به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۳۸۱۱۹

در خوردن نوبرانه بهار احتیاط کنید!

گروه سلامت: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی با تأکید بر مصرف به اندازه گوجه سبز، آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه را مانع بروز سرطان عنوان کرد.
در خوردن نوبرانه بهار احتیاط کنید!
سوسن خدام گفت: در خوردن نوبرانه فصل بهار باید کمی جانب احتیاط را نگاه داشت. وی با اشاره به اینکه گوجه سبز یکی از میوه‌های مختص فصل بهار است، افزود: هضم و جذب میوه‌های نارس مانند گوجه سبز به دلیل داشتن بافت فیبری، کمی با مشکل همراه است و مصرف زیاد آن برای دستگاه گوارش مناسب نیست. این کارشناس تغذیه تصریح کرد: گوجه سبز علی‌رغم هضم دشوار دارای مقادیر بسیاری ویتامین C است که در افزایش ایمنی بدن و بافت هم‌بند (بافت‌های عضلانی) نقش مؤثری دارد. این میوه همچنین حاوی ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن در کاهش استرس، سلامت بدن و سیستم ایمنی مفید است.

وی گوجه سبز را حاوی پتاسیم و فلور عنوان کرد و گفت: فلور موجود در گوجه سبز در سلامت دندان مناسب است و پتاسیم آن نیز به درست کارکردن بافت عضلانی به ویژه عضله قلب کمک می‌کند. خدام اضافه کرد: آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه سبز در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر است و همچنین مانع پیری و افزایش چربی خون در بدن می‌شود.

وی در خصوص مصرف گوجه سبز گفت: اغلب افراد گوجه سبز را با نمک مصرف می‌کنند که این امر خود باعث افزایش نمک مصرفی و همچنین فشار خون می‌شود، به همین دلیل برای اجتناب از افزایش فشار خون بهتر است علاوه بر کاهش مصرف این نوبرانه بهار آن را با کمترین حدممکن نمک و یا بدون نمک مصرف کنیم. کارشناس تغذیه مرکز بهداشت با تأکید بر اینکه مصرف گوجه سبز توسط کودکان باید با احتیاط همراه شود، افزود: به دلیل هضم نامناسب گوجه سبز بهتر است که کودکان مقدار کمی از این میوه را بدون نمک مصرف کنند. این اقدام باعث می‌شود مشکل هضم و مسائل گوارشی ایجاد نشود و همین طور کمک می‌کند که ذائقه کودکان به مصرف نکردن نمک نیز عادت کند.
مرجع : ايسنا