به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۹۰۶۰

التماس دعای فوتبالي شبکه 3 از الجزیره

گروه ورزشي: با مشخص شدن رقم​های هولناک امتیاز پخش جام جهانی معلوم بود که تلویزیون ایران و به خصوص شبکه 3 که نقص فنی در کد شدن تصاویرش را حل نکرده، توانایی پخش جام جهانی را ندارد.
التماس دعای فوتبالي شبکه 3 از الجزیره
الجزیره قطری که پس از ری برند شدن با گروهی آمریکایی به BeIn Sport تغییر نام داده، در ازای رقمی نزدیک به 63 میلیون دلار امتیاز پخش منطقه ای و ماهواره ای جام جهانی را به دست آورد. TRT تلویزیون دولتی ترکیه هم پس از مذاکره های طولانی سرانجام امتیاز پخش ماهواره ای و منطقه ای در ماهواره ترکست را در ازای مبلغی نزدیک به 29 میلیون دلار به دست آورد. با این وجود مدیران ارشد صداوسیما در سال پایانی معافیت سیستم های دیجیتال از کپی رایت شبکه های ماهواره ای قصد دارند تا جام جهانی را از شبکه ورزش پخش کرده و متحمل هزینه میلیاردی برای خرید تصاویر نباشند.

اما مشخص نیست چرا شبکه سه با وجود مشکلات برشمرده و ناتوانی مالی سازمان صداوسیما با اصرار به دنبال خرید امتیاز پخش جام جهانی است و این روزها نمایندگانی را برای سفر به دوحه آماده می کند؟ در واقع اگر صداوسیما رقمی نزدیک به 75 تا 90 میلیارد تومان برای خرید جام جهانی دارد چرا بدهی های خود را پرداخت نمی کند و آیا بازگشت سرمایه بیت​المال در این خرید هولناک در نظر گرفته شده و اگر چنین نیست چه اصراری است که واسطه قدیمی شبکه سه به بهانه تمایل شبکه آمریکایی قطری در حال رایزنی برای حداقل هاست.

جریان حداقل در شرایطی مطرح شده که به خاطر ماه رمضان شبکه سه زمانی برای پخش جام جهانی ندارد و باید از میان ماه عسل، سریال ماه رمضان، برنامه های مناسبتی و اسپانسری و ویژه برنامه سحر و جام جهانی یکی را انتخاب کند. مسلم است با برنامه های شبکه سه برای ماه رمضان این شبکه توانایی پوشش جام جهانی را ندارد و به همین منظور به دنبال پخش بازی افتتاحیه، 3 بازی گروهی ایران، بازی رده بندی و فینال است.

واسطه قطری هم که اشتیاق طرف مقابل را دیده حرف از رقمی بین 5 تا 8 میلیون دلار را وسط آورده است! با این حال به دلیل سخت گیری های گروه آمریکایی ESPN که صاحب تصاویر جام جهانی 2014 هستند شبکه های اروپایی هم از خرید این جام جهانی جا مانده اند و مشخص نیست شبکه سه با مشکلات و محدودیت های زمانی موجود چه اصراری به جلب رضایت واسطه شبکه آمریکایی برای خرید امتیاز پخش جام جهانی دارد؟

با این وجود بعید است شرکای آمریکایی الجزیره سابق و سیاست هاي ضد ایرانی قطر موجب این اتفاق شده و جام جهانی به این شبکه بیاید. واقعیتی که خواه ناخواه مدیر این شبکه و افراد در تلاش باید آن را باور کنند و با تاسی به سیاست اقتصاد مقاومتی در پی حفظ سرمایه های کشور و بودجه بیت المال باشند تا حفظ موقعیت های قدیمی!
مرجع : عصر خبر