به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۳۸۹۸۳

انتخابات پرحاشيه هيات‌ مديره خانه تئاتر

گروه فرهنگ و هنر: انتخابات هيات‌مديره خانه تئاتر در حالي شامگاه 31 فروردين‌ در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر برگزار شد كه نبود نظم، توجه به صحبت كانديداهاي انتخاباتي، همكاري عوامل فني سالن اصلي و ارائه گزارش قابل قبولي از سوي مديرعامل خانه تئاتر از نقاط ضعف آن بود.
انتخابات پرحاشيه هيات‌ مديره خانه تئاتر
بر خلاف آنچه انتظار مي‌رفت انتخابات هيات‌مديره خانه تئاتر از نظم و انضباط كافي برخوردار نبود. جدا از نبود همكاري لازم مجموعه تئاتر شهر براي برگزاري اين انتخابات، گزارش ايرج راد نيز با اشاره به نكات و فعاليت‌هايي همراه بود كه ارائه آنها به صورت مكتوب و منتشر شده به حاضران مناسب‌تر بود تا خوانش آنها.

بعد از سخنان و گزارش مديرعامل خانه تئاتر، اسامي كانديداهاي هيات‌مديره خانه تئاتر در دو سوي سن سالن اصلي به صورت دو بنر چاپ شده ظاهر شدند كه نبود نور كافي در سالن اصلي خوانش اسامي را هم مشكل كرده بود. اما نكته عجيب ديگر اين بود كه نام شكرخدا گودرزي و مجيد ستايش كه از كانديداهاي بازرسي هيات‌مديره خانه تئاتر بودند در بين اسامي ديده نمي‌شد و به صورت شفاهي نام آنها نيز اعلام شد.

در بين كانديداهاي هيات‌مديره خانه تئاتر حضور عليرضا نادري، حسين كياني، حميد پورآذري، علي‌اصغر دشتي و هنرمندان ديگري همچون ابراهيم حقيقي از نكات مهم اين دوره از انتخابات بود. كياني، پورآذري، دشتي، امير اسمي و محمد ياراحمدي با انصراف از سخنراني خود خواستار اختصاص اين وقت به عليرضا نادري براي سخنراني شدند كه اين امر با مخالفت بازرس خانه تئاتر همراه بود. اما عليرضا نادري در زمان سخنراني خود از برگزاركنندگان اين انتخابات خواست تا دقايقي بيشتر را به وي اختصاص دهند. نادري كه حضورش براي سخنراني باعث سكوت حاضران و تشويق اين هنرمند عرصه نمايشنامه‌نويسي و كارگرداني تئاتر شده بود، با تشكر از زحمات هيات‌مديره‌هاي مختلف خانه تئاتر طي 14 سال گذشته سخنان خود را آغاز كرد.

نادري از نامگذاري سال 93 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» به عنوان لحظه تاريخي هنر ايران ياد كرد و افزود: امسال توپ در زمين ما هنرمندان است. اين فرصت براي تمام كساني كه خواستار توجه به عرصه فرهنگ و هنر بودند، فرصتي طلايي است. ما مي‌توانيم از اين فرصت طلايي استفاده كنيم يا آن را از دست بدهيم. در نهايت انتخابات هيات‌مديره خانه تئاتر با تمام حواشي خود به پايان رسيد و چهره‌هاي جديدي چون عليرضا نادري، قطب‌الدين صادقي، حسين كياني، حميد پورآذري و علي‌اصغر دشتي براي حضور در هيات‌مديره خانه تئاتر انتخاب شدند. ايرج راد، عزت الله انتظامي، بهزاد فراهاني، محمد بهرامي و محمد ساربان نيز ديگر چهره‌هايي بودند كه براي حضور در هيات‌مديره خانه تئاتر راي آوردند.
مرجع : اعتماد