به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۸۸۶۶

اظهارات نقوی‌حسینی درباره ماجرای بند350

گروه سیاسی: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز (یکشنبه) میزبان «اسماعیلی»، رئیس سازمان زندان های کل کشور بود تا جزییات ماجرای بند 350 زندان اوین را بررسی کنند.
اظهارات نقوی‌حسینی درباره ماجرای بند350
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جزییات این جلسه به سايت «تدبیر» گفت:« این جلسه با حضور آقای اسماعیلی و آقایان کوچک زاده، مطهری و تابش برگزار شد. در این جلسه آقای اسماعیلی توضیحات خود درباره این اتفاق را داد و آقایان مطهری و تابش هم از او خواستند که اجازه ملاقات خانواده‌ها با زندانیان را بدهد که ایشان موافقت کرد.» نقوی حسینی گفت:« آقای اسماعیلی اعلام کرده فردا روز ملاقات است و هر کس در چارچوب مقررات بخواهد با زندانی خودش ملاقات کند مي‌تواند این کار را انجام مي‌دهد.»

او همچنین تشریح کرد:« آقای اسماعیلی توضیح داد که بررسی بخش‌ها و بندهای زندان به صورت نوبتی و همیشگی انجام مي‌شود و در هنگام بررسی اتاقها و بندها زندانی‌ها به فضای باز هدایت مي‌شوند. این بررسی‌ها برای حفظ امنیت خود زندانی‌ها و مصالح آنها صورت مي‌گیرد. پیش از این هم این بررسی‌ها انجام مي‌شده اما هیچ مشکلی پیش نیامده است. این بار در حین بررسی بند 350، زندانیان حاضر نمي‌شوند آن جا را ترک کنند تا مکانشان بررسی شود. وقتی زندانیان حاضر نمي‌شوند از دو اتاقی که در آن بوده اند خارج شوند، به ماموران بررسی کننده اهانت مي‌کنند و در برابر آنها مقاومت مي‌کنند که نهایتا بینشان کشمکش ایجاد مي‌شود.»

او در پاسخ به این سوال که برخی شایعات زخمی شدن 35 نفر را مطرح مي‌کنند، گفت :« آقای اسماعیلی صریح و روشن اعلام کردند که جز یک نفر که خودش با ضربه به شیشه در زده و آن را شکسته و دستش مجروح شده است، هیچ کس بخاطر درگیری با تیم بررسی کننده نه مضروب و نه مجروح شده و نه مشکلی برایش پیش آمده است. آقای اسماعیلی برای صحت ادعای خودشان اعلام کرد که امروز به مناسبت میلاد حضرت زهرا ملاقات گذاشته اند و بخشی از خانواده های زندانیان همین بند آمده اند و زندانیانشان را دیده اند. ملاقاتشان هم حضوری بوده است تا بدن زندانی شان را بررسی کنند و ببینند که مشکلی پیش نیامده است.» او در پاسخ به اینکه آیا فرد مجروح هم ملاقات داشته است گفت:« ما آن یک مورد را سئوال نکردیم.»

نقوی حسینی همچنین اضافه کرد:« امروز هم چنین چهار نفر از خانواده های زندانیان در اتاق روبه روی کمیسیون حاضر بودند. آقایان مطهری، تابش و کوچک زاده با آن‌ها صحبت کردند و توضیحات آقای اسماعیلی را به آن‌ها منتقل کردند. به نظر من این زندانیان برای این مقاومت کردند که عوامل صهیونیستی، منافقین و فتنه گران در دنیا علیه ایران شلوغ مي‌کنند و اینها هم مي‌خواستند از این فرصت استفاده کنند تا یک جنجال و تنش برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند. خانواده‌ها هم ادعا مي‌کنند که چند نفر کشته شده، چند نفر دستشان کنده شده و چند نفر هم سرش کنده شده است. اما ما از آقای اسماعیلی توضیح خواستیم که ایشان هم این توضیحات را دادند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تاکید کرد:« تازه بعد از اینکه اتاق این افراد بازرسی شده چیزهایی کشف شده که من نمي‌خواهم بگویم چه چیزهایی بوده است.» او همچنین درباره بازتاب رسانه ای این اتفاق در رسانه های خارج از کشور گفت:« افکار عمومی خارج از کشور برای ما معیار نیست، افکار عمومی خارج از کشور مي‌گویند روزی چند نفر در تهران اعدام مي‌شوند، روزی چند نفر شکنجه مي‌شوند و پوست کنده مي‌شوند. اینهایی که این اطلاعات را درباره ما مي‌دهند اصلا برای ما مهم نیستند که بخواهیم جوابشان را بدهیم.»