کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد

ايسنا , 25 فروردين 1393 ساعت 12:53

گروه جامعه: مدیرعامل برج میلاد ضمن تشریح آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد از نصب تجهیزات ارسال و دریافت فرکانس توسط سازمان صدا و سیما خبر داد.


فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه دکل آنتن مخابراتی برج میلاد یکی از بخش‌های اصلی این برج است، اظهار کرد: طول دکل آنتن 120 متر است و از تراز 315 تا 435 متری است و در 4 قسمت طراحی، ساخته و نصب شده است. وی افزود: بخش اول از تراز 315 تا تراز 382 جهت نصب آنتن‌های بهره‌برداران مخابراتی در نظر گرفته شده است، بخش دوم از تراز 382 تا تراز 408 ادامه یافته و به آنتن‌های FM صدا‌وسیما اختصاص دارد و بخش سوم نیز از تراز 408 تا تراز 420 برای نصب آنتن‌های VHF در نظر گرفته شده است و بخش انتهایی دکل با شکل هندسی مربع به انتهای پخش UHF اختصاص دارد.

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه طراحی و ساخت آنتن‌های سه قسمت بالای دکل که مربوط به Broad cast صداوسیما می‌باشد توسط شرکت آلمانی Kathrein انجام پذیرفته است، گفت: الگوی حاصل از این آنتن‌ها بهترین پوشش را برای صداوسیما به ارمغان آورده است که نیاز به فرستنده‌های پراکنده این سازمان در نقاط مختلف را به کلی مرتفع نموده و صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه‌های نگهداری این سیستم ها، به دلیل متمرکز بودن آن در برج میلاد به دنبال دارد. هوشیار پارسیان ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله شرکت گاز، اورژانس، شرکت‌های اینترنتی و مخابراتی مختلف در حال بهره‌برداری از فضاهای مخابراتی موجود در برج می‌باشند.

به گفته وی زمان نصب دکل پاییز سال 86 و تکمیل عملیات نصب بهار سال 87 بوده است. یکی از دلایل تاخیر در بهره‌برداری از امکان مخابراتی برج میلاد مسئله مالکیت و تحت اختیار بودن بخش مربوط به دکل مخابراتی بوده است که تاکنون بین شهرداری تهران و صداوسیما لاینحل باقی مانده بود، اما گویا در این مورد نقطه مشترکی حاصل شده است.


کد مطلب: 38051

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/38051/آخرین-وضعیت-دکل-آنتن-مخابراتی-برج-میلاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir