به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۹۶۲۸

آغاز سفر سه روزه باراک اوباما به مالزی

گروه بين​الملل: رئیس جمهوری آمریکا با هدف رایزنی در مورد مناسبات دو جانبه و مسائل منطقه ای سفر سه روزه خود به مالزی را آغاز کرد.
آغاز سفر سه روزه باراک اوباما به مالزی
به گزارش شینهوا، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پیش برای دیداری سه روزه وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد. این سفر که قرار بود در اکتبر سال گذشته انجام شود، نخستین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به مالزی از سال 1966 تا کنون به شمار می رود. برنامه اولیه سفر اوباما به مالزی، اواخر سال 2013 به دلیل بحران بودجه آمریکا که به تعطیلی موقت دولت منجر شد، لغو شده بود. قرار است اوباما در این سفر با مقامات مالزیایی از جمله "نجیب تون رزاق" نخست وزیر این کشور دیدار کند. در این دیدار مفاد معاهده مناسبات فراسوی اقیانوس آرام موسوم به TPPA مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته منابع آگاه این سفر همچنین تاکیدی بر مناسبات اقتصادی دو جانبه خواهد بود. در همین رابطه "عنیفه امان" وزیر خارجه مالزی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های آمریکا در کشورش آمریکا را بزرگترین شریک تجاری مالزی دانست. قرار است روز دوشنبه و پیش از عزیمت اوباما به سوی مانیل پایتخت فیلیپین، چندین توافقنامه همکاری در زمینه های مختلف به امضای مقامات آمریکا و مالزی برسد.
مرجع : مهر