به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۹۰۴۸
مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران:

برای گذر از تابستان مردم باید صرفه​جویی کنند

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌های غرب تهران با اشاره به این‌که سالانه 39 هزار مشترک جدید در شهرها و شهرک‌های غرب تهران بر تعداد مشترکین آب و فاضلاب افزوده می‌شود گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر ما، برنامه ریزی و صرفه جویی مردم در مصرف آب تابستان را بدون بروز مشکل پشت سر بگذاریم؛ با این وجود ممکن است در برخی شهرها هنگام اوج مصرف با افزایش دما آبرسانی دچار مشکل شود.
برای گذر از تابستان مردم باید صرفه​جویی کنند
حبیب الله براتی گفت: شهرها و شهرک‌های غرب تهران شامل مناطق 21 و 22 تهران، شهر قدس، ملارد و شهریار می‌شود. سالانه حدود 160 هزار نفر جمعیت بر جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این منطقه افزوده می‌شود و همه منابع در اختیار ما برای تامین آب مورد نیاز، چاه‌ها هستند. وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر با 256 حلقه چاه آب مورد نیاز شهرها و شهرک‌های غرب تهران را تامین می کنیم و سالانه 20 حلقه چاه نیز باید تجهیز شود تا پاسخگوی رشد جمعیت و رشد احتمالی مصرف باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب تهران با تاکید بر این‌که این جا محله مهاجرت پذیر است گفت: بحث تامین آب در غرب تهران ساده نیست و نیاز به اجرای زیرساخت، شبکه فاضلاب، جمع‌آوری انشعاب‌های غیر مجاز و ... به صورت مرکب دارد. براتی با تاکید بر این‌که تامین و مدیریت مصرف آب نیازمند کار متقابل بین مسوولین و مردم است گفت: در صورتی که مردم نسبت به مشکل آب اشراف داشته باشند و شرایط آبی را بدانند می توانند بیشتر کمک کنند. در حوزه غرب تهران شرایط منابع آبی بدتر از شهر تهران است چرا که چاه‌های ما مجاور چاه‌های کشاورزی است و در فصل گرما چاه‌های کشاورزی شروع به تخلیه منابع آب می‌کنند. بنابراین چاه‌های ما شروع به ریزش و بریدگی جدار می کند. در صورتی که مردم 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند می توانند به آبرسانی پایدار کمک کنند.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه غرب تهران با آبیاری غیر مجاز خانه‌های ویلایی، درختکاری، شست و شوی غیر متعارف مانند شستن فرش و حتی شستن پشم گوسفند مواجه هستیم گفت: غرب تهران با تهران متفاوت است. معتقدیم با تلاش بیشتر ما و صرفه جویی مردم در مصرف آب می توانیم از تابستان گذر کنیم اما با توجه به این که تابستان گرمی پیش بینی شده است با افزایش دما ممکن است در برخی شهرها دچار مشکل شویم. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب تهران در پایان خاطرنشان کرد: نیاز اصلی ما در حال حاضر منابع مالی است؛ در حالی که قیمت آب 20 درصد افزوده شده و هنوز قبوض جدید صادر نشده‌اند، هزینه‌ها در حال حاضر 30 درصد افزایش یافته و منابع اعتباری و عمرانی سال قبل کم بوده بنابراین تقاضا داریم منابع اعتباری عمرانی سال جاری افزایش پیدا کند.
مرجع : ايسنا