به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۳۸۹۴۶

رکورد‌هاي جالب توجه مويس در اولدترافورد

گروه ورزشي: جانشين سرالکس فرگوسن شايد در تکرار افتخارات اسطوره اسکاتلندي شياطين سرخ موفق نبوده است اما رکوردهايي بر جاي گذاشته است که کمتر مربي مي‌تواند همه آنها را در تيمي مثل من‌يونايتد ثبت کند.
رکورد‌هاي جالب توجه مويس در اولدترافورد
تيم فوتبال منچستريونايتد در اين فصل ناکامي‌هاي فراواني را تجربه کرده است و ديويد مويس، سرمربي اسکاتلندي‌اش هم در داستان تلخ‌ترين فصل شياطين سرخ در يک دهه گذشته نقش اصلي را ايفا کرده است. در سراشيبي افول قهرمان فصل گذشته ليگ برتر انگليس، مويس يکي پس از ديگري رکورد‌هاي مفتضحانه‌اي را برجاي گذاشته است که احتمالاً تا مدت‌ها از ياد هواداران من‌يونايتد نخواهد رفت.

شکست يکشنبه شب منچستريونايتد در خانه اورتون بدان معناست که مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر انگليس نمي‌تواند اين فصل را در جمع 4 تيم برتر مسابقات به پايان برساند. اين اولين بار از سال 1995 است که شياطين سرخ نمي‌توانند سهميه ليگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. اين شکست همچنين سبب شد براي اولين بار از فصل 70-1069 منچستر يونايتد در هر 2 بازي نيم فصل اول و دوم ليگ برتراز گوديسون پارک دست خالي برگردد. اينها اما تنها گوشه‌اي از رکوردهاي مأيوس‌کننده مويس در منچستريونايتد است. به گزارش تسنيم، در زير ساير ناکامي‌هاي سرالکس فرگوسن را در اولين فصل مربيگري‌اش در اولدترافورد مشاهده مي‌کنيد:

1- من يونايتد حتي اگر چهار بازي باقيمانده‌اش در اين فصل را ببرد باز هم با کمترين امتياز تاريخ خود در رقابت‌هاي ليگ برتر به کارش در ليگ پايان مي‌دهد.

2- منچستر يونايتد براي اولين بار از سال 1995 نتوانست سهميه ليگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

3- شياطين سرخ اين فصل بدترين آمار را در بازي‌هاي خانگي خود در ليگ برتر از يک دهه پيش تا کنون داشته‌اند. (هفت پيروزي، سه تساوي و شش شکست)

4- منچستريونايتد در اين فصل براي اولين بار از سال 2001 در سه بازي متوالي شکست خورد.

5- منچستريونايتد امسال در دور سوم جام حذفي انگليس حذف شد اتفاقي که در 26 سال دوران مربيگري سرالکس فرگوسن تنها يک بار رخ داد.

6- اين فصل اولين شکست خانگي شياطين سرخ برابر سوانزي ولز رقم خورد. اين اتفاق در مورد نيوکاسل هم رخ داد و منچستري‌ها براي اولين بار از سال 1972 در اولدترافورد به نيوکاسل باختند. همچنين امسال من‌يونايتد براي اولين بار از سال 1978 در خانه به وست‌برومويچ و براي اولين بار از سال 1984 در اولدترافورد به استوک‌سيتي باختند.

7- اين فصل منچستريونايتد براي اولين بار در تاريخ خود، در اولين دقيقه بازي گل خورد. اين گل را ادين ژکو،‌ مهاجم بوسنايي منچسترسيتي به ثمر رساند.

8- از بدو شکل‌گيري ليگ برتر، امسال براي اولين بار منچستريونايتد در هر 2 بازي رفت و برگشت به رقيب ديرينه‌اش يعني ليورپول باخت.

9- امسال همچنين منچستريونايتد براي اولين بار از آغاز ليگ برتر، در خانه و خارج از خانه به تيم‌هاي اورتون، منچسترسيتي، ليورپول باخت.

10- اين اولين فصلي است که هر 2 تيم منطقه مرسي‌سايد (ليورپول و اورتون) در يک فصل منچستريونايتد را در اولدترافورد و در خانه‌هاي خود شکست مي‌دهند.