به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۳۸۹۷۲

هیتاچی سريع ترين آسانسور دنيا را ساخت

گروه علمي و فناوري: شرکت بزرگ صنعتی ژاپنی هیتاچی اعلام کرد سریع ترین آسانسور جهان را ساخته است که می تواند 94 طبقه را در 43 ثانیه طی کند.
هیتاچی سريع ترين آسانسور دنيا را ساخت
این مدل جدید که سرعتی برابر با 72 ساعت در کیلومتر یا ( 1200 متر بر دقیقه) دارد سریعتر از آسانسور برج تایوان است که سرعتی رکورد دارد. سرعت آسانسور این برج 60 کیلومتر در ساعت است . این گروه ژاپنی توضیح می دهد برای ساخت آسانسوری با این سرعت از جمله قدرت موتورها را افزایش و وزن کابین ها را کاهش داده است. تکنیک های ثابت سازی برای جلوگیری از تکان ها نیز بهبود یافته است. دو نمونه از این آسانسور پرسرعت هنوز در مرحله آزمایشی است و قرار است سال 2016 در یک آسمانخراش چینی 530 متری ( 111 طبقه ای ) نصب شود.

به گزارش خبرگزاری روماندی نیوز ، بنابراعلام هیتاچی ، بازار آسمانخراش ها در چین 60 درصد آسانسورهای سریع را به خود جذب می کند. گروه های ژاپنی در ساخت آسانسورهایی که دیگر بالابرنده های ساده نیستند بسیار مشارکت دارد اما آسانسورهای پیشرفته واقعی با سامانه های الکترونیکی بیش از پیش پیچیده ای مدیریت می شوند. هیتاچی کار تولید آسانسورها را برای آسمانخراش ها در سال 1968 با سرعتی که در آن دوره 300 متر بر دقیقه ( 18 کیلومتر در ساعت) برای تجهیز یکی از نخستین ساختمان های بلند مرتبه توکیو در مرکز پایتخت آغاز کرده بود. به تازگی ، این گروه به یک برج تحقیقات و توسعه آسانسورها به بلنی 213 متر مجهز شده ست که بلندترین برج ها از این نوع در جهان است. علاوه بر هیتاچی ، گروه های ژاپنی توشیبا و میتسوبیشی الکتریک نیز به سبب آسانسورهای خود شهرت دارند.
مرجع : واحد مرکزی خبر