به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۸۱۵۱
با هزینه ۳ میلیارد دلار

ساخت بزرگ‌ترین ناوشکن جهان در آمریکا

گروه فناوري: نیروی دریایی آمریکا از ساخت جدید‌ترین ناوشکن در جهان با هزینه ۳ میلیارد دلار خبر داده است.
ساخت بزرگ‌ترین ناوشکن جهان در آمریکا
 این ناوشکن از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار است که در هیچ کشتی دیگری در جهان دیده نمی‌شود. همچنین از طراحی جدید و بی‌سابقه‌ای برخوردار است و با وجود بزرگی‌اش، رادار‌ها نمی‌توانند آن را تعقیب کنند. طول این ناوشکن جدید آمریکایی که روز شنبه از آن پرده برداری شد، به ۶۱۰ فوت می‌رسد و به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز جهان مجهز است. همچنین نیاز برای اداره آن نیازی به وجود کادری بزرگ نیست. پیوستن این ناوشکن به ناوگان نیروی دریایی آمریکا، ورود به عصری جدید در این زمینه به شمار می‌آید.

یک مسئول بلندپایه آمریکایی در جشنی که به این مناسبت برگزار شد گفت: «این کشتی اعجوبه قرن است که دریانوردان باهوش و نوآور همچون فرمانده پر آوزه المو زومولت را که با جدیت کار می‌کنند، با خود همراه خواهد ساخت.» این ناوشکن تازه، به نام فرمانده مشهور آمریکایی، المو زومولت نامگذاری شده است. او در سال ۱۹۷۰هنگامی که به سمت خود دست یافت کم سن و سال‌ترین فرمانده عملیات دریایی در ارتش آمریکا بود. او مدافع پیوستن نخستین زن به نیروی دریایی آمریکا بود و راه را برای زنان به منظور دستیابی آن‌ها به سمت‌های مهم نظامی در ارتش آمریکا باز کرد.

ساخت ناوشکن جدید آمریکایی از سال ۲۰۰۹ آغاز شد، وزن ناوشکن به ۱۵ هزار تن می‌رسد و رصد کردن آن توسط رادار‌ها دشوار است و نخستین کشتی در نیروی دریایی آمریکا است که با نیروی الکتریکی کار می‌کند و انرژی لازم برای به کار اندازی توپخانه‌های الکتریکی تولید می‌کند. قرار است این توپخانه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ در دریا آزمایش شود.