به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۸۴۸۸

فوائد مصرف آنتی‌بیوتیک‌​ها براي سوء تغذیه

گروه سلامت: اگرچه مصرف داروهای آنتی بیوتیک بی خطر نیست، می تواند در بهبود رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در کشورهای در حال توسعه موثر باشد.
فوائد مصرف آنتی‌بیوتیک‌​ها براي سوء تغذیه
«آمی مانگس» از اساتید دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا گفت: در بررسی‌های انجام شده دریافتیم درمان آنتی بیوتیک تاثیر مثبتی بر افزایش وزن و قد فرد دارد. به گفته محققان این مطالعه در این بررسی کودکانی که از آسیب پذیرترین جمعیت ها به حساب می آمدند بیشترین فایده را از مصرف آنتی بیوتیک ها بدست آوردند و بهبود چشمگیری در رشد آنان مشاهده شد.

«آمی مانگس» همچنین اظهار داشت: پس از آنکه طیف های مختلف سنی در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفتند، مشاهده شد تاثیر داروهای آنتی بیوتیک بر وزن کودکان با سن پایین بیشتر است. سوء تغذیه در دوران اولیه کودکی منعکس کننده رشد نامناسب است و علت نزدیک به نیمی از تمامی مرگ و میرهای کودکان زیر پنج سال در جهان را به خود اختصاص می دهد. همچنین رشد نامناسب با عفونت ها و میکروب هایی که به طور معمول در معده انسان وجود دارند، مرتبط است.

به گزارش خلیج تایمز، اخیراً نیز سازمان جهانی بهداشت مصرف آنتی بیوتیک ها را برای کودکانی که به شدت به سوء تغذیه مبتلا هستند به منظور کاهش میزان مرگ و میر در آنان توصیه می کند.
مرجع : ايسنا