به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۹۳۰۴

انتقاد بان‌کی‌مون از اوضاع انسانی در سوريه

گروه بين الملل: دبیر کل سازمان ملل با انتقاد از شرایط انسانی در سوریه از شورای امنیت خواست تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
انتقاد بان‌کی‌مون از اوضاع انسانی در سوريه
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت عنوان داشت: این شورا باید اقدامات لازم را در خصوص نقض قوانین بین‌المللی در سوریه اتخاذ کند. وی در ادامه افزود: هیچ‌کدام از طرف‌های درگیر در سوریه به درخواست‌های سازمان‌ ملل در خصوص ارائه کمک‌های بشر دوستانه پایبند نیستند. بان کی مون تاکید کرد: رساندن کمک‌های بشردوستانه به کسانی که نیازمند آن هستند شاهد هیچ پیشرفتی نبوده است.

وی خواهان ایجاد شرایط برای حرکت آزادانه‌تر ارائه کمک‌های بشردوستانه در سوریه شد. بان کی‌ مون تاکید کرد غیر نظامیان در این کشور مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و شرایط امنیتی بسیار وخیم است. هزاران تن در این کشور به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند و این نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

بان کی مون ماهیت اقدامات شورای امنیت در خصوص نقض قوانین بین‌المللی در سوریه را مشخص نکرد اما عنوان داشت: از تمام طرف‌های درگیر به ویژه دولت سوریه می‌خواهد تا به وظایف خود در قبال مردم این کشور عمل کرده و راه را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها همواره سازند.چرا که 3.5 میلیون تن در سوریه به این کمک‌ها نیاز دارند. بان کی مون تاکید کرد که هنوز حدود 250 هزار تن در این کشور تحت محاصره قرار دارند و این روند با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت ادامه دارد.
مرجع : ايسنا