به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۹۵۳۵
معاون وزیر علوم خبر داد

آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی

گروه فرهنگي: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویان خارج کشور و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان را تشریح کرد.
آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی
دکتر مجتبی صدیقی درباره موعد پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان، اظهار کرد: موضوع پرداخت پاداش ورزشکاران قهرمان مربوط به سال‌های گذشته است و علاوه بر دانشجویان زیر پوشش وزارت علوم به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی هم ارتباط دارد. از هنگامی که وارد وزارت علوم شدم دستور بررسی این موضوع را درباره دانشجویان قهرمان زیرپوشش وزارت علوم دادم و درصدد تامین اعتبار آن برآمدیم تا بتوانیم از عهده تعهدات خود برآئیم.

وی افزود: مسئولان فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز همزمان با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز صحبت و رایزنی داشتند تا آنها نیز به تعهدات خود در قبال دانشجویان قهرمان پایبند باشند. اینکه فقط ما بخواهیم به تعهد خود عمل کنیم کار درستی نیست بلکه باید جوایز به تمامی دانشجویان قهرمان پرداخت شود. منتظر اعلام نظر این دو بخش نیز هستیم تا هرچه سریع‌تر در مراسمی پاداش دانشجویان قهرمان پرداخت شود. وی با تاکید بر عزم وزارت علوم در پرداخت پاداش معوقه دانشجویان قهرمان گفت: این مبلغ از طرف ما قابل تامین است و مشکلی بابت پرداخت آن نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت ارز دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: ارز دانشجویی کماکان به روال گذشته ادامه خواهد داشت. امسال تنها در بحث شهریه دانشجویی تفاوت‌هایی در مقایسه با گذشته اعمال خواهد شد. در تلاشیم از محل ارز آزاد شده از مذاکرات ژنو به دانشجویان وام شهریه پرداخت کنیم، البته پرداختی به دانشجویان مانند سابق و آن چیزی که بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند خواهد بود.

صدیقی ادامه داد: به دانشجویان و خانواده‌هایشان اعلام شده هرچه سریع‌تر گواهی‌های شهریه خود را از دانشگاه‌های محل تحصیل‌شان بگیرند و آنها را پس از تأیید سفارت برای ما ارسال کنند تا هرچه سریع‌تر پس از بررسی‌ها معادل ریالی آن را به خانواده‌هایشان پرداخت کنیم و از طریق ارز بیرونی مستقیماً به حساب دانشگاه‌ها واریز شود. همچنین موضوع افزایش ارز دانشجویان بورسیه نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بزودی اعلام خواهد شد.
مرجع : ايسنا