به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۳۹۵۰۳

مایکل شوماخر از کماي مصنوعي خارج شد

گروه ورزشي:​ مدیر فعالیت های ˈمایکل شوماخرˈ قهرمان صاحب نام مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک از به هوش آمدن وی پس از یک دوره طولانی کمای مصنوعی خبر داد.
مایکل شوماخر از کماي مصنوعي خارج شد
  «سابینا کیم» به بخش آلمانی این شبکه گفت: شوماخر از حالت کمای مصنوعی خارج شد و توانست همسر خود را بشناسد. اما خروج کامل وی از کما به دلیل تاثیر داروها دشوار است. او گاه به هوش می آید و دوباره به حالت کما بر می گردد. کیم افزود: نمی توانم بیش از این چیزی بگویم زیرا برای مسائل شخصی شوماخر احترام قائلم.

مایکل شوماخر ( Michael Schumacher) زاده 3 ژانویه 1969 در شهر هورت در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان، رانندهٔ آلمانی مسابقات فرمول یک است. شوماخر که سال 2012 از مسابقات حرفه ای کناره گیری کرد، با ثبت رکورد 91 پیروزی موفق ترین راننده مسابقات فرمول یک به شمار می رود.

شوماخر روز یکشنبه 29 دسامبر 2013 در حالی که به همراه پسرش در کوه های آلپ فرانسه اسکی می کرد، دچار سانحه شد و سرش به صخره اصابت کرد. به گفته پزشکان، او با سرعت بالا با یک صخره برخورد کرده، به هوا پرتاب شده و دوباره روی صخره فرود آمده است. شوماخر در زمان وقوع سانحه از کلاه ایمنی استفاده می کرده است و به گفته پزشکان اگر کلاه ایمنی بر سر نمی داشت، در جا کشته می شد. پزشکان با انجام عمل جراحی و همچنین مراقبت های پزشکی به وضعیت وی رسیدگی کردند و تا کنون در کمای مصنوعی به سر می برد.
مرجع : ايرنا