به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۳۸۱۳۶

کشورهايي با بیشترین تصادف+رتبه ایران

گروه جامعه: رانندگی در کشورهای دیگر می​تواند خارجي​ها بسیار مشکل باشد.
کشورهايي با بیشترین تصادف+رتبه ایران
تصور کنید وارد یک کشوری می​شوید که مجبور هستید از طرف دیگر خیابان رانندگی کنید. فاکتورهای بسیار دیگری هم وجود دارد، برای مثال غیر اروپایی ها برای رانندگی در ترافیک شهرهای کشورهای اروپایی بسیار با مشکل مواجه خواهند شد. در آمریکای شمالی تعداد زیاد بزرگراه ها با تعداد زیاد لاین تردد رانندگان دیگر کشورها رایج خواهد کرد. در برخی کشورها آزادی بیش از حد عابرین پیاده در عبور و مرورممکن است باعث بسیاری از تصادفات باشد.

در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی نیز کشورهای مختلف ممکن است تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند. اگر قصد سفر به نقاطی از دنیا را دارید که در مورد نحوه رانندگی و عادت های رانندگان منطقه آشنایی ندارید بهتر است به آمارها توجه کنید. سازمان بهداشت جهانی آماری را در مورد میزان حوادث و تصادفات منجر به مرگ در کشورهای مختلف تهیه کرده است. اعداد ارائه شده بر مبنای تعدادتلفات به ازای هر 100000 نفر است. برای مثال هر ساله در انگلیس 4 نفر در میان هر 100000 نفر به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

در ادامه به لیست کشورهایی که بیشترین میزان تلفات سالانه را دارند اشاره می کنیم.

1. چاد – 29 نفر
با بیش از 400000 کیلومتر جاده این کشور کوچک افریقایی جمعیتی 11 میلیونی دارد. بیش از 50 درصد جمعیت این کشور زیر 14 سال سن دارند. یک پنجم جمعیت نیز بین 17 تا 24 سال سن دارند که بیشترین جمعیت رانندگان این کشور را تشکیل می دهند. چاد کشوری فقیر بود و نامناسب بودن زیر ساخت ها و جاده ها یکی از دلایل اصلی آمار بالای تلفات رانندگی در این کشور است.

2. عمان – 30 نفر

این کشور ساحلی در همسایگی امارات متحده عربی کمی کوچکتر از ایالت کنزاس امریکا است بیشتر جاده های این کشور از مسیر صحرا و بیابان عبور می کنند و اکثرا پوشش آسفالت مناسبی ندارند. علاوه بر جاده های نامناسب یکی دیگر از دلایل آمار بالای تصادفات جاده ای منجر به مرگ با دمای تابستانی و طوفان های شن است.

3. گینه بیسائو – 2. 31 نفر
این کشور در غرب افریقا در همسایگی سنگال و گینه تنها 7. 1 میلیون نفر جمعیت دارد. در بیشتر مواقع رانندگان عصبانی و با عجله هستند مدام به زبان پرتقالی فریاد می زنند. تنها 7 درصد جمعیت این کشور به سن 55 سالگی می رسند.

4. نیجریه – 7. 33 نفر

تنها 1. 6 درصد از جمعیت این کشور بالای 55 سال عمر دارند و متوسط سن افراد 18 سال است. آمار بالای تلفات رانندگی تنها دلیل مرگ و میر در این کشور نیست بیماری های واگیردار مانند ایدز ، خشونت بالا و کمبود بهداشت عمومی از دیگر عوامل مرگ و میر بالا در این کشور است.

5. ایران – 1. 34 نفر

متوسط سن در ایران 28 سال بوده و 10 درصد مردم این کشور بالای 55 سال سن دارند. در مقایسه با کشورهای دیگر موجود در لیست این مساله مشخص می شود که نسبت بین سن و تعداد تلفات حوادث جاده ای تنها فاکتور مؤثر نیست. نحوه رانندگی، امنیت خودروها و وضعیت زیرساخت جاده ها نیز در این آمار مؤثر است.

6. ونزوئلا – 2. 37 نفر

یکی از مواردی که تمام کشورهای موجود در این لیست یکسان است آب و هوای گرم و معتدل است. خودروها در آب و هوای گرم و معتدل بیشتر از آب و هوای سرد دوام می آورند. ونزوئلا نیز مملو از خودروهای قدیمی و تقریبا از کار افتاده است. تأمین قطعات نیز بسیار مشکل است. تصادفات به دلیل فرسودگی بیش از حد خودروها از دلایل اصلی تلفات سوانح رانندگی در این کشور است.

7. تایلند – 1. 38 نفر

تایلند یکی دیگر از کشورهای موجود در لیست با آب و هوای شرجی است که در استانداردهای امنیتی به خوبی در مورد جاده ها و خودروهای این کشور رعایت نمی شود. به همین دلیل نیز این کشور سابقه بدی در حوادث جاده ای خطرناک دارد که در بیشتر مواقع به جراحت و مرگ ختم می شود.

8. جمهوری دومینیکن – 7. 41 نفر

طبق گزارشات قوانین راهنمایی و رانندگی تا حدود زیادی در این کشور رعایت نمی شود. اکثر رانندگان به چراغ قرمز اعتنایی ندارند و گردش به چپ و راست و از نگاه رانندگان در هر زمانی امکان پذیر است. در این کشور گفته می شود بوق خودرو بیشتر از ترمزهای آن مورد استفاده قرار می گیرد.
مرجع : بازار خبر