به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۳۹۵۰۲

وداع «ویلانووا»، پسرمحجوب کاتالان با زندگی

گروه ورزشي:​ ˈتیتو ویلانواˈ سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان، سرانجام جمعه شب در برابر این بیماری تسلیم شد و در سن 45 سالگی با زندگی وداع کرد.
وداع «ویلانووا»، پسرمحجوب کاتالان با زندگی
  از حدود دو سال پیش بیماری سرطان غده بزاقی پاراتوئید ویلانوا عود کرده بود و او در این مدت برای درمان آن، بارها ناچار شد در بیمارستانهای اسپانیا و امریکا بستری شود. او که دستیار ˈپپ گواردیولاˈ در زمان سرمربیگری بارسلونا بود و سپس، جانشین او شد، محبوبیت بسیاری در میان کاتالانها داشت. این مربی محجوب، فصل گذشته تیم بارسلونا را مقتدرانه به عنوان قهرمانی لالیگا رساند اما در پایان فصل برای دنبال کردن روند درمانی خود و به صورت ناگهانی استعفا داد.

خبر درگذشت این مربی جوان درحالی امروز از سوی سایت رسمی باشگاه بارسلونا مورد تایید قرار گرفت که هواداران این تیم و رسانه های اسپانیا در شوک مرگ او فرو رفته اند. ویلانووا کار خود را در مدرسه فوتبال بارسلونا آغاز کرد و سپس چهار فصل دستیار پپ گواردیولا در تیم بزرگسالان این باشگاه بود و همراه با او، افتخارات زیادی را کسب کرد. این مربی اسپانیایی پس از جدایی گواردیولا از بارسلونا، سرمربی این باشگاه بزرگ شد اما ابتلا به بیماری سرطان اجازه نداد او بتواند مدت زمان زیادی تیم محبوبش را رهبری کند.
مرجع : ايرنا