کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاس‌های بزرگ در دولت قبل باعث شد مردم برای دریافت یارانه ثبت نام کنند

3 ارديبهشت 1393 ساعت 11:28

گروه سياسي: یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اعتماد عمومی در حوزه اقتصادی آسیب‌پذیر شده است و نباید این موضوع را به دیگر حوزه‌ها نیز نسبت داد.


محمدعلی ابطحی با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد اینکه تعداد زیادی از مردم فرم دریافت یارانه نقدی را پر کرده‌اند، گفت: با توجه به تبلیغات غیراصولی که در این زمینه صورت گرفت، این موضوع قابل پیش‌بینی بود. او با بیان اینکه "اعتماد عمومی در حوزه اقتصادی آسیب دیده است"، گفت: بخش عمده این موضوع به اختلاس‌های بزرگ دولتی بر می‌گردد که در گذشته صورت گرفته است.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "این بی‌اعتمادی فقط مربوط به دولت نیست و جنبه عمومی دارد"، گفت: در مجموع معتقدم که نوع واکنش مردم به بحث یارانه‌ها را نباید به بحث اعتماد مردم به کل سیستم تعمیم داد و در واقع آن را معیار اندازه‌گیری اعتماد عمومی دانست؛ چراکه در مسائل و مشکلات اقتصادی پارامترهای زیادی نهفته است.

ابطحی ادامه داد: البته این مساله حقیقت مهمی را نشان داد و آن این است که مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود به نتایج درازمدت نیز فکر کنند و در مورد تصمیمات و حرف‌هایی که می‌زنند فقط منابع کوتاه‌مدت یا چند روز را در نظر نگیرند.

او همچنین با بیان اینکه "عدم انضباط مالی در سیستم دولتی و درو‌غ‌هایی که مسئولان قبلی مطرح می‌کردند، خود زمینه‌ساز افزایش بی‌اعتمادی شده است"، گفت: مسئولان باید به تفکر مردم در جامعه احترام بگذارند و آمارهای دقیق به مردم ارائه دهند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "نوع رفتار دولت و حاکمیت با بیت‌المال نیز در این زمینه بسیار مهم است"، گفت: افزایش اعتماد عمومی فقط وظیفه دولت نیست و همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه در ایجاد این اعتماد عمومی مؤثر هستند.


کد مطلب: 39158

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/39158/اختلاس-های-بزرگ-دولت-قبل-باعث-مردم-دریافت-یارانه-ثبت-نام-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir