به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۳۹۴۲۷

اكران «من روحانی هستم» در دو دانشگاه!

گروه فرهنگ و هنر: روابط عمومی سفیر فیلم درحالی از مخالفت دو دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی برای اکران مستند "من روحانی هستم " خبر می‌دهد که مدیران کل امور فرهنگی این دو دانشگاه موضوع مخالفت با اکران این فیلم مستند را رد می‌کنند.
اخیرا مستندی تحت عنوان "من روحانی هستم" توسط گروه چند رسانه‌ای شفق مدیا ساخته شده و موسسه سفیر فیلم نیز مسئولیت اکران در دانشگاه‌ها را به عهده گرفته است. طی روزهای گذشته روابط عمومی این موسسه با درج اطلاعیه فضای دانشگاهی کشور در نقد از رییس جمهور را بسته توصیف کرده و مدعی شده است روسای دو دانشگاه علامه طباطبایی و امیرکبیر با پخش این مستند مخالفت کرده و اجازه صدور مجوز به این فیلم را نداده‌اند. این در حالی است که گفته شده این فیلم در اواخر سال 92 در دانشگاه امیرکبیر اکران شده و در دانشگاه علامه نیز تا کنون هیچ تشکلی درخواست رسمی برای پخش این فیلم را نداده است.

مستند " من روحانی هستم " در دانشگاه امیرکبیر اکران شده است
سیدی، مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر با تکذیب خبر مخالفت با مستند "من روحانی هستم " می‌گوید: این فیلم سال گذشته مجوز هیئت نظارت را کسب کرده و در دفتر بسیج دانشگاه به شکل عمومی اکران شده است و هر گونه مخالفت با نمایش این مستند تکذیب می‌شود. وی در تشریح جزییات درج خبر مخالفت دانشگاه با این مستند می گوید : مخالفت معاونت فرهنگی با این مستند را مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه با یکی از رسانه ها عنوان کرده که کاملا تکذیب می شود و ممکن است مصاحبه اشتباها در رسانه ها منعکس شده یا مسئول بسیج از آنجایی که فقط یک هفته است که این مسولیت را پذیرفته اطلاعی دقیقی از برنامه های گذشته بسیج نداشته است .این فرد در مصاحبه عنوان کرده که دانشگاه فقط مجوز اکران داخلی به بسیج داده در صورتی که این فیلم با تبلیغات گسترده در دفتر بسیج به شکل عمومی اکران شده است.

هیچ درخواستی برای مجوز اکران به دانشگاه علامه طباطبایی داده نشده است

الماسی مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اعلام اینکه تا این لحظه هیچ گونه در خواستی رسمی مبنی بر اکران فیلم در دانشگاه به دست ما نرسیده و معاونت فرهنگی هیچ اطلاعی از محتوای این فیلم ندارد، می گوید: طی روزهای گذشته یکی از تشکل ها درخواستی مبنی بر برگزاری مناظره ای پیرامون توافقات ژنو با حضور اقای نبویان به معاونت فرهنگی ارائه داده بودند و در درخواست مجوز نیز به هیچ عنوان اشاره ای به پخش فیلم نداشته اند. اما در اطلاعیه‌هایی که در دانشگاه توزیع شد پخش فیلم اعلام شده بود. دلیل لغو شدن این برنامه نیز عدم حضور اقای نبویان بوده است و معاونت فرهنگی اطلاع خاصی درباره این مستند ندارد. وی با تکذیب خبر مخالف با پخش این مستند می‌گوید: تا این لحظه تقاضای رسمی برای اکران فیلم داده نشده و اگر تشکلی درخواست اکران دارد با مراجعه به معاونت فرهنگی می‌تواند درخواست خود را ارائه کند تا به آن رسیدگی شود . مستند "من روحانی هستم " فعالیت‌های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی دکتر حسن روحانی در پنج دهه گذشته را روایت می‌کند.
مرجع : ايسنا