کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از گزیده اشعار سهراب سپهری

ايسنا , 2 ارديبهشت 1393 ساعت 19:48

گروه فرهنگ و ادب: مراسم رونمایی از کتاب «سخنگویی از اهالی امروز» (گزیده اشعار سهراب سپهری) با صدای مهرداد اسکویی و آهنگسازی رضا ناژفر همزمان با سالروز کوچ سهراب در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی شد.


در این مراسم که با حضور چهره‌های شناخته شده فرهنگ و هنر همراه بود، هوشنگ مرادی کرمانی گفت: من قبل از اجرای این برنامه اسکویی را صرفا به عنوان یک فیلم‌ساز می‌شناختم، اما اکنون خرسندم که گزیده اشعار سپهری با صدای دلنشین او اجرا شده است. خسرو سینایی - کارگردان - نیز با بیان اینکه این مراسم از معدود جلساتی است که توانستند بایستند و صحبت کنند، در مورد موضوع مراسم و اجرای مهرداد اسکویی و رضا ناژفر گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند خودش لقب هنرمند را به خودش بدهد.

وی افزود: منحنی زندگی با هنر یک منحنی متعادل نیست و بالا و پایین‌هایی دارد که برای هر بالا رفتن لذتی هست و برای هر پایین رفتن دردی عظیم. این‌ها همه در عالم هنر هست و باید به هنر عشق ورزید تا به آن بپردازید. این کارگردان تاکید کرد: آنچه از ذهن هنرمند می‌جوشد متکی بر سه عامل است: احساس، عقل و تخیل و موفقیت زمانی شکل می‌گیرد که این سه با هم آمیخته شود و مخاطب با یک اثر موفق روبرو شود. امروز با ترکیب شعر و موسیقی مواجه هستیم یعنی کاری که هنرمندانی چون مهرداد اسکویی و رضا ناژفر انجام دادند.

در پایان این مراسم که با حضور خسرو سینایی (فیلم‌ساز و کارگردان و آهنگساز)، پروانه سپهری (خواهر سهراب)، هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، مهرداد اسکویی (فیلم‌ساز و مستندساز) و رضا ناژفر و اجرای ماندانا کریمی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این اثر که با همت نوین گویای کتاب راهی بازار شده است، یک عکس دست جمعی با افتخارآفرینان ادب و هنر گرفته شد.


کد مطلب: 39133

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/39133/رونمایی-گزیده-اشعار-سهراب-سپهری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir