به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۹۴۰۹

آموزش براي ممانعت از سفر به سوریه

گروه بين​الملل: پلیس انگلیس به منظور ممانعت از سفر جوانان مسلمان براي حضور در جنگ سوريه،‌ زنان عضو گروه‌ها و جوامع مدنی مختلف را آموزش می‌دهد.
آموزش براي ممانعت از سفر به سوریه
مقامات ضد تروریسم از انگلیس، کمپین ملی را به منظور بالا بردن آگاهی در خصوص خطر سفر به سوریه، خصوصا برای افرادی که به منظور ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این منطقه سفر می‌کند، راه‌اندازی کرده است. این کمپین پس از افزایش شمار سفر شهروندان انگلیسی‌ که پس یا پیش از سفر به سوریه بازداشت شده بودند و شمار آن‌ها از سال گذشته تا سه ماه اول سال 2014 از 25 به 40 تن افزایش یافته، قدرت گرفته است. چندین تن از این افراد به دلیل جرایم مرتبط با تروریسم دستگیر شده‌اند.

هلن بال، هماهنگ‌کننده ارشد مقابله با تروریسم انگلیس گفت: ما شدیدا نسبت به سفر افرادی که قصد سفر به سوریه دارند یا به این کشور سفر کرده‌اند تا وارد جنگ شوند، نگران هستیم. وی افزود: ما می‌خواهیم به افراد خصوصا زنانی که نگران عزیزانشان هستند، اطمینان دهیم. باید به این زنان اطلاعات کافی داده شود تا چه اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع چنین وقایعی انجام دهند. ما می‌خواهیم اعتماد این افراد به پلیس و شرکایی که آن‌ها را تشویق به جلو رفتن می‌کنند، تقویت کنیم تا بتوانیم بدین وسیله وارد عمل شویم و به آن فرآیند کمک کنیم.
مرجع : ايسنا