به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۸۰۵۱

آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد

گروه جامعه: مدیرعامل برج میلاد ضمن تشریح آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد از نصب تجهیزات ارسال و دریافت فرکانس توسط سازمان صدا و سیما خبر داد.
آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد
فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه دکل آنتن مخابراتی برج میلاد یکی از بخش‌های اصلی این برج است، اظهار کرد: طول دکل آنتن 120 متر است و از تراز 315 تا 435 متری است و در 4 قسمت طراحی، ساخته و نصب شده است. وی افزود: بخش اول از تراز 315 تا تراز 382 جهت نصب آنتن‌های بهره‌برداران مخابراتی در نظر گرفته شده است، بخش دوم از تراز 382 تا تراز 408 ادامه یافته و به آنتن‌های FM صدا‌وسیما اختصاص دارد و بخش سوم نیز از تراز 408 تا تراز 420 برای نصب آنتن‌های VHF در نظر گرفته شده است و بخش انتهایی دکل با شکل هندسی مربع به انتهای پخش UHF اختصاص دارد.

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه طراحی و ساخت آنتن‌های سه قسمت بالای دکل که مربوط به Broad cast صداوسیما می‌باشد توسط شرکت آلمانی Kathrein انجام پذیرفته است، گفت: الگوی حاصل از این آنتن‌ها بهترین پوشش را برای صداوسیما به ارمغان آورده است که نیاز به فرستنده‌های پراکنده این سازمان در نقاط مختلف را به کلی مرتفع نموده و صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه‌های نگهداری این سیستم ها، به دلیل متمرکز بودن آن در برج میلاد به دنبال دارد. هوشیار پارسیان ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله شرکت گاز، اورژانس، شرکت‌های اینترنتی و مخابراتی مختلف در حال بهره‌برداری از فضاهای مخابراتی موجود در برج می‌باشند.

به گفته وی زمان نصب دکل پاییز سال 86 و تکمیل عملیات نصب بهار سال 87 بوده است. یکی از دلایل تاخیر در بهره‌برداری از امکان مخابراتی برج میلاد مسئله مالکیت و تحت اختیار بودن بخش مربوط به دکل مخابراتی بوده است که تاکنون بین شهرداری تهران و صداوسیما لاینحل باقی مانده بود، اما گویا در این مورد نقطه مشترکی حاصل شده است.
مرجع : ايسنا