به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۳۸۲۳۸

بهای نفت خام برنت سقوط کرد

گروه اقتصادي: نفت خام برنت به دنبال امیدواری‌های به وجود آمده در خصوص مذاکرات آینده ژنو برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در موضوع اوکراین، پس از رسیدن به بیشترین سطح شش هفته گذشته، به کمتر از 109 دلار برای هر بشکه رسید.
بهای نفت خام برنت سقوط کرد
ایالات متحده و اتحادیه اروپا پس از دادن اولتیماتوم به طرفداران روسیه در اوکراین، به ترک ساختمان‌های دولتی در شرق اوکراین و بی‌توجهی این گروه، در حال افزودن تحریم‌ها علیه مسکو هستند. افزایش تحریم‌ها تا حدودی وابسته به نتایج مذاکرات روز پنج‌شنبه ژنو، با حضور اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین خواهد بود. «تان چی تات» - تحلیلگر سرمایه‌گذاری در سازمان سنگاپوری «فیلیپ» - گفته است: مذاکراتی که میان قدرت‌های غربی، روسیه و اوکراین صورت خواهد گرفت به منظور حل دیپلماتیک بحران‌های کنونی در اوکراین است و این مذاکرات به کاهش بهای نفت خام کمک می‌کنند.

نفت خام برنت پس از افزایش دو دلاری و رسیدن به سطح 109.07 دلار، با 53 سنت کاهش به 108 دلار و 54 سنت رسید. بهای نفت خام آمریکا نیز با توجه به پیش‌بینی‌های به وجود آمده از افزایش ذخائر نفتی این کشور با 71 سنت کاهش به 103 دلار و 34 سنت برای هر بشکه رسید. اوباما هم‌چنین به ویلادمیر پوتین خاطر نشان کرد که اقدامات مسکو در اوکراین برای راه‌حل سیاسی مناسب نیست. هم‌چنین اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که در نظر دارد لیست تحریم کشور‌هایی را که در موضوع تمامیت ارضی اوکراین دخالت داشته‌اند گسترش دهند.

بحران اوکراین و علی‌الخصوص پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه گذشته موجب تیرگی روابط غرب با مسکو شده است. با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی «رویترز» سهام نفت خام آمریکا در پایان هفته گذشته 1.8 میلیون بشکه افزایش یافته است. ایران نیز اعلام کرده است که روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است که این میزان بسیار کمتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر صادرات 1.65 میلیون بشکه در روز برای فوریه است.
مرجع : ايسنا