به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۳۸۶۷۵
قول نعمت زاده درباره سبد کالا

نعمت​زاده: هر 2 ماه سبد کالا می​دهیم

گروه اقتصادي: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات نحوه حمایت دولت از تولید در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت یارانه نقدی به تولیدکنندگان نخواهد داد.
نعمت​زاده: هر 2 ماه سبد کالا می​دهیم
محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اولین نمایشگاه توانمندی بانوان در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت از تولید در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: آن چه که تا به حال در دولت تصویب شده، تهیه آیین نامه اجرایی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها است که در قانون بودجه سال 93 آمده و بسیار کلی در خصوص اجرای این فاز از قانون توضیح داده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال مهر گفت: در قانون پیش بینی شده 10 هزار میلیارد تومان از مجموع درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در اختیار بخش تولید، صنعت و حمل و نقل عمومی قرار گیرد.

او گفت: اولین گام تفکیک این منابع و مشخص شدن سهم هر بخش است که از پیش از تعطیلات نوروز وزارت صنعت درخواست کرده بود تا سهم صنعت مشخص شود. به گفته نعمت زاده؛ آن چه که وزارت صنعت مد نظر دارد و در جلسه با رئیس جمهور نیز مطرح کرده؛ آن است که بتواند تسهیلات ارزان قیمت را به تولیدکنندگان بپردازد. او در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت سوخت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ترجیحی خواهد بود؟ گفت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرار است یارانه نقدی در اجرای فاز دوم به بخش تولید اختصاص یابد؟ گفت: دولت بنای پرداخت یارانه نقدی ندارد و تصمیم دارد که یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کند؛ به این معنا که چنانچه فردی بخواهند ماشین آلات خود را نوسازی کند، بخشی از سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت از سوی دولت پرداخته شود.

این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: برای بهبود فرآیند تولید و مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف طرح هایی در نظر گرفته شده تا واحدهای تولیدی اجرا کنند و بر این اساس، از تسهیلات بلاعوض برخوردار شود که سقف این تسهیلات هنوز عملیاتی نشده است. نعمت زاده در ادامه در خصوص توزیع سبد کالا در سال 93 گفت: در خصوص زمان توزیع سبد کالا دولت هنوز تصمیم گیری نکرده ولی در نظر است که امسال در چند نوبت سبد کالا توزیع شود.

او گفت: پیش از توزیع سبد کالا در سال جاری ابتدا باید جامعه آماری مشخص شده و دولت به خوبی اولویت های اختصاص این سبد کالا را بداند؛ به این معنا که چه کالایی به چه میزان، چگونه و به چه افرادی تخصیص یابد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توزیع سبد کالای اول از سوی دولت در سال گذشته با برخی مشکلات همراه بود و سیستمی طراحی شد که کالا به صورت مستقیم به مردم داده شود که علیرغم این مشکلات به 15 میلیون و 600 هزار خانوار سبد کالا اختصاص پیدا کرد و توزیع شد. او در ادامه گفت: قرار است که اگر بشود هر دو سه ماه یکبار سبد کالا توزیع شود.
مرجع : مهر