

گروه فرهنگ و هنر: انیمیشن «ریو 2» در اولین روز اکران در آمریکای شمالی با اختلاف کم فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» را شکست داد و پرفروش‌ترین فیلم شد.
کارتون «ریو 2»، کاپیتان آمریکا را شکست داد
دنباله کارتون خانوادگی «ریو» تولید شرکت‌های فاکس و بلو اسکای، روز جمعه در 3948 سینما در سینماهای ایالات متحده و کانادا 12 میلیون دلار فروخت. این در حالی است که «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» تولید شرکت‌های دیزنی و مارول در دومین جمعه نمایش در این بازار 11.9 میلیون دلار به دست آورد. «ریو 2» (Rio 2) در نمایش‌های پنجشنبه شب 375 هزار دلار فروخت و انتظار می‌رود تا پایان روز یکشنبه که مبنای فروش هفتگی فیلم‌هاست 44 میلیون دلار بفروشد. «سرباز زمستانی» هم احتمالا 41 میلیون دلار خواهد فروخت.

فروش روز جمعه انیمیشن سه‌بعدی «ریو 2» کمی بیشتر از فروش روز اول اولین «ریو» بود که آوریل 2011 در اولین جمعه اکران 10.2 میلیون دلار به دست آورد. «ریو» در نهایت در دنیا 485 میلیون دلار فروخت که 144 میلیون دلار آن در آمریکای شمالی حاصل شد. «ریو» پیش از این در بازارهای بین‌المللی مانند برزیل (زادگاه کارلوس سالدانا کارگردان فیلم و محل وقوع وقایع داستان)، آلمان، روسیه، اسپانیا و بریتانیا حدود 60 میلیون دلار فروخته و این هفته در 55 بازار دیگر شامل چین و مکزیک هم روی پرده رفته است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این پروژه 103 میلیون دلاری درجه A داده‌اند.

جسی آیزنبرگ، آن هاتاوی، لسلی مان، جیمین کلمنت، جرج لوپز، جیمی فاکس، ویل. آی. ام، تریسی مورگان، اندری گارسیا، برونو مارس و ریتا موره‌نو از صداپیشه‌های دنباله فیلم «ریو» هستند. «ریو 2» ادامه ماجراهای بلو و جوئل را به تصویر می‌کشد. این طوطی‌های ماکائو که همراه سه بچه خود در ریو دو ژانیرو زندگی می‌کنند، برای پیدا کردن دیگر اعضای گونه نادر خود راهی جنگل آمازون می‌شوند. زندگی در محیط وحش برای بلو که اساسا موجودی دست و پا چلفتی است، دشوار است. او از یک سو باید با پدرزن سختگیرش کنار بیاید و از سوی دیگر باید با یک رقیب عشقی رودررو شود.

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» به کارگردانی برادران آنتونی و جو روسو هفته پیش با 95 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و رکورد بیشترین فروش هفته اول یک فیلم اکران‌شده در ماه آوریل را شکست. سه سال قبل اولین «کاپیتان آمریکا» با 65 میلیون دلار کار خود را شروع کرد. «کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو» در نهایت 371 میلیون دلار در دنیا فروخت که حدود 177 میلیون دلار آن در ایالات متحده و کانادا حاصل شد. انتظار می‌رود «سرباز زمستانی» این هفته مجموع فروش داخلی خود را به 155 میلیون دلار برساند. فیلم ترسناک «چشم» (Oculus) و فیلم ورزشی «روز یارگیری» (Draft Day) دیگر فیلم‌هایی هستند که از جمعه روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفته‌اند.

«چشم» تولید رلتیویتی-بلوم‌هاوس پروداکشنز 4.9 میلیون دلار فروخت. این فیلم را مایک فلانگان با بودجه‌ای کمتر از پنج میلیون دلار ساخته است. داستان «چشم» درباره زنی است که برادرش به جرم قتل محکوم شده است. او می‌کوشد ثابت کند این جنایت را نه برادرش بلکه یک پدیده فوق طبیعی انجام داده است. کارن گیلان و برنتن ثوئیت در این فیلم بازی می‌کنند که در سینمااسکور از تماشاگران درجه C دریافت کرده است. در همین حال، «روز یارگیری» تولید لاینزگیت جمعه 3.6 میلیون دلار به دست آورد. کوین کاستنر در این فیلم به کارگردانی ایوان ریتمن نقش سانی ویور مدیرعامل تیم فوتبال کلیولند براونز را بازی می‌کند که وظیفه دارد در روز یارگیری لیگ ملی فوتبال (NFL Draft)، با بهترین انتخاب این تیم را نجات بدهد.

جنیفر گارنر، الن برستین، دنیس لیری، فرانک لانجلا، چادویک بوسمن و شان کامس دیگر بازیگران «روز یارگیری»‌ هستند. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند. فیلم علمی تخیلی «متفاوت» با بازی شیلین وودلی در چهارمین جمعه اکران با 2.4 میلیون دلار در رده چهارم فروش قرار گرفت. احتمالا فیلم تا پایان روز یکشنبه 7.4 میلیون دلار می‌فروشد و مجموع فروش داخلی خود را به 125 میلیون دلار می‌رساند.
مرجع : خبرآنلاين