به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۹۵۲۶
اظهارات سخنگوی قالیباف، پس از انتصاب در دفتر رییس‌جمهور:

كار روحاني در تاريخ 35 ساله اخير كم‌نظير است

گروه سياسي: پرویز اسماعیلی (سخنگوی ستاد انتخاباتي محمدباقر قالیباف در انتخابات 92) که هفته پیش به سمت معاونت ارتباطات دفتر رییس جمهور انتخاب شد، توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
كار روحاني در تاريخ 35 ساله اخير كم‌نظير است
به گزارش «انتخاب»؛ وی که در انتخابات پیشین، سخنگوی ستاد قالیباف بوده، نوشته است: آیا در تاریخ 35 ساله اخیر، سابقه دارد که یک رئیس جمهور «قلبِ نظام ارتباطی» خود و دولتش را در اختیار سخنگویِ جدی ترین رقیب انتخابی خود قرار دهد و همراه نزدیکِ رقیب سیاسی اش را تا این حد محرم بداند؟ این حد از تعامل با رقیب، کم نظیر و فی نفسه ارزشمند است. متن کامل یادداشت وی در پی می‌آید:

دیروز یک «مسئولیت ملی» و البته مرتبط با ارتباطات و رسانه به من سپرده شد. معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور. اینکه دولت کاری چنین مهم را به روزنامه نگاران بسپارد، رویکرد شایستۀ تقدیری است. تلاش می کنم علاوه بر نیت خالص و جلب رضایت خداوند، مسئولیتهای خطیر ملی و حرفه ای را جمع ببندم و این دو را به جای اینکه روبروی هم باشند، به هم گرۀ محبت بزنم. در این راه به عنایات الهی و کمک همه دوستان و همکارانم چشم بسته ام. به گمانم ذکر سه نکته در باره این انتصاب، قابل ذکر است تا به آن فکر کنیم و اگر درست است و گرهی از مشکلات کشور و مردم می گشاید، در بسط این فرهنگ بکوشیم.

یک. اعطای این مسئولیت پیش از هر چیز، ناشی از اعتماد ریاست جمهوری به یک روزنامه نگار است. روزنامه نگاری که ده سال و بیشتر از آن (وقتی ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند)، بویژه در خصوص موضوع مهم مذاکرات هسته ای وظایف حرفه ای خود را انجام می داد. همقطاران رسانه ای به یاد دارند که این وظیفه با رعایت منافع ملی، اخلاق حرفه ای و البته انتقاد نیز همراه بود.

دولت برآمده از اراده ملت است و آن «مسئولیت ملی»، همان مسئولیت اجتماعیِ روزنامه نگاران است. امور اجرایی کشور در اختیار قوه مجریه است و عملکرد دولت، زندگی مردم را می سازد. هر چه انرژی دولت صرف حاشیه و حاشیه سازی ها شود، قوای کارشناسی اش برای تنظیم زندگیِ مطلوب ترِ شهروندان تضعیف خواهد شد. این؛ هرگز به معنای نفیِ نقد نیست. انتقاد منصفانه، عقل منفصل دولت خواهد بود و بستر سازِ تعامل و همدلی و همکاری خواهد شد. مگر نه اینکه طی سالها و بلکه دهه های اخیر، همه ما و جامعه مان از تقابل ها و دشمنی ها، شکاف ها و رویارویی ها لطمه دیده ایم. و نه از انتقاد؛ که از انتقام گیری های بی حاصل فرسوده ایم و دشمنانمان را به وسوسه انداخته ایم. پس بیائیم و انتقاد را به انتقام ترجیح دهیم.

دو. علیرغم تلاشهای دشمن در ابعاد مختلف برای فاصله انداختن میان نظام و مردم، حماسه سیاسی 24 خرداد با حضور همه سلایق فکری محقق شد. اگر فقط یک تفکر در صحنه بود، چنین حضوری رقم نمی خورد. 24 خرداد فارغ از اینکه چه کسی را روانه پاستور کرد، سرمایه اجتماعی نظام را به صحنه آورد و به رخ کشید. این سرمایه را باید ارج نهاد و تقویت کرد. تضعیف آن به هر بهانه ای، بازی در زمین دشمن است. موفقیت نظام اسلامی در گرو موفقیت دولت ها است و درست که دولتِ تدبیر و امید کار خود را می کند؛ اما همه ما نیز در برابر مردم وظیفه ای داریم. باید هر که و هر کجا هستیم با «تدبیر» عمل کنیم تا خدای نا کرده «امید» مردمان خوبمان به نا امیدی تبدیل نشود. سلیقه سیاسی خوب، اما فدا کردنِ مردم به پای منافع گروهی و فردی نا سپاسی است. پس باور کنیم که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و مقصد مشترکی داریم.

سه. به خداوندی که به آشکار و نهانِ همه ما آگاه است؛ شهادت می دهم که نه دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری، نه رئیس دفترِ گرامی ایشان دکتر نهاوندیان و نه احدی از مسئولین ارشد دولت، حتی یک درخواست و توصیه سیاسی در قبال پذیرش این مسئولیت توسط حقیر نداشتند. از من نخواستند سلیقه سیاسی ام را عوض کنم و یا به احدی از چهره هایِ خدوم نظام بی وفایی کنم. سوگند که جز حفظ ارزشهای راستینِ اسلام، آرمانهای الهام بخش و فراگیر انقلاب، فرامین جاودان امام راحل، تحقق منویاتِ رهبر معظم انقلاب، منافع مردم و رعایت برنامه ها و قوانین توصیه ای به من نداشتند.

به یک نکته بدیع توجه کنید. به سایر کشورها کاری ندارم. آیا در تاریخ 35 ساله اخیر، سابقه دارد که یک رئیس جمهور «قلبِ نظام ارتباطی» خود و دولتش را در اختیار سخنگویِ جدی ترین رقیب انتخابی خود قرار دهد و همراه نزدیکِ رقیب سیاسی اش را تا این حد محرم بداند؟ این حد از تعامل با رقیب، کم نظیر و فی نفسه ارزشمند است. و اینکه مهمترین رقبای انتخاباتی هم نیروهایِ توانمند را به یاری دولت تشویق می کنند، پاسخی نیکو به همین نگرش است.

چه خوب است که همۀ ما، از سیاستمدار تا روزنامه نگار به این نکته بیندیشیم. نقدها نیز سر جای خود. تکثیر این «روحیه» که «رقیب هم از ما و با ماست» می تواند فاصله ها را کاهش دهد، بسیاری از نزاع های بی حاصل را بزداید، به جای تنش هایِ کاهنده، امید و آرامش را میهمان خانه های مردم کند و... مردم خوبی داریم. همه درون یک کشتی نشسته ایم. لیاقتِ مردم خوب، سیاستمداران و روزنامه نگارانِ خوب است. همه راههای مقابله را آزموده ایم. بسی تجربۀ تلخ میراث مانده است. پس بیائید این «روحیه» را تکثیر کنیم. یا علی

امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۰
اول به شما بابت شغل نون اب دار جديدتون تبريک ميگم در ضمن اينکه تابلو همشون يکي هستند مردم سرکارهستند (221492)
ميرمهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۷
معلومه كه كم نظيره...محمود 8 ساله تركوند...ايشون 8 ماهه........ (221497)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۰
بعضی 8 سال به احمدی نژاد وقت دادند ولی اکنون منتظر دستور حمله به دولت 9 ماهه هستند (221589)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۵:۳۶
رای روحانی مدیون قول 100 روزه است ! (221636)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۹
بابا منم میزاشت تو این مقام یه جوری از روحانی تعریف میکردم که خودش کیف کنه (221658)
معادله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۸
رقیب هم از ما و با ماست = فتنه = خس و خاشاك = گازانبري = بند 350 = حصر
من كه كاملا قانع شدم!!
آقاي روحاني احمدي نژاد كم كمش لياقتش معاون اوليه حالا وقت هست به وعده هاي آزادي بيان و رفع حصر برسي (221498)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۵
چند وقتی میشه که دیگه ازت مچکر نیستیم ...روحانی! (221503)
Mohsen Khorasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۸
دوست عزیز این چیزی که کم نظیر است این باج دادن های آقای روحانی است نه چیز دیگر (221505)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۳۷
چرا اينقدر بي وفاييم؟ چرا اينقدر عجوليم؟ و چرا خود را عاقل ترين مي دانيم؟
دولت بايد قدرت تعامل خود را افزايش دهد. اشكال ندارد اگر از اردوگاه رقيب، عقلا را جذب خود كنيم و ثابت كنيم كه ايران را براي همه ي ايرانيان مي خواهيم.
يادمان باشد و بماند كه پارسال حتي اميدي به خوانده شدن رأيمان نداشتيم اكنون هم نبايد از روحاني انتظار شق القمر داشته باشيم. همين عجله كردن من و شما خاتمي را تنها كرد. روحاني را بي ياور نگذاريم. (221597)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۷:۵۵
زيبا تر از کامنت شما نديدم مردم واي از کم تلاشي و زياده خواهي ما به خودتان بياد جز يه تکه کاغذ نوشتن براي روحاني چه کرده ايد اي اهل کوفه حيا کنيد کمک کنيد کمک و کمک وکمک و کمکم وکمکم و کمکم و کمک تا شايد به جايي برسيم خداي متعال هيچ قومي را نجات نخواهد داد تا خود تلاش نکنند اين يادمان باشد بحث و گفت وگو کنيد و به بي خبران خبر برسانيد و با خبران را دعوت کنيد و استين همت بالا بزنيد همين الان نه چند سال ديگر که از کشورتان چيزي باقي نمانده باشد. (221706)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۳:۵۵
مردم برای اقای روحانی بزرگترین و اصلی ترین کار را انجام داده اند و انهم رایی بوده که به ایشان دادند تا ایشان پست ریاست جمهوری و دولت را برای تحقق خواست مردم در دست گیرد کار از این بزرگتر؟! حال یکسال گذشته و مردم منتظر محقق شدن خواسته هایشان هستند در راس ان بهبود معیشت و وضع اقتصادیشان و چه چیز می بینند؟! دلار 3300 تومانی و بنزین 700-1000 تومانی، افزایش 25 درصدی برق و آب و وضع تورم و معیشت هم که مشخص است در ضمن سالی که نکوست از بهارش پیداست. (221873)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۲۸
نه تنها هنری نیست بلکه کاملا اشتباه است اقای روحانی باید کاری کنند که همه بتوانند حرفشان را بزنند مخالف یا موافق وگرنه این کارها با توجه توقیف روزنامه ها وبستن سایت ها به دیگران اینگونه القا می شود که بحث سهم خواهی بوده واقای روحانی تسلیم شده تا طرف مقابل را راضی نگه دارد باز می گویم اصلا کار درستی نیست (221507)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۵۹
پادگانی فكر نمی كنم/ من حقوقدانم، سرهنگ نیستم! خندم میگیره به گذشته فکر میکنم! (221610)
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۳۴
مشکل این دوستان دیروز قالیبافی امروز روحانیی فردا خدا میدونه اینه که نون رو به نرخ روز میخورند فقط پست رو میخوان از خودشون هیچی ندارند و به قالب پست مقام هر جا و هر چی با هر نوع تفکری باشه در میان !!بگذریم از رفتار نادرست روحانی و دولتش در انتخاب مسئولین ! (221511)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۴۰
من یه عنوان معاون ستاد روحانی از رایی که دادم و جذب کردم پشیمانم. کاش از ابتدا می گفتند این اعتدال نیست اختلاط است. (221514)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۴۲
مانده بود كه ايشان باب سخني كنند كه فرمودند دستتون درد نكنه .ولي خواهشا ديگر نظر نده ممنون (221516)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۵
بهتر است در این زد وبندهای سیاسی وارد نشوید وآوردن مثال از جناح رقیب قابل اعتنا نیست وباید دید زمانیکه پست را از او میگیرند چه دیدگاهی خواهد داشت . (221540)
sssssssssssss@ss.ir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۴۱
اين نشان ميدهد چقدر روحاني از اصلاح طلبان دوري ميجويددرآذربايجان غربي مديران احمدي نژادي محفوظند وبرخي ازآنها يا ابقا شدن يا حمايت ميشوند! (221559)
آگاه باشیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۰:۲۹
آقای روحانی همان شب اول پیروزی کلمه" اصلاحات" رو از بیانیه اش حذف کرد اما مردم در خیابان جشن گرفته بودند خبر نداشتند که برای چی خوشحالند (221785)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۴۷
مشکل این نیست که چراازحامیان رقیب استفاده میکندمشکل وتعجب این است که چراازحامیان خودش که اتفاقا افرادی متخصص ومتهدوکارشناس هستنداستفاده نمیکند،چرااین افرادبایدروزبه روزمنزوی شوندوشایدبه قول سخنگوی وزارت کشوردربین اصلاح طلبان فردشایسته احتمالاوجودداشته باشدنه قطعا،اتفاقا همین دست اقدامات است که حامیان روحانی رادلخورکرده است (221565)
جعفري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۴۹
روحاني اصولگراست
عارف اصلاح طلب است ، متاسفانه در بده بستان پشت پرده هاشمي با خاتمي ، عارف و اصلاحات جلوي پاي هاشمي ( كارگزاران و موتلفه ) قرباني شدند .
به نظر من رهبري اصلاحات با وجود اقبال عمومي از فاكتور مديريت شجاعانه بي بهر ه است (221568)
درود بر جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۰:۲۵
آفرین آفرین آفرین

ضمن احترام به جناب اقای خاتمی به خاطر شخصیت والای ایشان
اصلاح طلبی نباید محدود به تیم اقای خاتمی شود
به نظر من همانطور که هر اصولگرایی ممکن است متحول شود واصلاح طلب بشود (نمونه اش زیاد است) برخی از سران اصلاح طلب به شدت محافظه کارشده اند و دیگر اصلاح طلب واقعی نیستند اما چون سابقا" اصلاح طلب بودندمردم هنوز تصیور اصلاح طلبی ازآنها در ذهن دارند (221782)
صاحب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۵۳
آقای روحانی حتما دلیلی برای این کارخود داره و بنده که به ایشان رای دادم کاملا بهشون اعتماد دارم و همیشه تابع انتخابشون هستم.
روحانی دوست داریم. (221572)
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۳:۵۸
نه این همان تفکر اعتدال است وناشی از کرامات بی شاییبه اایشان (221578)
صالح
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۰۷
به نظرم اقای روحانی در انتخاب این اقا صرف نظر کنند... ایشون نیومده بساط تملق رو پهن کرده... (221583)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۱۷
اره کاره بي نظيرترابنه که بقيه فاميلاي شما هم بيان سرکار واقعا چي جوري تيتر ميزنيد در حالي که با گراني بنزين مردم ناراحت هستند تيتر مي زنيد کارش بي نظيره (221586)
هوادار دولت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۵:۳۱
ما از هوادران روحانی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم جالبه اینجا نیز ما در انزوای کامل هستیم و هر چه اون نماینده چماق به دست بیشتر فشار میاره دولت بیشتر مطیع میشه. در اینجا کاملا آموزش و پرورش و سایر نهادها به دست طرفداران جبهه پایداری و احمدی نژاد هست و طرفداران دولت جز مسخره شدن و تحمل نیش و کنایه کاری از دستشان بر نمی آید. پس دوست عزیز ذوق زده نشو که در سراسر ایران ملاک انتخاب شدن در این دولت این است که از دشمنان دولت باشی (221632)
خراسانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۵:۳۵
خدا كنه نيت جنابعالى و عملكردت شبيه دوگانگى هاى قاليباف نباشه.!!!! (221635)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۵:۴۶
به روحانی بگید همین طور که هوای شما رو داره و شما رو سورپریز میکنه کمی هم هوای ما اصلاح طلبا رو هم اگه ممکنه داشته باشه. البته اگه شما ناراحت نمیشید ! (221642)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۶:۱۰
خریداری کردن مقام به قیمت مجیزگوئی چیز بسیار زشتیه! (221659)
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۶:۱۷
بی تدبیری و نا امیدی چیزی است که در این مدت کم دیده شد اینکه از جناح رقیب بکار گیری کنیم بد نیست ولی در جائیکه در جناح خودی نیروی متخصص و کاردان و بیکار کم نداریم بکار گیری این قبیل افراد که برای ارزشهای خود ارزشی قائل نیستند باید هزینه های زیادی پرداخت شود درحالیکه جز ضرر نتیجه ای همراه نخواهدداشت . (221663)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۶:۳۶
قابل توجه تندروهای ایران وافراد خود جوش (221674)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۶:۵۲
بهار ميدونم منتشر نميکني، اما مينويسم که کار بينظير جناب روحاني، که به زعم خودشان که اعلام کردند در پي گران کردن نيستند، گران کردن سوخت بود با شيب ملايم 75 درصد براي بقول خودشون کم درآمدها و 45 درصد براي بازهم بقول خوشان پر درآمدها!!! من موندم چه فلسفه اي پشت اين داستان بوده بجز رفع کسري بودجه از جيب ملت! به زعم آقايان، دولت گذشته اموال و دارائي هاي ملت را بباد فنا داد، بجاي اينکه از همون دولت قبل بگيرند، دارند جيب ملت را خالي ميکنند! جناب روحاني، بنظر شما مردم حق دارند هر تصوري بکنند!؟ (221680)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۷:۰۸
میگم اگه قالیباف یا اونای دیگه رو رو بجای خودش میگذاشت چقدر ازش تعریف میکردن !!!!! (221688)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۱:۰۲
دولت متاسفانه در برابر گروه های فشار بدجوری کم میاره (221802)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۲:۵۹
بهار چرا توقیف ابتکار رو کار نکردی؟ (221848)
اعتدالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۱:۱۱
دوستان عجله نکنید.آقای روحانی آدم با سیاستیه.این پستی که داده به این آقا هم از روی سیاستش هست تا بهتر بتونه با صدا وسیما وهمچنین شهرداری تهران رابطه برقرار کنه.آقای خاتمی هم حتی زمانی که مجلسی های ششم روی کار بودن خیلی از این پست ها را می داد به اصولگراها پس زود قضاوت نکنید.اعتدال از عدل میاددعدل یعنی (بادوستان مروت با دشمنان مدارا!!) (221910)