به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۲:۵۳

شناسایی اسکلت یک پادشاه در انگلیس

گروه بين​الملل: بقایای اسکلت یک پادشاه متعلق به عصر برنز در انگلیس شناسایی شد.
شناسایی اسکلت یک پادشاه در انگلیس
اسکلت این پادشاه در یک محوطه در تاریخی در منطقه «ساسکس» انگلیس در سال 1989 کشف شد. به گزارش هریتیج‌کی، این اسکلت که تا کنون از آن به عنوان «مرد مرموز» نام برده می‌شده، در محوطه تاریخی «انوویوم» انگلیس کشف شد که علاوه‌بر آثاری از عصر برنز آثار از تمدن روم باستان نیز در آن کشف شده‌اند. محققان انگلیسی پس از چند دهه بررسی دقیق اسکلت کشف شده و انجام آزمایش‌های گوناگون از جمله آزمایش کربن 14 بر روی این اسکلت و همچنین خنجر کشف شده به همراه وی به این نتیجه رسیدند که وی یک پادشاه بوده که حدود 4 هزار سال قبل در انگلیس می‌زیسته است.

البته فرضیه‌هایی درباره تعلق داشتن مرد مرموز به یک طبقه بالا از کاهنان نیز وجود داشت، اما بیشتر محققان بر این باورند که وی یک پادشاه بوده در میانسالی بر اثر ابتلا به یک بیماری مرگبار، به احتمال فراوان طاعون فوت کرده است. چند ماه قبل نیز در جریان کاوش‌های یک تیم از باستان‌شناسان انگلیسی بقایای استخوان‌های آلفرد بزرگ، از پادشاهان مشهور انگلیس در یک تابوت چوبی در کلیسایی در منطقه وینچستر کشف شد. حدود یک سال قبل نیز باستان‌شناسان در کشفی تاریخی موفق به کشف بقایای جسد ریچارد سوم از پادشاهان مشهور انگلیس در بقایای یک صومعه قرون وسطی شدند.

قرار است نتایج کامل چند دهه تحقیق روی اسکلت «مرد مرموز» در ماه سپتامبر منتشر شود، هرچند محققان هنوز موفق به تعیین هویت این پادشاه انگلیسی نشده‌اند.
مرجع : ايسنا