به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۹۳۵۷

کدام شرکت ارزان‌ترین اینترنت را مي​دهد؟

گروه فناوري: شاید اینترنت داشتن و اینترنت‌باز بودن یک امر عادی باشد ولی هم‌چنان بحث چند و چون خرید آن یک چالش اساسی برای مشتری است.
کدام شرکت ارزان‌ترین اینترنت را مي​دهد؟
این روزها دیگر داشتن اینترنت پرسرعت در خانه‌ها، یک اتفاق لوکس و خاص نیست. اهمیت ارتباط با فضای مجازی در همه جزئیات زندگی مدرن حس می‌شود. با این حال شاید اینترنت داشتن و اینترنت‌باز بودند یک امر عادی باشد ولی هم‌چنان بحث چند و چون خرید آن یک چالش اساسی برای مشتری است. ملاک‌های متعددی در انتخاب اینترنت پرسرعت می‌تواند مورد توجه باشد، اما مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر است:

هزینه
اگرچه در خرید اینترنت پرسرعت حداقل قیمت‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشخص شده‌است اما به علت تنوعی که در ارائه‌ی طرح‌ها و هچنین تعرفه‌های مختلف شرکت‌ها وجود دارد، با نرخ‌های مختلفی در این بازار روبه‌رو هستیم.

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات این نوع برای جذب مشتری به ارائه‌ تخفیفات ویژه می‌پردازند. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها برای فروهای ویژه خود طرح‌هایی هم‌چون مودم رایگان یا کارت‌های تخفیف درنظر می‌گیرند که عاملی تعیین‌کننده در هزینه اولیه مشتری محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که برای بار اول هزینه‌های نصب و راه‌اندازی نیز وجود دارد که شرکت‌ها ارقام متفاوتی را برای آن ارایه می‌دهند. در زیر جدول قیمت پایه که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است را مشاهده می‌کنید.

 

نام سرویس

هزینه یک‌ماهه (تومان)

128 K

11900

256 K

15100

512 K

24600

1024 K

46000

2048 K

89500


*به این ارقام، 8 درصد هزینه‌ مالیات بر ارزش افزوده و هزار تومان آبونمان هم اضافه کنید.

سرعت
همانطور که از نام اینترنت پرسرعت بر‌میآید مهمترین معیار در خرید "سرعت " است که با توجه نیاز کاربر و نوع استفاده‌ای که دارد می‌توان آنها را سرعت‌های مختلفی چون 128،256،512،1024،2048 تقسیم کرد. توجه کنید که در کشور ما خرید سرعتی بالاتر از 128 به راحتی امکان پذیر نیست . اما کاربران می‌توانند با ارائه‌ کارت دانشجویی و یا سایر مدارک لازم از این سرویس بهره‌مند شوند.

حجم
کاربران را در میزان استفاده می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.
1- کاربران کم مصرف
2- کاربران با مصرف متوسط
3- کاربران پرمصرف
اکثر کاربران جزء گروه اول محسوب می‌شوند و عمده فعالیت‌های آن‌ها در اینترنت جستجو، ایمیل و خواندن اخبار است. این دسته از کاربران نیاز به استفاده از سرویس‌های نامحدود نداشته و بهتر است تا از سرویس‌های حجمی استفاده نمایند. انتخاب بین سرویس‌های حجمی مبتنی بر سرعت مورد نظر و البته میزان هزینه قابل انجام دارد. هرچه حجم استفاده روزانه بالاتر باشد بهتر است کاربر به سمت استفاده از سرویس‌های نامحدود برود که هزینه‌های بالاتری نیز البته باید کاربر بپردازد.

باید در نظر گرفت که میزان هزینه‌ پرداختی با توجه به حجم انتخابیتان متغیر خواهد بود. هرچقدر که حجم بالاتری را برگزینید پول بیشتری هم بالتبع باید بپردازید. توصیه‌ ما به شما این است که در انتخاب حجم مورد نظر خود با مشاور شرکت ارائه دهنده‌ سرویس مشورت کنید تا وی بتواند با توجه به نیازتان بهترین گزینه را پیشنهاد کند.

خدمات پس ازفروش
از دیگر نکات مهمی که در خرید اینترنت پرسرعت کاربران باید به آن توجه کنند خدمات مربوط به فروش و پشتیبانی‌های پس از آن است. خدمات اینترنت یک خدمت مداوم و بدون توقف است و انتظار کاربر آن است تا در همه اوقات اتصال وی برقرار باشد.

به‌طور معمول عمدتا به دلایل تکنیکی و فنی پیش می‌آید که اختلال اتصال، سرعت پیش آید که در این‌جا همراهی اپراتور به‌خصوص برای کاربران غیرحرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. انتخاب اپراتورهایی که بتوانند به‌صورت 24 ساعته خدمات پشتیبانی ارایه نمایند می‌تواند مطلوبیت استفاده از اینترنت پرسرعت را بسیار بالا برد.

توضیح جدول
لیست زیر ارزان‌ترین سرویس ارائه شده توسط معروف‌ترین اپراتورهای موجود در کشور را نمایش می‌دهد.

مرجع : بازارخبر