به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۳۸۰۹۵

بازار خودروهای اجاره‌ای از رونق افتاد

گروه اقتصادي: با پایان یافتن ایام تعطیلات نوروزی تب و تاب بازار اجاره خودرو نیز فروکش کرده است.
بازار خودروهای اجاره‌ای از رونق افتاد
اگرچه کسب و کار اجاره دهندگان خودرو در ایران چندان پرطرفدار نیست اما ایام تعطیلات نوروزی دوران پیک کاری این افراد محسوب می‌شود. بیشترین فعالیت اجاره دهندگان خودرو مربوط به خودروهای لوکس و گران قیمتی چون بنز و پورشه است و مشتریان نیز این خودروها را برای مراسم‌هایی چون جشن ازدواج، میهمانی‌ها و قرارهای کاری خاص اجاره می‌کنند. با این حال اخبار رسیده از بازار خودروهای اجاره‌ای حاکی از کاهش حدودا 20 درصدی هزینه اجاره خودروها در ایام پس از تعطیلات نوروزی است. هم‌اکنون هزینه روزانه اجاره خودرو مرسدس بنز S500 مدل 2012 معادل دو میلیون و 500 هزار تومان و هزینه ماهانه اجاره این خودرو نیز 65 میلیون تومان است.

ارائه یک فقره چک به مبلغ خودرو، ارائه یک فقره چک برای تسویه خلافی و همچنین ارائه سند ملکی در خودروهای گران قیمت از جمله وثایق مورد درخواست اجاره‌دهندگان برای اجاره خودروها است. یکی از فعالان این بازار با بیان این‌که بهترین دوره کاری برای اجاره خودرو روزهای منتهی به فروردین ماه و تعطیلات نوروزی است، خاطرنشان می‌کند: از پایان تعطیلات نوروزی تا سال بعد نیز رونق چندانی در این بازار وجود ندارد.

این فعال بازار خودروهای اجاره‌ای تصریح می‌کند: با این حال کماکان اجاره خودروها برای برخی مراسم‌های خاص به ویژه مراسم ازدواج ادامه دارد. مشتریان خودروهای اجاره‌ای می‌توانند پیش از تحویل خودرو آن‌را تست کنند. در هنگام عودت دادن خودرو نیز شرایط فنی و صحت کارکرد آن در همین حد چک می‌شود و در صورت وارد آمدن آسیب هزینه‌های آن از مشتری دریافت خواهد شد.
مرجع : ايسنا